اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 آزمایش ضروری که هر خانمی باید انجام دهد

هر زنی باید برای ایجاد عادت های سالم وقت بگذارد، ورزش منظم ، مدیریت استرس و انتخاب غذاهای مناسب. و زمانبندی تست های سلامت ، که می تواند مشکلات احتمالی را زود تشخیص دهد ، یکی از این عادت هاست.

5 آزمایش ضروری که هر خانمی باید انجام دهد


هر زنی باید برای ایجاد عادت های سالم وقت بگذارد، ورزش منظم ، مدیریت استرس و انتخاب غذاهای مناسب. و زمانبندی تست های سلامت ، که می تواند مشکلات احتمالی را زود تشخیص دهد ، یکی از این عادت هاست.

غربالگری منظم حتی ممکن است جان شما را نجات دهد. کری پیترسون ، پزشک متخصص طب داخلی در شهر نیویورک می گوید: "وقتی بیماری را زود تشخیص دهید ، می توانید از بروز عوارض جلوگیری کرده و کیفیت زندگی را بهبود ببخشید."

در اینجا 5 تست اساسی برای خانم ها که حتما باید انجام دهند آورده شده است.

1. تست فشار خون
انجمن قلب آمریکا (AHA) می گوید اگر فشار خون شما زیر 120/80 میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) باشد ، که ایده آل است ، باید حداقل هر دو سال یکبار از 20 سالگی بررسی کنید. بزرگسالان 40 ساله یا بالاتر ، آفریقایی-آمریکایی ، یا برای کسانی که بیماری هایی مانند چاقی دارند و آنها را در معرض خطر افزایش فشار خون قرار می دهد باید حتما نسبت به انجام تست فشار خون اقدام کنند.

فشار خون

2. بررسی کلسترول خون
این تست ابزاری است که برای ارزیابی خطر ابتلا به بیماری قلبی یا سکته مغزی استفاده می شود، اگر سن شما 20 سال یا بیشتر است ، باید حداقل هر 5 سال یک بار کلسترول خود را اندازه بگیرید. سطح کلسترول کل شما در حالت ایده آل باید کمتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر باشد (میلی گرم در دسی لیتر). میزان بالای آن یعنی بین 200 تا 239 میلی گرم در دسی لیتر است. اگر در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی هستید ، با دکتر خود برنامه ریزی کنید که چند بار باید این آزمایش خون را انجام دهید.

خون

3. ماموگرافی
یک ماموگرافی ، که سرطان سینه را نمایش می دهد ، در واقع روشی برای تشخیص سرطان سینه از طریق تصاویر اشعه ایکس است. مدتها است که بحث درمورد اینکه زن چه موقع باید این تست را انجام دهد وجود دارد ، با توجه به اینکه با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان سینه افزایش می یابد ، و نتایج کاذب ناشی از غربالگری مکرر ممکن است بیش از فواید آن باشد. آخرین دستورالعمل های USPSTF توصیه می کند که از 50 سالگی زنان باید هر دو سال یک ماموگرافی انجام دهند. با این وجود انجمن سرطان آمریکا می گوید که زنان باید از 45 سالگی غربالگری سالانه را شروع کنند و سپس می توانند در سن 55 سالگی به انجام ماموگرافی دو ساله بپردازند. اگر سابقه خانوادگی بیماری یا سایر نگرانی ها را دارید ، در مورد شروع با پزشک خود صحبت کنید.

4. غربالگری تراکم استخوان
زنان باید از 65 سالگی با آزمایش تراکم استخوان غربالگری برای پوکی استخوان را شروع کنند. افرادی که دارای عوامل خطر پوکی استخوان هستند ، مانند شکستگی یا وزن کم بدن ، باید زودتر غربال شوند. برای این آزمایش ، اسکن DEXA ، روی میز دراز می کشید در حالی که دستگاه اشعه ایکس با سرعت کم تصاویر استخوان های شما را می گیرد. فراوانی این غربالگری بسته به تراکم استخوان و سایر عوامل خطر متفاوت است.

استخوان

5. آزمایشات قند خون
از حدود 45 سالگی ، زنان باید هر سه سال یک آزمایش قند خون برای بررسی دیابت یا پیش دیابت انجام دهند. دامنه آزمایشات طبیعی ممکن است متفاوت باشد ، اما یک تست قند خون ناشتا از 100 میلی گرم در دسی لیتر یا بالاتر است. موسسه ملی بیماری های دیابت و گوارش و کلیه ، نشان می دهد که شما ممکن است پیش دیابتی باشید ، در حالی که میزان مطالعه بیش از 126 میلی گرم در dl نشانگر دیابت است. اگر چاق هستید ، یا سابقه خانوادگی دیابت دارید ، یا نژادی یا قومی هستید که در معرض خطر خاصی قرار دارد ، ممکن است بخواهید زودتر شروع کنید و بیشتر اوقات تست شوید پزشک می تواند به شما در راهبرد کمک کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد