اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مردم کدام استان‌ها بیشتر وارد بورس شدند؟

بازار سرمایه در سالی که گذشت شاهد ورود تعداد قابل توجهی کد بورسی جدید بود

به گزارش سایت طلا ،بازار سرمایه در سالی که گذشت شاهد ورود تعداد قابل توجهی کد بورسی جدید بود؛ به طوریکه در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۵ میلیون کد جدید بورسی صادر شد. بر این اساس، افراد سجامی شده در خراسان رضوی با ۵۰۰ هزار و ۶۴۸ کد، بیشترین و افراد سجامی شده در قم با ۲۲ هزار و ۹۱۷ کد، کمترین تعداد در میان استان‌ها بوده اند.

با وجود آنکه بازار سرمایه از مردادماه سال گذشته همانند ماه‌های ابتدایی روندی صعودی نداشته و بر مدار نوسان یا کاهش در حرکت بوده، تعداد کد‌های بورسی صادر شده همچنان چشمگیر بود.

آمار‌ها حاکی از آن است که تا سال ۱۳۹۱ معادل شش میلیون و ۴۸۸ هزار کد، تا سال ۱۳۹۲ معادل هفت میلیون و ۳۶۲ هزار کد، تا سال ۱۳۹۳ معادل هفت میلیون و ۹۹۶ هزار کد، تا سال ۱۳۹۴ معادل هشت میلیون و ۸۴۱ هزار کد، تا سال ۱۳۹۵ نیز ۹ میلیون و ۳۴۸ هزار کد، تا سال ۱۳۹۶ معادل ۹ میلیون و ۹۶۵ هزار کد، تا سال ۱۳۹۷ معادل ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار کد و تا سال ۱۳۹۸ نیز ۱۱ میلیون و ۶۶۵ هزار کد بورسی صادر شده است.

بر این اساس، کد‌های بورسی صادر شده تا اواسط اسفند ماه ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار کد بوده که نسبت به سال ۱۳۹۸، ۲۵ میلیون و ۱۳۵ هزار کد افزایش یافته است.

البته بخشی از کد‌های بورسی صادر شده متعلق به مشمولین سهام عدالت است که با توجه به آزادسازی این سهام نیاز بود سجامی شوند و کد بورسی دریافت کنند.

همانطور که ذکر شد، تعداد نفرات سجامی شده در خراسان رضوی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر و در قم نسبت به استان‌های دیگر کمتر بوده است. تهران نیز با ۴۹۹ هزار و ۴۸۲ کد، در رتبه دوم قرار دارد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد