اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین رنگبندی کرونایی در کشور/کدام مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل است؟

با توجه به افزایش تعداد شهرستان‌ها پرمخاطره در سراسر کشور بعد از پایان تعطیلات احتمال آغاز موج چهارم همه‌گیری کرونا دور از انتظار نیست، اما تغییر وضعیت همه‌گیری کرونا در شهرستان‌ها بسیار سریع و معنادار شده است.

به گزارش سایت طلا ،وضعیت همه‌گیری کرونا در سراسر کشور براساس آمارهای رسمی تغییر قابل توجهی نسبت به ماه گذشته داشته و بسیاری از کارشناسان براین باورند افزایش تقاضای سفر آنهم در تعطیلات نوروزی علی‌رغم تمام توصیه‌ها به ماندن در منزل عاملی غیرقابل انکار در این شرایط است.

بررسی آمار منتشر شده نشان می‌دهد هم اکنون 46 شهرستان در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفته‌اند که این تعداد در اولین هفته فروردین 1400 تنها 9 مورد بود و در همین حال تعداد شهرستان‌های نارنجی رنگ یک‌باره از تعداد نزدیک به 32 مورد به 119 مورد رسیده است.

این تغییرات با درنظر گرفتن موقعیت جغرافیایی شهرستان‌ها بیانگر این نکته است که جابجایی گسترده مسافران به مقاصدی خاص باعث ایجاد کانون‌های بحرانی از نظر همه‌‌گیری کرونایی زیر سایه بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌ها بوده است.

این درحالی است که کارشناسان بهداشت و سلامت معتقدند شرایط ناپایدار همه‌گیری در بسیاری از شهرستان‌ها عاملی است تا 246 شهرستان که اکنون در شرایط زرد کرونایی قرار دارند نیز یک‌باره در چند روز آینده به جمع مناطق نارنجی پیوسته یا اینکه بخشی از آنها یک‌باره رنگ قرمز به خود بگیرند و شرایط 37 شهر آبی کرونایی نیز احتمالاً در همین دوره تغییرات معناداری خواهد داشت. به‌عنوان مثال شهرستان‌های مشهد مقدس‌، سمنان، قم، سنندج، گرگان و ساری از ابتدای هفته جاری یک‌باره در شرایط نارنجی قرار گرفته و اکنون محدودیت‌های خاصی را برای آنها تعیین کرده‌اند.

به این ترتیب بررسی دقیق نشان می‌دهد که خیز چهارم احتمالا ًدر بسیاری از نقاط آغاز شده اما مسئولان بهداشت و درمان تایید کرده‌اند که در مرکز، غرب و جنوب غرب کشور هم اکنون پیک چهارم آغاز شده است که البته در استان خوزستان به دلیل مدیریت‌های انجام شده از قبل از تعطیلات اکنون روند همه‌‌گیری ویروس منحوس سرعت کمتری را تجربه می‌کند، درحالی که در سایر نقاط شیب تند همه‌گیری ثبت شده است.

پیک چهارم کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد

درحالی تعطیلات نوروز 1400 به پایان رسید که وضعیت همه‌گیری کرونا دوباره در شرایط بحرانی قرار گرفته و شهرستان‌های کشور به دلیل بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هموطنان یکی بعد از دیگری تغییر وضعیت داده و نارنجی و قرمز می‌شوند.

خراسان جنوبی نیز با تغییر رنگ مرکز استان از چند روز اخیر از زرد به نارنجی شرایط بحرانی را سپری می کند و این استان وارد پیک چهارم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند صبح امروز در جمع خبرنگاران از آغاز پیک چهارم کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به آمار کرونا، همچنان روند افزایشی را تجربه می کنیم و پیک چهارم در استان شکل گرفته است.

محمد دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون 16 هزار و 459 نفر در خراسان جنوبی به این ویروس منحوس مبتلا شده اند که بر اساس آخرین آمار تا پایان وقت اداری روز گذشته طی 24 ساعت گذشته، 247 تست مولکولی بیماران مشکوک دریافت شده که تست 79 نفر مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه روند موارد بستری و ابتلا به کرونا در استان افزایشی شده و نگران سلامت مردم هستیم، ادامه داد: همچنین در 24 ساعت گذشته 490 تست سریع از بیماران مشکوک دریافت شده است، که از این تعداد هم 73 مورد مثبت بوده و از مجموع تست های مولکولی و سریع کرونا 152 مورد مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر 164 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 61 بیمار، مثبت قطعی کرونا هستند، افزود: از بیماران کرونایی، 12 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که حال عمومی یک نفر نا مساعد است.

دهقانی تاکید کرد: این افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه بوده و به طور یقین بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در هفته های اول فروردین، در دو هفته آینده مشاهده خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر روند افزایش مبتلایان ادامه یابد، در هفته های آینده تغییر رنگ های جدیدی را شاهد خواهیم بود، گفت: با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا قبلاً نسبت به رنگ‌بندی‌ها محدودیت هایی را تعریف کرده، با تغییر رنگ شهرستان ها محدودیت های جدید هم اعمال می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اجرای طرح منع تردد شبانه همچنان در تمام شهرستان های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: منع تردد وسایل نقلیه برون شهری، محدودیت ورود پلاک های غیر بومی و خروج پلاک های بومی به بیرجند نیز اعمال می شود.

رنگ کرونایی تبریز "نارنجی" شد

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین اطلاعات رنگ بندی کرونایی شهرهای استان آذربایجان شرقی را اعلام کرد که بر اساس آن، تبریز از شرایط زرد کرونایی به نارنجی تغییر یافت.

در آذربایجان شرقی فقط شهر هوراند جزو شهرهای آبی است و 12 شهر آذرشهر، اسکو، اهر، بستان‌آباد، بناب، خداآفرین، عجب‌شیر، کلیبر، مراغه، ملکان، هریس و ورزقان در وضعیت شکننده زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، 6 شهر تبریز، چاراویماق، شبستر، مرند، میانه و هشترود هم با افزایش مبتلایان به شرایط نارنجی کرونایی رسیدند که سه شهر از اینها در هفته جاری به رنگ نارنجی رسیده است.

اما سراب و جلفا شرایط حادتری دارند و به رنگ قرمز کرونایی رسیده‌اند و باید با اعمال محدودیت بیشتر، کرونا را در این شهرها کنترل کرد.

به گزارش تسنیم، افزایش تعداد مبتلایان، نتیجه بازارگردی‌ها و دیدوبازدیدهای نوروزی است که احتمالا با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، احتمال افزایش مبتلایان و بستری‌ها قوت گرفته و ممکن است محدودیت‌های کرونایی جدیدی در شهرهای نارنجی و قرمز اعمال شود.

موج چهارم کرونا در راه یزد

افزایش آمار کرونایی در استان‌های مختلف کشور و تغییر رنگ‌ها از آبی به زرد و از زرد به نارنجی و قرمز موضوعی است که قطعا به واسطه عدم اعمال محدودیت‌های گسترده به وجود آمده است به گونه‌ای که در استان یزد هم دو شهرستان تفت و مهریز از وضعیت زرد در هفته گذشته به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده‌اند.

با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در یزد، دور از ذهن نیست که دیگر شهرستان‌های استان یزد هم به سمت تغییر رنگ بروند، تغییر رنگی که مساوی با جانباختن تعداد زیادی از هم استانی‌هایمان خواهد بود.

در همین حال، افزایش آمار کرونا در استان یزد به حدی نگران کننده شده که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد از افزایش احتمال وقوع موج چهارم کرونا در یزد خبر داده است.

ابراهیم سلمانی در یزد در این رابطه اظهار داشت: امروز بستری‌های مشکوک به کرونا در استان یزد با افزایش 16 نفری نسبت به روز گذشته، به 225 تن رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 45 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند، گفت: بستری‌های مشکوک به کرونا و شناسایی مبتلایان روزانه در استان در روزهای اخیر صعودی است و یزد در آستانه ورود به پیک چهارم کرونا قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان مردم استان نسبت به ماه گذشته کاهش داشته و همین امر سبب خیز آرام حرکت به سمت موج چهارم شیوع ویروس کرونا در استان شده است.

وضعیت کرونا در کهگیلویه قرمز شده است

پس از فریادهای بی‌امان سخنگوی ستاد شهرستانی مقابله با کرونای کهگیلویه مبنی بر عدم اجرای مصوبات ستاد کرونا در این شهرستان و نیز بی‌توجهی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و گذشت حدود 2 هفته از عید نوروز سرانجام وضعیت شهرستان کهگیلویه قرمز شد.

سخنگوی ستاد شهرستانی کرونا امسال در اولین نشست مقابله با کرونا از افزایش 4 برابری بستری‌های روزانه نسبت به گذشته در کهگیلویه خبر داد و این در حالی است که آمار بستری‌های روزانه کرونایی از تعداد 4 نفر به 17 نفر رسیده است.

باتوجه به اینکه رنگ‌بندی شهرستان کهگیلویه در روزهای پایانی سال گذشته زرد بوده اما متأسفانه بخاطر عدم اجرای مصوبات ستاد کرونا و عدم کنترل مبادی ورودی شهرستان از یک‌سو و نیز بی‌توجهی بیش از حد مردم نسبت به دستورات ستاد کرونا و برگزاری جشن‌های عروسی و دورهمی‌ها و مراسم‌ها عزاداری از سویی دیگر سبب شد تا پس از گذشت تنها 13 روز شهرستان به وضعیت هشدار برسد.

فرماندار کهگیلویه به خبرنگار تسنیم گفت: باتوجه به عدم رعایت مردم و نیز جدی نگرفتن هشدارها، متأسفانه وضعیت شهرستان کهگیلویه قرمزشده و این موضوع نگران‌کننده است.

دارا کریمی‌نژاد افزود: دید و بازدیدهای نوروزی و تجمعات دورهمی خانوادگی، برگزاری جشن‌های عروسی و مراسمات عزاداری و نیز بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری از مهمترین عوامل تبدیل وضعیت شهرستان از زرد به قرمز است.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد در مبادی ورودی شهرستان برای کنترل بیماری اعمال می‌شود، تصریح کرد: محدودیت‌های تردد در سطح شهرها و نیز تعطیلی بازار و صنوف پرخطر از دیگر محدودیت‌هایی است که برای کنترل شیوع کرونا در شهرستان اجرا می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان با اشاره به کمبود فضای فیزیکی بیمارستان دهدشت، عنوان کرد: باتوجه به پذیرش بیماران 3 شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده و کمبود فضای فیزیکی بیمارستان دهدشت، یکی از بخش‌های بیمارستان را خالی کرده و برای پذیرش و بستری بیماران کرونایی آماده شده اما این فضا به تنهایی جوابگوی این حجم از بیماران نیست.

وی خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم که در این شرایط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نیز پرهیز از حضور در دورهمی‌ها و تجمعات، ستاد شهرستانی مقابله با کرونا را یاری کرده تا بتوانیم با کمترین تلفات از این پیک عبور کنیم.

4شهرستان دیگر استان اصفهان قرمز شدند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: رنگ‌بندی 4شهرستان در 3روز گذشته از نارنجی به قرمز تغییر کرده و بر این اساس تا بدین لحظه خوانسار، گلپایگان، فلاورجان، لنجان، شاهین‌شهر و نجف‌آباد در وضعیت قرمز رنگ‌بندی کرونایی قرار دارند.

آرش نجیمی در اصفهان با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی اصفهان اظهار داشت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در همه‌گیری ویروس منحوس کرونا، هم‌اکنون 6 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: رنگ‌بندی 4 شهرستان طی 3 روز گذشته از نارنجی به قرمز تغییر کرده و بر این اساس تا بدین لحظه خوانسار، گلپایگان، فلاورجان، لنجان، شاهین‌شهر و نجف‌آباد در وضعیت قرمز رنگ‌بندی کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پیرامون وضعیت رنگ‌بندی سایر شهرستان‌ها تصریح کرد: در حال حاضر اصفهان، تیران، سمیرم، فریدن، مبارکه و نایین در وضعیت نارنجی و اردستان، برخوار، چادگان، بوئین و میاندشت، خمینی‌شهر، خور، دهاقان، شهرضا، فریدون‌شهر و نطنز نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وضعیت 2 شهرستان استان کرمان نارنجی شد

محمدصادق بصیری ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور علی زینی‌وند استاندار کرمان و حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد اظهار داشت: امروز جلسه ستاد ملی کرونا مانند هفته‌های گذشته به ریاست رئیس جمهور برگزار شد و وزیر بهداشت آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور را گزارش داد.

وی با در این جلسه در ارتباط با ماه مبارک رمضان نیز صحبت‌هایی شد و مصوباتی داشته‌ایم گفت: تا کنون 62 هزار نفر فوتی در کشور بر اثر بیماری کرونا داشته‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه خیز موج چهارم کرونا در کشور را شاهد هستیم و رنگ‌بندی شهرستان‌ها نشان از وضعیت هشدار دارد افزود: در نقشه کرونایی استان نیز اعلام خطر احساس شده است.

وی با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دوری از تجمعات باید جدی گرفته شود ادامه داد: در هفته گذشته شهر قرمز و نارنجی در استان کرمان نداشتیم اما در آخر هفته وضعیت شهرستان رفسنجان نارنجی شد.

بصیری با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های رفسنجان و انار نارنجی است عنوان کرد: در حال حاضر از 23 شهرستان استان، 16 شهرستان وضعیت زرد، پنج شهرستان استان در وضعیت آبی و و شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه چهار شهرستان اطراف شهرستان انار نارنجی است که یک هشدار برای مردم این شهرستان محسوب می‌شود گفت: مردم این شهرستان باید هشدارها و پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به اینکه ماه رمضان در پیش است و شیوه‌نامه‌های برگزاری مراسم با ترجیح برگزاری فضای باز مصوب شده است افزود: برگزاری مراسم در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

رنگ‌بندی جدید استان کرمانشاه اعلام شد

وضعیت استان کرمانشاه در رنگ‌بندی جدید ستاد ملی کرونا با دو شهرستان به رنگ قرمز و قرارگیری بقیه شهرستان‌ها در رنگهای نارنجی و زرد نامطلوب ارزیابی می‌شود تا استاندار کرمانشاه از آغاز موج چهارم کرونا براساس نوع انگلیسی در این استان خبر بدهد.

مهدی محمدی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رنگ بندی جدید شهرستانهای استان را اعلام کرد و گفت که شهرستانهای اسلام‌آباد غرب و کنگاور در وضعیت قرمز و شهرستان‌های گیلانغرب، کرمانشاه، سرپل‌ذهاب، سنقروکلیایی و پاوه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گفته وی هرسین، صحنه، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر در وضعیت زرد قرار دارند و هم‌اکنون 305 بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که حدود 100 نفر در روز سیزده نوروز بستری شدند و از این تعداد 200 نفر در بخش ایزوله و 81 نفر در بخش ویژه قرار دارند.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مسافرت "از" و "به" شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع و مشمول جریمه است؛ تردد پلاک‌های غیربومی در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی 500 هزار تومان جریمه در بر خواهد داشت.

در مناطق نارنجی یک سوم کارمندان مشاغل ضروری باید به صورت دورکاری کار خود را انجام دهند و سایر ادارات هم باید با نیمی از کارمندان خود به صورت دورکاری فعالیت کنند.

در شهرهای قرمز، حضور کارمندان ادارات ارائه‌دهنده خدمات مهم به نصف کاهش پیدا می‌کند و یک دوم کارمندان باید به صورت دورکار، امور مربوطه را انجام دهند. در سایر اداراتی که خدمات غیرضروری ارائه می‌دهند، دو سوم کارمندان به صورت دورکار، کارهای مربوطه را باید انجام دهند. تردد شبانه در تمام شهرهای کشور از ساعت 22 شب تا 3 بامداد ممنوع و مشمول جریمه است.

استاندار کرمانشاه گفت: موج جدید با توجه به انگلیسی بودن آن بسیار خطرناک است و نیاز است برای مقابله موثر با آن نقشه راه استان در این زمینه بازنگری شود زیرا این نوع دارای بیماری‌زایی و قدرت سرایت بالایی است.

هوشنگ بازوند افزود: 1500 تخت برای بستری بیماران کرونایی در استان پیش‌بینی شده و امیدواریم با همکاری مردم مانع اوج گیری این موج جدید شویم و این موج خطرناک را با کمترین میزان خسارت پشت سر بگذاریم.

شهرستان‌های جدید قرمز و نارنجی از 13 فروردین1400

اعلام وضعیت قرمز:‌

شهرستان‌های خوی و نقده (آذربایجان غربی)، شاهین شهر و میمه، فلاورجان، لنجان و نجف‌آباد (اصفهان)، پردیس و شهریار (تهران)، بروجن (چهارمحال و بختیاری)، لالی (خوزستان)، خرمدره (زنجان)، سپیدان (فارس)، دلفان (لرستان) و قائم شهر (مازندران).

اعلام وضعیت نارنجی:

همچنین شهرستان‌های تبریز، چاراویماق و مرند (آذربایجان شرقی)، پلدشت، پیرانشهر و چالدران (آذربایجان غربی)، آران و بیدگل، سمیرم و کاشان (اصفهان) ایوان (ایلام)، بینالود، سبزوار و مشهد (خراسان رضوی)، دامغان، سمنان و شاهرود (سمنان)، کوه‌چنار، گراش و لارستان (فارس)، قم (قم)، سنندج (کردستان)، شهربابک (کرمان)، پاوه (کرمانشاه)، بندرگز و گرگان (گلستان)، رودبار، فومن و لاهیجان (گیلان)، پلدختر، چگنی، رومشکان و کوهدشت (لرستان)، آمل، جویبار، رامسر، ساری و گلوگاه (مازندران)، آشتیان و زرندیه (مرکزی)، بندرلنگه، قشم و میناب (هرمزگان)، تویسرکان، فامنین و کبودرآهنگ (همدان)، تفت و مهریز (یزد).

به این ترتیب و با افزایش تعداد شهرستان‌های بحرانی در کشورمان از نظر همه‌گیری کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا برای جلوگیری از افزایش مجدد این بیماری در سراسر کشور در شهرستان‌ها براساس رنگ‌بندی کرونایی آنها شرایط تعطیلی واحدهای صنفی و حضور محدود کارمندان را اجرایی کرده است که جدول گروه بندی مشاغل براساس شرایط رنگی کرونایی شهرستان‌ها آمده است.

جدول گروه بندی مشاغل براساس رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها

ی سطح 1 فهرست مشاغل گروه یک و مشاغل ضروری که در هیچ‌یک از وضعیت‌های سه‌گانه تعطیل نمی‌شوند :
- کارخانه‌های تولیدی، مراکز صنعتی و معدنی، کشاورزی، شیلات و خدمات وابسته؛
- مراکز زیرساختی و حیاتی، مراکز تأمین و توزیع آب، برق، گاز، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه تهویه هوا، پالایشگاه‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت؛
- حمل و نقل عمومی کالا و مسافر برون شهری شامل ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی؛
- حمل و نقل عمومی درون شهری؛
- ادارات و مراکز نظامی، انتظامی و امنیتی، امدادی و ستادی؛
- فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌‌بار؛
- مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته؛
- مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی نانوایی (تولید فراورده‌های نانوایی)؛
- مراکز بهداشتی، درمانی، امدادی، اورژانس و تأمین آمبولانس دولتی و خصوصی؛
- داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی؛
- مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون‌بر؛
- خدمات اچراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت‌های پستی؛
- شرکت‌های خدمات اینترنتی (اعم از تأمین کنندگاناینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدماتی مبتنی بر اینترنت)؛
- رسانه‌های مکتوب و برخط و مشاغل مشابه؛
- مراکز نگهداری و خدماتی سالمندان، معلولین، جانبازان، مراکز توان‌بخشی، و مراقبتی، آسایشگاه‌ها؛
- تعمیرگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی؛
- فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن‌آلات؛
- کارگاه‌های صنعتی (مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)؛
- چاپخانه‌ها؛
- خشکشویی‌ها؛
- آرامستان‌ها.
مشاغل گروه شغلی سطح 2 - بوستان‌ها و مراکز تفریحی.
- پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت.
- بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل.
- باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی
- آرایشگاه‌های مردانه.
- مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی.
- مراکز فروش فرش و موکتف لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی.
- مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر.
- مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی.
- آتلیه و عکاسی.
- آژانس مشاور املاک.
- خدمات چاپ دیجیتال.
- مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی.
- قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشابه.
مشاغل گروه شغلی سطح 3 مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و کاهش فعالیت مترو و حمل و نقل عمومی درون شهری
مشاغل گروه شغلی سطح 4 همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد