اونس طلا2193.33
مظنه14,171,000
18 گرم3,271,300
ارزش سکه31,927,263
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

10 صنعت بزرگ جهان در سال 2021

هر چیزی که در اطرافمان می‌بینیم که ساخته شده است، قطعا از یک آزمایش کوچک شروع شده است و بعد به صنعت تبدیل شده است.

به گزارش سایت طلا هر چیزی که در اطرافمان می‌بینیم که ساخته شده است، قطعا از یک آزمایش کوچک شروع شده است و بعد به صنعت تبدیل شده است. جای گرفتن در میان بزرگ‌ترین صنایع و توانایی رقابت تجاری با سایرین کار بسیار سختی است که برخی دهه‌ها برای رسیدن به جایگاه در آن تلاش می‌کنند. چیزی که ما به عنوان کالا یا خدمت می‌بینیم به سختی تولید شده است و با تاثیرپذیری از یک صنعت اکوسیستمیک دردسترس ما قرار گرفته است؛ چه بسا اگر صنعت به اندازه امروز پیشرفت نکرده بود، ممکن بود برای خرید یک ماشین به اندازه 3 خانه هزینه صرف می کردیم.

در این مطلب قصد داریم صنایع ارزشمندی که بیشترین تاثیر را بر روی بازار و زندگی مردم جهان دارند نام ببریم. در این دسته‌بندی کُلی مسائل ملی و منطقه‌ای مد نظر نیست و فقط بر حسب ارزش بازار جهانی لیست تشکیل شده است.

فروشگاه‌ها

قطعا در اولین قسمت لیست ما فروشگاه‌ها و مراکز خرید و فروش قرار می‌گیرند؛ چراکه برای فروش هر محصولی به بازار نیاز داریم. بنابراین خود بازار و فروشگاه‌های داخل آن با ارزش‌ترین صنعت جهان محسوب می‌شوند. بازار قسمتی از جهان است که مردم را متقاعد به خرید محصولات می‌کند و نیاز آنها را تامین می‌کند.

کارخانه‌ها

پروسه تولید محصولات مورد نیاز مردم با استفاده از مواد اولیه موجود، تولید نام دارد که در کارخانه‌ها یا کارگاه‌ها انجام می‌گیرد. طبق بررسی‌ها این صنعت دومین صنعت ارزشمند است که بیش از 13 تریلیون دلار ارزش دارد. این صنعت قسمت اصلی تعریف قدیمی صنعت نام دارد که باعث تولید می‌شود و تا حد زیادی اشتغال مردم را تشکیل می‌دهد.

بازارهای مالی

بازارهای مالی

کل جهان به وسیله پول اداره می‌شود و مردم سعی می‌کنند سرمایه‌های خود را در قالب پول نقد در جایی دیگر سرمایه کنند. بازارهای مالی سومین صنعت بزرگ جهان هستند که حجم بالایی از پول را به صورت پیوسته کنترل می‌کنند. طبق بررسی‌ها یکی از پرکاربردترین عبارت‌های جستجو شده در گوگل مدیریت مالی است که نشان از اهمیت این صنعت دارد.

تبلیغات

تولید یک محصول با کیفیت جهانی یک چیز است ولی چیزی که مهم‌تر است تبلیغات آن محصول است. یک محصول فوق‌العاده که تبلیغات ضعیفی دارد هیچ فرقی با یک محصول کهنه و بدون مشتری ندارد. بنابراین اهمیت تبلیغات در روزنامه‌ها، رسانه‌ها، تلویزیون و اینترنت باعث می‌شود که ارزش آن بسیار بالا باشد و در میان مهم‌ترین صنایع جهان قرار گیرد.

حمل و نقل

همانطور که می‌دانید جهان در گردش و حرکت و موجودات آن نیز باید حرکت کنند. حمل و نقل یکی از صنایعی است که در هر بخشی کاربرد دارد و مردم را وابسته خود کرده است. حمل و نقل آبی، هوایی، راه آهنی و حتی کابلی پر استفاده‌ترین‌ها هستند و با ارزش بالایی که دارند در به عنوان پنجمین صنعت بزرگ جهان شناخته می‌شوند.

ساخت و ساز

مردم برای انجام کارهای خود و همچنین زندگی به سرپناه نیاز دارند و صنایع ساختمانی این سرپناه را تامین می‌کنند. ساختمان‌های مسکونی و تجاری، راه‌های ارتباطی و تاسیسات با استفاده از صنعت ساخت و ساز تامین می‌شوند. ساخت و ساز یکی از پربازده‌ترین صنایع جهان نیز محسوب می‌شود.

مراقبت‌های درمانی

حال خوب و سلامتی یکی از ارکان زندگی در هر جامعه است و این باعث تشکیل یک صنعت بزرگ در جهان به عنوان صنعت مراقبت‌های درمانی شده است. طبق برآوردها ارزش این صنعت در سال 2021 به بیش از 2 تریلیون دلار رسیده است که البته شیوع ویروس کرونا بر اهمیت آن افزوده است.

خرده فروشی

آخرین مرحله از فروش محصولات و خدمات خرده فروشی نام دارد که به دلیل اهمیت بالای آن در رساندن محصول به دست مشتری، بسیار پیچیده و ارزشمند است. دیجی‌کالا یا آمازون از خرده فروشان بزرگ هستند که ارزش‌های میلیاردی دارند.

بیمه

مدیریت ریسک کار بیمه است و باعث تشکیل صنعتی شده است که کلیه خدمات را بیمه می‌کند. صاحبان بیمه افراد، خانه‌ها، وسایل حمل و نقل و کسب و کارها را بیمه می‌کنند و درآمد فوق‌العاده‌ای دارند. با توجه به اینکه امروزه ریسک تجارت بالاست تقریبا همه از بیمه استفاده می‌کنند که باعث شده این صنعت به یکی از بزرگ‌ترین صنایع جهان تبدیل شود.

کامپیوتر

این صنعت آخرین صنعت در میان‌ 10 مورد از بزرگ‌ترین صنایع جهان است اما کم‌اهمیت‌ترین نیست. با توجه به اینکه امروزه ارتباط مردم و آگاهی آنها به وسیله صنعت کامپیوتر انجام می‌گیرد این صنعت از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری جزء بزرگ‌ترین صنایع و البته یکی از درحال رشدترین آنها است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد