اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000

این والدین می‌توانند نه را به بله تبدیل کنند

اگر فرزندتان وقتی به او می گویید "نه" مرتباً شما را نادیده می گیرد ، احتمال اینکه زیاد تکرار کنید این احتمال وجود دارد. ممکن است کودک شما این کلمه را آنقدر شنیده باشد که یاد بگیرد که دیگر به نه گفتن شما توجه نکند.

این والدین می‌توانند نه را به بله تبدیل کنند


اگر فرزندتان وقتی به او می گویید "نه" مرتباً شما را نادیده می گیرد ، احتمال اینکه زیاد تکرار کنید این احتمال وجود دارد. ممکن است کودک شما این کلمه را آنقدر شنیده باشد که یاد بگیرد که دیگر به نه گفتن شما توجه کند. مشکلی که در این مورد وجود دارد این است که او خیلی جوان است که نمی تواند هنگام قضاوت در مورد مهم بودن "نه" قضاوت کند ، مثلا وقتی که قصد انجام کاری غیر ایمن را دارد.

بعنوان پدر و مادر ، غیرممکن است که بعضی اوقات از گفتن "نه" خودداری کنید ، اما اگر راه های دیگری برای راهنمایی فرزند خود پیدا کنید زندگی برای هر دوی شما آسان تر خواهد بود. خوشبختانه ، روشهای زیادی برای جلوگیری از گفتن "نه" صریح وجود دارد.

کودک
چگونه می توانم کمتر به کودک خود بگویم "نه"؟
مثبت بمانید

هنگامی که وسوسه می شوید "نه" بگویید ، سعی کنید آن را به جای جملاتی که کودک قادر به انجام آن نیست ، به عنوان جمله ای بیان کنید. به عنوان مثال اگر فرزندتان با چسب ، رنگ یا خمیر بازی سرگرم می شود ، اما اتفاقاً این کار را در سطح خانه انجام می دهد ، برخی روزنامه ها را بیرون بیاورید تا روی آن ها کار کند. درخواست از او برای اطمینان از اینکه موادش را در روزنامه نگهداری می کند مثبت تر از درخواست از او برای انجام ندادن کاری است که از آن لذت می برد. به خاطر داشته باشید که درصورت نیاز به سرعت برای حفظ امنیت فرزندتان ، این روش کارایی نخواهد داشت. وقتی او قصد انجام کاری را دارد که می تواند برای خودش یا دیگران خطرناک باشد ، قاطعانه و صریحانه "نه!" بهترین است.

مادر

گزینه های پیشنهاد
کودک پیش دبستانی شما می خواهد احساس استقلال و کنترل کند. در این حالت شما نباید سعی کنید که گزینه پیشنهادی اصلی خود را فقط به یک گزینه محدود کنید بلکه سعی کنید دو گزینه را در نظر بگیرید و از او درخواست کنید تا یکی را انتخاب کند. هنگامی که لباس خود را انتخاب کرد ، بگویید: "انتخاب خوبی بود!" تا به او کمک کند تا نسبت به کاری که انجام داده احساس بهتری داشت باشد.

پرت کردن حواس

اگر فکر می کنید کودک پیش دبستانی شما قصد انجام کاری را دارد که نباید انجام دهد ، سریع حواس او را پرت کنید. اگر در فروشگاه چیزی براق و شکننده توجه او را جلب کرد ، سریع با یک سوال او را منحرف کنید. "چه چیزی باید برای ناهار بخوریم؟

از برخی موقعیت ها دور باشید

در صورت امکان ، کودک پیش دبستانی خود را از مکانهایی که موارد زیادی برای گفتن "نه" دارید ، دور نگه دارید. در عوض ، محیط های امنی را انتخاب کنید که حس ماجراجویی او را ترغیب کرده و کنجکاوی او را پرورش دهند. با اطمینان از اینکه وسایل خطرناک و با ارزشی که دور از دسترس نیستند ، از خانه در مقابل فرزندتان محافظت کنید و او را برای کاوش آزاد کنید. هنگامی که قصد گردش دارید ، مکان هایی را انتخاب کنید که کودک شما در آن آزادانه پرسه بزند.

قاطع

شرایط خود را بسنجید
هنگامی که وسوسه می شوید "نه" بگویید ، از خود بپرسید آیا آنچه فرزند شما انجام می دهد واقعاً برای او مضر است؟ سعی کنید برای مواردی که بر ایمنی یا سلامتی او تأثیر می گذارد ، "نه" نگه دارید. هر از گاهی از بستن چشم بر روی شیطنت های کوچک احساس بدی نداشته باشید. هر زمان که می توانید به او حس ماجراجویی ، تفریح ​​و اکتشاف را بدهید. اگر او ایمن است و هیچ کس آسیب نبیند و ناراحت نشود ، بگویید "بله!"

همانطور که منظورتان است "نه" بگویید
همیشه مواقعی پیش می آید که شما واقعاً باید "نه!" بگویید ، مثلاً ممکن است کودک شما قصد آسیب رساندن به خود یا شخص دیگری را داشته باشد. در چنین مواقعی ، روشن کنید که جدی هستید. محکم اما آرام ، با اعتقاد راسخ و رو به صاف بگویید: "نه!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد