اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

به جای تخم مرغ از چه خوراکی هایی استفاده کنیم؟

تخم مرغ فوق العاده سالم و مغذی است و از این نظر برای بسیاری از افراد به غذایی محبوب تبدیل شده است. آن ها مخصوصاً در پخت غذا و دستورالعمل ها رایج هستند.

به جای تخم مرغ از چه خوراکی هایی استفاده کنیم؟


تخم مرغ فوق العاده سالم و مغذی است و از این نظر برای بسیاری از افراد به غذایی محبوب تبدیل شده است. آن ها مخصوصاً در پخت غذا و دستورالعمل ها رایج هستند.

به دلایل مختلف ، برخی از افراد از تخم مرغ اجتناب می کنند. خوشبختانه جایگزین های زیادی وجود دارد که می توانید در عوض تخم مرغ استفاده کنید.

دلایلی که ممکن است لازم باشد تخم مرغ ها را جایگزین کنید:

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در رژیم غذایی خود جایگزینی برای تخم مرغ پیدا کنید. آلرژی و ترجیحات رژیم غذایی دو مورد از رایج ترین موارد است.

آلرژی تخم مرغ

تخم مرغ دومین آلرژی غذایی در نوزادان و کودکان خردسال است .

یک مطالعه نشان داد که 50٪ از کودکان تا سه سالگی آلرژی را در زندگی تجربه می کنند. مطالعات دیگر نشان می دهد که ممکن است تا سن 16 سالگی بیش از حد از آلرژی رنج ببرند. در حالی که اکثر کودکانی که به تخم مرغ حساسیت دارند با گذشت زمان عادت می کنند اما برخی از افراد در تمام طول زندگی خود آلرژی دارند.

وگان

رژیم گیاهی

برخی از افراد از رژیم وگان پیروی می کنند و ترجیح می دهند گوشت ، لبنیات ، تخم مرغ و سایر محصولات حیوانی مصرف نکنند. گیاهخواران به دلایل مختلف از جمله اهداف بهداشتی ، نگرانی های زیست محیطی یا دلایل اخلاقی در مورد حقوق حیوانات از مصرف محصولات حیوانی پرهیز می کنند.

چرا از تخم مرغ در پخت و پز استفاده می شود؟

تخم مرغ چندین هدف در پخت و پز دارد. آنها به روش های زیر به ساختار ، رنگ ، طعم و ثبات غذاهای پخته شده کمک می کنند:

انسجام : تخم مرغ به ترکیب مواد کمک می کند و آنها را در کنار هم نگه می دارد. این به غذا ساختار می دهد و از تجزیه آن جلوگیری می کند.

خمیرمایه: تخم مرغ ها هوا های موجود در غذاها را به دام می اندازند و باعث می شوند در هنگام گرم شدن منبسط شوند. تخم مرغ به غذاها کمک می کند تا پف کنند یا بالا بروند ، به غذاهای پخته شده مانند سوفله ، کیک ، حجم و بافت سبک و مطبوع می دهد.

رطوبت: مایع حاصل از تخم مرغ در یک دستورالعمل به سایر مواد جذب می شود ، که به افزودن رطوبت به محصول نهایی کمک می کند.

طعم و مزه و شکل ظاهری: تخم مرغ به شما در هنگام قرار گرفتن در معرض گرما ، به طعم مواد دیگر کمک می کند و قهوه ای می شود. آنها به بهبود طعم و مزه غذاهای پخته شده کمک می کنند و به شکل قهوه ای طلایی آنها کمک می کنند.

موادغذایی که می توانید از آن به جای تخم مرغ استفاده کنید:

1. سس سیب

سس سیب پوره ای است که از سیب پخته شده تهیه می شود. اغلب با ادویه های دیگر مانند جوز هندی و دارچین شیرین یا طعم دار می شود. استفاده از یک چهارم فنجان (حدود 65 گرم) سس سیب می تواند جایگزین یک تخم مرغ در بیشتر دستورها شود.بهتر است از سس سیب شیرین نشده استفاده کنید.

2. موز له شده

موز له شده یکی دیگر از جایگزین های محبوب تخم مرغ است. تنها نکته منفی در پخت با موز این است که ممکن است محصول نهایی شما طعم ملایم موز داشته باشد. سایر میوه های تصفیه شده مانند کدو تنبل و آووکادو نیز کار می کنند و ممکن است به اندازه کافی روی عطر و طعم تأثیر نداشته باشند. از هر میوه ای که استفاده کنید می توانید یک تخم مرغ را با یک چهارم فنجان (65 گرم) پوره جایگزین کنید. این جایگزینی در کیک ها ، کلوچه ها ، براونی ها و نان های سریع بهتر جواب می دهد.

موز

3.دانه های کتان یا دانه های چیا

دانه های کتان و دانه های چیا هر دو دانه های ریزی هستند که بسیار مغذی هستند. آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 ، فیبر و سایر ترکیبات گیاهی منحصر به فرد هستند. برای جایگزینی یک تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری (7 گرم) چیا یا دانه های کتان آسیاب شده را با 3 قاشق غذاخوری (45 گرم) آب مخلوط کنید تا کاملاً جذب و غلیظ شود. انجام این کار ممکن است باعث سنگین و متراکم شدن غذاهای پخته شود. همچنین ، ممکن است طعم مواد مغذی تری داشته باشد ، بنابراین در محصولاتی مانند پنکیک ، وافل ، کلوچه ، نان و کلوچه بهترین عملکرد را دارد.

4. توفو ابریشمی

توفو شیر سویای غلیظ شده ای است که فرآوری شده و به صورت بلوک های جامد فشرده می شود. بافت توفو بر اساس محتوای آب آن متفاوت است. هرچه آب بیشتری فشار داده شود ، توفو سفتتر می شود. توفوی ابریشمی دارای محتوای آب بالایی است و از این رو از نظر قوام نرمتر است. برای جایگزینی یک تخم مرغ ، یک چهارم فنجان (حدود 60 گرم) توفوی ابریشمی خالص شده را جایگزین کنید. توفوی ابریشمی نسبتاً بی عطر و طعم است ، اما می تواند مواد پخته شده را متراکم و سنگین کند ، بنابراین بهتر است در انواع قهوه ای ، کلوچه ، نان های سریع و کیک استفاده شود.

5.سرکه و جوش شیرین

مخلوط کردن 1 قاشق چای خوری (7 گرم) جوش شیرین با 1 قاشق غذاخوری (15 گرم) سرکه می تواند جایگزین یک تخم مرغ در اکثر دستور العمل ها شود. سرکه سیب یا سرکه مقطر سفید از محبوب ترین انتخاب ها هستند. وقتی سرکه و جوش شیرین با هم مخلوط می شوند ، یک واکنش شیمیایی را شروع می کنند که دی اکسید کربن و آب تولید می کند و باعث می شود مواد پخته شده سبک و هوا شوند. این جایگزینی برای کیک ها ، کیک های کوچک و نان های سریع بهتر جواب می دهد.

تخم مرغ

6.ماست یا دوغ

ماست و دوغ هم جایگزین خوبی برای تخم مرغ هستند. بهتر است از ماست ساده استفاده کنید ، زیرا انواع طعم دار و شیرین ممکن است طعم دستور شما را تغییر دهد. برای هر تخم مرغی که باید جایگزین شود می توانید از یک چهارم فنجان (60 گرم) ماست یا دوغ استفاده کنید.

7.آکوافابا

آکوافابا مایعی است که از پخت لوبیا یا حبوبات باقی مانده است. این همان مایعی است که در کنسرو نخود یا لوبیا یافت می شود. این مایع دارای قوام بسیار مشابه سفیده تخم مرغ خام است ، و آن را به یک جایگزین عالی برای بسیاری از دستورات غذایی تبدیل می کند. برای جایگزینی یک تخم مرغ می توانید از 3 قاشق غذاخوری (45 گرم) آکوافابا استفاده کنید. این مایع به ویژه در دستورالعمل هایی که فقط به سفیده تخم مرغ احتیاج دارند مانند مرنگ ، گل ختمی ، ماکارون یا نوقا خوب کار می کند.

8.کره آجیل

از کره های مغز گردویی مانند بادام زمینی ، بادام هندی یا کره بادام نیز می توان برای جایگزینی تخم مرغ در بیشتر دستورها استفاده کرد. برای جایگزینی یک تخم مرغ ، از 3 قاشق غذاخوری (60 گرم) کره مغز استفاده کنید. این ممکن است روی عطر و طعم محصول نهایی شما تأثیر بگذارد و بهتر است در براونی ها ، پنکیک ها و کلوچه ها استفاده شود. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که از کره های مغزدار خامه ای ، به جای انواع مختلف ، استفاده کنید تا همه چیز به درستی مخلوط شود.

Community Verified icon

Community Verified icon

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد