اونس طلا2414.89
مظنه14,346,000
18 گرم3,311,700
ارزش سکه32,321,538
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,200,000
ربع14,500,000

انفجار تسلا استاندارد های ایمنی سختگیرانه را رقم زد

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB)، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) و تیلا را مقصر اصلی تصادف مهلک 2019 در فلوریدا می دانند.

به گزارش سایت طلا،هیئت ایمنی حمل و نقل ملی اظهارات خود را مبنی بر انفجار اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ها برای تنظیم مجاز سیستم های کمک راننده را انتشار کرده است. این نامه در تاریخ 1 فوریه بود اما فقط توسط لورا کلودنی خبرنگار CNBC روز جمعه مشاهده شد. این نامه بارها و بارها از حالت خودکار تسلا بخاطر سستی در عملکرد خود و همچنین از اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) یاد کرده که حداقل استانداردهای صنعت را دارند.

اختلاف بین آژانس های فدرال نتیجه تقسیم مسئولیت ایمنی حمل و نقل در کنگره بین آژانس های مختلف است. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) تنظیم کننده اصلی ایمنی بزرگراه است: هر اتومبیل و کامیون سبک باید از قوانینی که توسط اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) وضع شده است پیروی کند. هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) آژانس جداگانه ای است که فقط تحقیقات ایمنی را انجام می دهد. وقتی تصادف بزرگراهی رخ می دهد، محققان هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) به محل حادثه می روند تا بفهمند چه اتفاقی افتاده و چگونه می توان از وقوع مجدد آن جلوگیری کرد. هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) همچنین در سقوط هواپیما و خرابی های قطار نیز دخالت کرده و به او امکان می دهد تا از روش های مختلف حمل و نقل یاد بگیرند.

این تفکیک مسئولیت ها منجر به ایجاد شکاف فرهنگی بین آژانس ها شده است. به عنوان آژانس مسئول نگارش مقررات، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) مجبور است در برابر سایر ملاحظات مانند هزینه های اقتصادی، نفوذ لابی برای خودروسازان و خطر واکنش شدید مصرف کنندگان، ایمنی خود را جبران کنند. در مقابل ، احكام هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) كاملاً مشاوره ای است، كه آژانس را برای حمایت جدی از اقدامات ایمنی قوی تر فعال می كند.

وقتی صحبت از سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) و نمونه اولیه خودروهای بدون راننده می شد، در زمان رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) تا حد زیادی به خودروسازان اجازه می داد آنچه را که دوست داشتند انجام دهند. اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) معمولاً منتظر مانده تا مشکلات ایمنی با سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) برطرف شود و به صورت جدی با آنها برخورد شود. هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) معتقد است اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) باید پیشگام تر عمل کند و تسلا و حالت خودران را در مرکز بحث خود قرار دهد.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) فکر می کند حداقل استانداردهای ایمنی سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) منقضی شده است

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) فکر می کند اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) در تدوین استانداردهای ایمنی برای سیستم های کمک راننده بسیار کند بوده و استفاده از آنها در هر وسیله نقلیه بسیار کند است. تعداد فزاینده ای از خودروها دارای سیستم ترمز اضطراری خودکار هستند، اما این سیستم ها هنوز اجباری نیستند و سیستم های مختلف ترمز اضطراری مستقل (AEB) از قابلیت های مختلفی برخوردار هستند.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) نوشت: "مهم است كه آژانس توسعه، حداقل استانداردهاي عملكرد براي تكنولوژي هاي جلوگيري از تصادفات را اولويت قرار دهد و نياز به سيستم ها به عنوان تجهيزات استاندارد در تمام وسايل نقليه جديد موجود باشد."

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) همچنین از اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) خواست تا از سیستم های کنترل راننده برای اطمینان از توجه رانندگان به جاده در حالی که سیستم های کمک راننده فعال هستند، استفاده کند.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) استدلال کرد: "از آنجا که توجه راننده یک جز جدایی ناپذیر در سیستم های خودکار سطح پایین است، یک سیستم نظارت بر راننده باید بتواند ارزیابی کند که آیا راننده نقش ناظر دستگاه خودکار را انجام می دهد و یا راننده تا چه اندازه نقش ناظر اتوماسیون را بازی می کند. حداقل هیچ استاندارد عملکردی برای زمان مناسب هشدارها، نوع هشدار یا استفاده از سنسورهای نظارت اضافی برای اطمینان از درگیری راننده وجود ندارد."

امروزه بسیاری از سیستم های کمک راننده در جاده ها از سنسورهای گشتاور فرمان به عنوان راهی ساده برای تشخیص اینکه آیا رانندگان دست خود را روی فرمان دارند یا خیر استفاده می کنند. اخیراً، برخی از تولیدکنندگان از دوربین های ردیابی چشم برای نظارت بر توجه راننده استفاده کرده اند. آنها یک روش موثرتر برای اطمینان از اینکه کاربران واقعاً به جاده نگاه می کنند را در پیش گرفتند.(هرچند ممکن است بعضی از رانندگان آنها را مزاحم یا آزار دهنده بدانند.)

سرانجام ، هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) استدلال می کند که اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) باید از خودروسازان بخواهد تا استفاده از سیستم های کمک راننده را به نوع جاده هایی که برای آنها طراحی شده محدود کنند. به عنوان مثال، برخی از سیستم های پیشرفته کمک راننده (ADAS) طوری طراحی شده اند که فقط در آزادراه های دسترسی محدود کار می کنند. با این وجود تعداد کمی از خودروها چنین محدودیت هایی را اعمال می کنند. بسیاری از سیستم ها را می توان در جاده هایی که سیستم ها برای آنها طراحی نشده اند فعال کرد.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) بارها و بارها تسلا را تنها می گذارد.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) در این گزارش 16 بار از تسلا نام برد (بسیار بیشتر از سایر خودروسازان. این تا حدودی به این دلیل است که وسایل نقلیه تسلا در کارهای هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) بسیار برجسته عمل کرده اند. هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) می گوید شش تصادف مربوط به سیستم های کمک راننده یا خودران بین ماه مه 2016 تا مارس 2019 را بررسی کرده است. چهار تا از این تصادفات کشنده بودند. یکی از این چهار مورد منجر به مرگ الین هرتزبرگ در سال 2018 شد که توسط یک نمونه اولیه خودران Uber (تاکسی اینترنتی) مورد اصابت قرار گرفت. سه نفر دیگر صاحبان تسلا بودند که بیش از حد به خودران اتوماتیک اعتماد کردند و به قیمت جان آنها تمام شد.

در یک بخش، هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) به مرگ جاش براون مالک تسلا در سال 2016 اشاره کرده است. نرم افزار Autopilot در اتومبیل براون نتوانست عبور از نیمه تریلر از جلوی خودرو را تشخیص دهد. مدل S قهوه ای به زیر تریلر سر خورد و از قسمت بالای ماشین بریده شد و براون را به قتل رساند.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) در گزارش خود درباره این حادثه خاطرنشان کرد که در زمان این اتفاق، نرم افزار Autopilot فقط برای استفاده در آزادراه های دسترسی کنترل شده طراحی شده بود (نه بزرگراه های روستایی که ماشین ها و کامیون ها می توانند مستقیماً از بزرگراه ها و خیابان های فرعی وارد بزرگراه شوند.) هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) در گزارش خود در مورد حداثه ی براون توصیه کرده است اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) روشی را برای تأیید این که شرکت های فروشنده، سیستم های کمک راننده مانند Autopilot دارای محافظ هایی برای جلوگیری از استفاده مشتریان از سیستم ها در جاده هایی باشند که برای آنها طراحی نشده است. چنین سیستمی ممکن است مانع از فعال شدن حالت خودران در روز مرگ براون شود.

اما اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) پیشنهاد هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) را دنبال نکرد. هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) در نامه ماه فوریه خود اجازه نمی دهد اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) آن را فراموش کند: هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) پیشنهاد می کند که انتخاب این سیاست منجر به حوادث مرگبارتر دیگری خواهد شد.

این آژانس نوشت: "در مارس 2019، به دلیل فقدان محافظات مناسب تسلا و عملکرد ناتوان اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA)، تصادف مهلک دیگری در Delray Beach، فلوریدا، تحت شرایط بسیار مشابه با مرگ براون اتفاق افتاد. و هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) نگران است که قوانین نادرست منجر به مرگ بیشتر در آینده شود.

" هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) همچنان نگران عدم موفقیت اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) در شناخت اهمیت اطمینان از وجود محافظت های قابل قبول است تا وسایل نقلیه خارج از حوزه های طراحی عملیاتی خود کار نکند بیش از توانایی طراحی سیستم آنها باشد. آژانس نوشت: " از آنجا که اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) هیچ گونه الزامی را ایجاد نکرده است، گفته تولید کنندگان می توانند وسایل نقلیه را تقریباً در هر جایی آزمایش کنند، حتی اگر مکان از محدودیت های سیستم کنترل سمعی بصری فراتر رود."

سپس هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) مجدداً تسلا را مورد خطاب قرار داد و به طور مشخص از تصمیم انتشار نرم افزار "حالت خودران بتا" خود برای چند ده مشتری انتقاد کرد.

هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) نوشت: "تسلا اخیراً یک نسخه بتا از سیستم خودکار سطح 2 خود را منتشر کرده که به عنوان توانایی رانندگی خودکار کامل توصیف شده است. با انتشار این سیستم، تسلا در جاده های عمومی یک تکنولوژی سمعی بصری بسیار خودکار اما با نظارت و گزارش محدود را آزمایش می کند."

از زمان ارسال نامه هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB)، ایلان ماسک از برنامه های خود برای گسترش نرم افزار نسخه بتا (FSD) برای مشتریان بیشتر خبر داده است.

نامه هیئت ایمنی حمل و نقل ملی (NTSB) در یک زمان بسیار مهم منتشر شد (درست زمانی که رئیس جمهور جو بایدن مشغول کار در پست های ارشد اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) و وزارت حمل و نقل گسترده تر شد). در زمان دونالد ترامپ، اداره ایمنی ترافیک بزرگراه ملی (NHTSA) به شدت در جهت تنظیم سیستم های کمک راننده و فن آوری خودران حرکت کرد. به نظر می رسد تیم بایدن در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهد، اما باید دید که آنها تا چه حد پرخاشگر خواهند بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد