اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 راه ساده برای مدیتیشن و ایجاد احساس آرامش

احتمالا تا به حال مزایای مدیتیشن را شنیده اید. در اینجا قصد داریم 5 را آسان و موثر برای مدیتیشن و جهت ایجاد آرامش به شما اموزش دهیم.

به گزارش سایت طلا ،احتمالا تا به حال مزایای مدیتیشن را شنیده اید. در اینجا قصد داریم 5 را آسان و موثر برای مدیتیشن و جهت ایجاد آرامش به شما اموزش دهیم.

1. ایجاد یک فضا

گاهی اوقات همه مشکلات، مسائل و نگرانی های خود را با خود حمل می کنیم و دائم به آن ها فکر می کنیم و جای اینکه با یک ذهن باز شروع کنیم، ما با ذهنی شروع می کنیم که از قبل عصبانی است. ما نگران هستیم که وقت مدیتیشن نداشته باشیم یا اینکه باعث دیر شدن کارهایمان می شود.کاری که باید انجام دهیم ایجاد مقداری فضا است و ما می توانیم این کار را به سادگی و با اختصاص قسمت خاصی از اتاق به مدیتیشن انجام دهیم.

قبل از اینکه پا به این مکان بگذارید، مطمئن شوید که با فکری باز و انرژی مثبت به آن مکان می روید.

2. از انتظارات خلاص شوید

بسیاری از ما این انتظار را داریم که لحظه ای که مدیتیشن می کنیم، آرام باشیم و استرس های روزمره خود را فراموش کنیم. وقتی تجربه ما با تصویری که در ذهن ماست مطابقت نداشته باشد، ناامید می شویم و به جای اینکه بگذاریم هرچه که پیش آمده بگذرد، اجازه می دهیم خود را گرفتار کنیم. در واقع باید تصور کنید که این عمل به شما اجازه می دهد فراتر از فکر خود باشد.

3. به خودتان فشار نیاورید

این امر همزمان با تعیین انتظارات از عمل ما همراه است. ما اغلب بیش از حد انتظار داریم و اجازه نمی دهیم در عمل جدید راحت باشیم. خودمان را وادار می کنیم هر روز یک ساعت بنشینیم، یا حداقل این انتظار را داریم که باید این کار را انجام دهیم. نکته کلیدی در اینجا مطالبه کمتر است.

اگر این کار به بدن شما آسیب می رساند، خود را مجبور به نشستن نکنید و خود را مجبور نکنید بیش از حد تحملتان بنشینید.

4. از یک لنگر استفاده کنید

ما انتظار داریم که وقتی نشستیم و حالت گرفتیم، افکار ما متوقف شود زیرا به دنبال پوچی کامل هستیم. به جای اینکه هر زمان با یک جریان فکری روبرو شدید خودتان را اذیت کنید، فقط به خود یادآوری کنید که برگردید.

نکته مهم در اینجا داشتن لنگر مانند نفس کشیدن است. وقتی مشغول فکر کردن شدید، فقط سعی کنید به خود یادآوری کنید که دوباره به نفس خود باز گردید. کاری که شما انجام می دهید، در واقع ایجاد یک آگاهی است.

5. از فن آوری استفاده کنید تا شما را به حالت عمیق تری ببرد

اگر همه موارد بالا را امتحان کرده اید و به نظر می رسد کمی مشکل دارید، ممکن است به کمی کمک نیاز داشته باشید. شما می توانید از نوعی آهنگ مانند "ضربان های دو گوش" استفاده کنید. کاری که آن هها انجام می دهند پخش صداهایی با فرکانس خاصی است که ذهن شما می تواند با آن ها هماهنگ شود. این صدا معمولا با صداهای آرامش بخشی مانند خراب شدن امواج یا صدای پرندگان همراه است. این ترکیب صداها چیزی را برای تمرکز به ذهن شما می بخشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد