اونس طلا2386.09
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

آمار فوتی های کرونا افزایش یافت /رکوردشکنی بستری‌های کرونا در تهران

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱هزار و ۴۲۰ مبتلای جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش سایت طلا ،دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۴۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۰ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۲۰ هزار و ۳۹۴ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۹۹۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۴۲ هزار و ۴۱۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون ۱۳ میلیون و ۳۸ هزار و ۷۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: همچنین ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

رکوردشکنی بستری‌های کرونا در تهران

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: بیشترین میزان مرگ و میر ما در دو هفته اول فروردین سال جاری مربوط به روزهای هشتم، نهم و دوازدهم فروردین بوده است.

دکتر علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا استان تهران گفت: در هفته دوم فروردین ماه در همه شاخص‌ها آمارها به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. در همین راستا بیشترین میزان مرگ و میر ما در دو هفته اول فروردین مربوط به روزهای هشتم، نهم و دوازدهم فروردین است.

وی افزود: بالاترین میزان بستری نیز مربوط به ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه است و بیشترین میزان مراجعین سرپایی نیز مربوط به سه روز اخیر بوده که برای اولین بار نسبت به سه ماه گذشته در این حوزه رکوردشکنی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: البته توزیع جغرافیایی این افزایش‌ها به ویژه در حوزه مراجعین سرپایی ناهمگن بوده است. برای مثال در استان تهران در حوزه افزایش مرگ و میر در اسلامشهر، بهارستان، شرق و مرکز تهران بالاترین میزان مرگ در هفته دوم فروردین به ثبت رسیده و در مراجعین سرپایی در پاکدشت، مرکز و بخش‌هایی از شمال تهران افزایش چشمگیرتری نسبت به سایر مراکز مشاهده شده است.

فرمانده ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه ممکن است در تهران به دلیل الگوهای آتی کرونا ویروس وضعیت شاخص‌ها همگن‌تر شود، افزود: در حال حاضر بستری ها در استان تهران از ۳۷۱۲ نفر گذشته است که در طول پنج ماه اخیر رکورد شکنی محسوب می‌شود. در مورد مراجعین سرپایی نیز بین پنج تا هفت هزار نفر در نوسان بوده که با فعال شدن مطب ها در طول روزهای آینده بازتولید ما تغییر خواهد کرد که به منزله کاهش نخواهد بود بلکه یک تغییر الگو محسوب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد مسن جزو گروه های پرخطر هستند در طول دو هفته اخیر ۴۳ درصد مراجعین بستری بیمارستان‌ها و ۷۰ درصد مرگ و میرهای ما کماکان از افراد مسن بوده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد