اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اگر فقط یک فرزند دارید، حتما به این نکات توجه کنید !

اگر شما هم جزو مادر و پدر هایی هستید که فقط یکی فرزند دارند و تمام وقت و انرژی خود را صرف زشد کودک خود میکنید باید بگوییم که یک سری نکته برای تربیت و پرورش تک فرزند ها وجود دارد که والدین باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند.

اگر فقط یک فرزند دارید، حتما به این نکات توجه کنید !


اگر شما هم جزو مادر و پدر هایی هستید که فقط یکی فرزند دارند و تمام وقت و انرژی خود را صرف زشد کودک خود میکنید باید بگوییم که یک سری نکته برای تربیت و پرورش تک فرزند ها وجود دارد که والدین باید نسبت به آن آگاهی داشته باشند. تک فرزند بودن ممکن است برای بعضی ها یک رویا باشد. با این حال ، والدین باید از برخی از مسائل مربوط به تربیت فرزند تنها آگاه باشند. در زیر چند نکته اساسی برای والدین آورده شده است.

تک فرزند

1. همه چیز را به راحتی و به مقدار زیاد در اختیار آنها قرار ندهید
یکی از خطرات داشتن تنها فرزند ، نابود کردن رشد عاطفی و شناختی آنها با دادن چیزهای مختلف و بیش از حد به آنها است. با تعیین محدودیت می توانیم این گرایش را مهار کنیم. برای هر روز تعطیلات چه تعداد هدیه یا یک میزان پول مشخص تعیین کنید و به این حد پایبند باشید.

همچنین می توانید از آنها بخواهید چیزهایی را که می خواهند بدست آورند. حتی اگر آنها جدیدترین بازی ویدیویی هستند ، پس از آنها بخواهید کارهای خود را برای کسب درآمد انجام دهند تا بتوانند خودشان آن را کسب کنند. این می تواند به تأخیر انداختن رضایتمندی کمک کند و ارزش کسب چیزی را که می خواهند به آنها بیاموزد.

2. با کودک مثل یک بزرگسال دیگر در خانه رفتار نکنید
با داشتن تنها یک کودک در خانه ، شروع ارتباط گیری با آنها در بزرگسالی برای والدین آسان می شود. در حدود 8 یا 9 سالگی ، بسیاری از کودکان نشانه های بلوغ نشان می دهند و رفتارهایی مانند بزرگسالان دارند. پذیرفتن این رفتار برای والدین آسان می شود زیرا آنها آن را درک می کنند. با این حال ، کودک هنوز کودک است ، بنابراین باید با آنها یکسان رفتار شود.

کودک

والدین باید بدانند که رفتارهای تکانشی در کودکان به همین دلیل اتفاق می افتد. بنابراین ، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که کودکان بزرگسال باشند ، زیرا آنها از نظر رشد هنوز در آن مرحله نیستند. به آنها اجازه دهید کودک باشند. آنها فقط یک بار در زندگی خود یکی می شوند.

3. کودک خود را با همسالانشان درگیر کنید
یک مقاله تحقیقی توسط کیتزمن و لاک وود (2020) در مجله روابط اجتماعی و شخصی نشان داد که کودکانی که بدون خواهر و برادر بزرگ می شوند کمتر توانایی درگیری و ارتباط با همسالان خود را دارند. این امر احتمالاً به عدم انجام فعالیتهای منظم حل تعارض با خواهر و برادر نسبت داده می شود.

همسالان

بنابراین ، معاشرت با همسالان از اهمیت بالایی برخوردار است. اما حتی فراتر از آن ، والدین باید به فرزندان خود اجازه دهند تا در صورت امکان اختلافات همسالان خود را حل کنند. این به آنها می آموزد که چگونه با همسالان خود کنار بیایند و اختلافات را به تنهایی حل کنند.

4- انتظارات واقع بینانه تنظیم کنید
وقتی بزرگسالان فقط یک کودک بزرگ می کنند ، می توانند تمام امیدها و آرزوهایشان را در آنها جمع کنند. والدین باید انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند. آنها شخص خودشان هستند و به همین ترتیب ، استعدادها و توانایی های خاص خود را دارند که با توانایی های شما متفاوت است. شما باید آنها را بر اساس توانایی های خود ارزیابی کنید نه خود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد