اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 چیزی که کودکان قبل از رفتن به مدرسه باید یاد گرفته باشند

طبیعی است که بخاطر فرستادن فرزندتان به مدرسه برای اولین بار کمی مضطرب باشید. به عنوان یک والد ، ​​شما می خواهید کاملاً مطمئن باشید که کوچولوی شما کاملاً آماده است تا خود را با محیط کلاس سازگار کند و دوستانی جدید پیدا کند.

7 چیزی که کودکان قبل از رفتن به مدرسه باید یاد گرفته باشند


طبیعی است که بخاطر فرستادن فرزندتان به مدرسه برای اولین بار کمی مضطرب باشید. به عنوان یک والد ، ​​شما می خواهید کاملاً مطمئن باشید که کوچولوی شما کاملاً آماده است تا خود را با محیط کلاس سازگار کند ، دوستانی جدید پیدا کند و هر زمان که به کمک احتیاج داشت بتواند نیازهای آنها را به وضوح با معلم خود در میان بگذارید.

مدرسه

اما وقتی صحبت از مهارت و دانش خاص می شود ، بسیاری از والدین از میزان انتظارات فرزندشان قبل از مهد کودک تعجب می کنند. تحقیقات نشان می دهد كودكانی كه برای سال اول مدرسه خود آمادگی كافی دارند ، شانس بسیار بیشتری برای استقرار و موفقیت دارند و از این رو برای سالهای بعد شروع قابل توجهی دارند.

در اینجا 7 چیز متداول که کودکان شما که قبل از رسیدن به مدرسه باید بدانند معرفی شده است :

1. به دستورالعمل های ساده گوش دهید و آنها را دنبال کنید
در زمان شروع مدرسه ، اکثر کودکان باید بتوانند دستورالعمل های دو تا سه بخشی را گوش دهند و آنها را دنبال کنند.

کاری که می توانید انجام دهید: کارهای روزمره را به کودک خود بدهید ، مثلاً اسباب بازی هایش را کنار بگذارید یا صبح ها میز را برای صبحانه بچینید. از دستورالعمل های دو بخشی مانند "اسباب بازی های خود را بردارید و داخل جعبه بگذارید" استفاده کنید. و سه بخش از دستورالعمل ها مانند ، ؛ قاشق ها ، فنجان ها و دستمال ها را روی میز قرار دهید استفاده کنید. "

2. نیازهای آنها را اعلام کنید
کودکان باید بتوانند نیازهای خود را به ویژه با معلم خود به روشنی بیان کنند.

کاری که می توانید انجام دهید: کودک خود را تشویق کنید تا با جملات کامل پنج تا شش کلمه ای صحبت کند ، از جمله "لطفا برای من آب بیاورید. یا "من در مورد این کلمه به کمک نیاز دارم." همیشه آنها را تشویق کنید تا احساس خود را توضیح دهند: "من گرسنه ام". "پای من درد می کند." "من دوست دارم بیرون بازی کنم."

کودک

3. لباس خود را بپوشانند و تغذیه خود را آماده کنند
کودکان باید از مدیریت لباس شخصی خود (مثلا زیپ و دکمه) احساس راحتی کنند. آنها همچنین باید بدانند که چگونه ظرف آب میوه را باز کنند و غذای خود را باز کنند. همچنین در این سن است که کودکان می توانند کفش های خود را ببندند ، گرچه برخی از آنها تا حدود شش سالگی ممکن است نتوانند یاد بگیرند.

کاری که می توانید انجام دهید: به کودک خود کمک کنید هر روز صبح خودش لباس بپوشد تا زمانی که بتواند این کار را به طور مستقل انجام دهد. این شامل شلوارهای زیپ دار ، پیراهن های دکمه دار ، قرار دادن جوراب و برداشتن دستکش و کت است. به کودک خود بیاموزید که چگونه بسته بندی مواد غذایی را باز کند و از او برای انجام کار "پسر بزرگ" یا "دختر بزرگ" تعریف و تمجید کنید.

4- اسباب بازی ها را با دیگران به اشتراک بگذارید و نوبت بگیرید
بخش عمده ای از شروع مدرسه این است که با دیگران خوب کنار بیایید ، یک کار یا پروژه را از طریق کار گروهی انجام دهید و با احترام با دیگران رفتار کنید.

کاری که می توانید انجام دهید: برای کمک به فرزندتان با نوبت گرفتن بازی های رومیزی را در خانه انجام دهید. اگر بیش از یک فرزند دارید ، آنها را تشویق کنید تا در خانه با هم روی پروژه ها و کارها کار کنند.

6. اشیا را مطابق و مرتب کنید
کودکان باید بتوانند اشیا را بر اساس ویژگی های ساده ، مانند شکل ، رنگ و عملکرد (مانند غذا ، لباس ، چیزهایی که می توانید با آنها طبخ کنید) مطابقت و مرتب کنند.

کاری که می توانید انجام دهید: از کتاب ها ، آهنگ ها و بازی های حدس زدن استفاده کنید که به کودک شما درباره موارد متضاد می آموزد. این به آنها کمک می کند تا درک کنند که اشیا از طریق ویژگی های آنها قابل شناسایی هستند. برای کمک به کودک در مرتب سازی ، حداقل به دو نوع شی مختلف نیاز دارید.

7. الگوها ، اشکال و رنگ های اساسی را شناسایی کنید
این مهارت های بنیادی به کودک شما کمک می کند تا مهارت ها و دانش اساسی ریاضی را ایجاد کند.

الگو

کاری که می توانید انجام دهید: به کودک خود کمک کنید تا وقتی بیرون هستید با هم الگوهایی را نشان دهید و آن را به یک بازی سرگرم کننده تبدیل کنید. نمودارهای رنگ و شکل را در خانه آویزان کنید و بگذارید فرزندتان با آبرنگ ، مداد رنگی ، بلوک و خمیر بازی یا خاک رس آزمایش کند تا با رنگ ها و اشکال آشنا شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد