اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین آمار کرونا در ایران/توصیه وزارت بهداشت به استفاده دوبل از ماسک

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، گفت: بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر رسید.

به گزارش سایت طلا ،دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز( ۲۸ اسفند ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۵۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۷۳ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۴۵ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر رسید.

لاری ادامه داد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته وی، سه هزار و ۸۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار و ۴۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

توصیه وزارت بهداشت به استفاده دوبل از ماسک

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد:‌ توصیه ما مردم و به ویژه افراد سالمند و مبتلایان به بیماران زمینه‌ای این است که در صورت حضور در مراکز خرید و وسایل حمل و نقل عمومی در این ایام، از یک ماسک سه لایه، ‌از زیر و یک ماسک پارچه‌ای بر روی آن استفاده کنند.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: همانطور که می‌دانید استفاده از ماسک به‌ عنوان مهمترین عامل بازدارنده از ابتلا به کووید-۱۹ شناخته می‌شود. توصیه ما به مردم به ویژه افراد سالمند و مبتلایان به بیماران زمینه‌ای این است که در صورت حضور در مراکز خرید و وسایل حمل و نقل عمومی در این ایام، از یک ماسک سه لایه، ‌از زیر و یک ماسک پارچه‌ای بر روی آن استفاده کنند.

وی افزود: تاکید می‌کنیم که ماسک سه لایه زیرین باید به صورت کامل بر روی صورت قرار گیرد و از عدم ایجاد هر گونه شکاف بین محیط بیرون و صورت، اطمینان حاصل شود.

لاری گفت: مطمئنا ماسک دوم هم می‌تواند به بستن درزهای موجود در ماسک اول کمک کند.

روند کرونا در ایران، از ۲۸ بهمن تا ۲۸ اسفند

طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر پنجشنبه (۲۸ اسفند ۹۹) یک میلیون و ۷۷۸ هزار و ۶۴۵ نفر را در ایران به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز ۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر را به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۷۷ نفر در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می‌دهد که طی ۱۰ روز اخیر (۱۹ تا ۲۸ اسفند) به طور متوسط در هر ساعت حدود ۳۳۶ نفر در ایران مبتلا و بین ۳ تا ۴ نفر قربانی این ویروس شده‌اند. البته در هر ساعت حدود ۳۰۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند. در این اینفوگرافیک روند شیوع کرونا در ایران طی یک ماه اخیر (از ۲۸ بهمن تا ۲۸ اسفند) را مشاهده می‌کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد