اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش 25 میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک در یک روز

ایلان ماسک، به تازگی به یک نقطه عطف جدید دست یافت و رکورد کسب 25 میلیارد دلار در یک روز را کسب کرد.

به گزارش سایت طلا، ایلان ماسک، به تازگی به یک نقطه عطف جدید دست یافت و رکورد کسب 25 میلیارد دلار در یک روز را کسب کرد.

جهش 20 درصدی شرکت تسلا در روز سه شنبه که بزرگ‌ترین رشد در یک سال گذشته محسوب می‌شود، سبب شد که ثروت بنیان‌گذار این شرکت به بیش از 174 میلیارد دلار برسد.

این رشد سهام باعث کاهش اختلاف بین ماسک و جف بزوس نفر اول فهرست ثروتمندترین افراد جهان بر اساس شاخص‌های بلومبرگ شده است.

شایان ذکر است که همه 10 نفر اول این فهرست از حوزه صنعت فناوری اطلاعات هستند. که مجموعاً در روز سه شنبه 54 میلیارد دلار رشد ارزش سهام را تجربه کردند.

پس از 3 هفته کاهش در بازار Nasdaq 100 که منجر به کاهش 11 درصدی ارزش سهام در حوزه فناوری شده بود، روز سه شنبه سهام شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات شاهد یک رشد جهشی بسیار زیاد بودند.

این موج افزایش ارزش سهام باعث افزوده شدن 6 میلیارد دلار به ثروت جف بزوس بنیان‌گذار شرکت آمازون شد و میزان کل دارایی او را به 180 میلیارد دلار رساند.

کالین هوانگ از پلتفرم خرید آنلاین چینی Pinduoduo نیز توانست تقریباً نزدیک به 6 میلیارد دلار افزایش سرمایه در این جهش ارزش سهام روز سه شنبه کسب کند.

گفتنی است که از زمان روی کار آمدن بنیان گذار تسلا در ژانویه ماهی که ثروت وی به 210 میلیارد دلار رسید، ایلان ماسک و جف بزوس برای کسب رتبه ثروتمندترین فرد جهان در شاخص بلومبرگ، دائماً با هم در حال رقابت هستند.

جف بزوس از زمان سقوط ارزش سهام تسلا که 36 درصد سهام آن کاهش یافت، نفر اول این فهرست است. و حالا فاصله ثروت بین این دو نفر به کمتر از 6 میلیارد دلار رسیده است.

هم زمان با این افزایش ارزش سهام، ثروتمند مشهور چینی ژانگ شانشان، با سقوط سهام شرکتش جای خود را به عنوان ثروتمندترین فرد آسیا به موکش آمبانی از هند داد.

وی از ماه ژانویه با جا گذاشتن وارن بافت به ششمین فرد ثروتمند جهان تبدیل شده بود. اما حالا با این سقوط وی به بازنده اصلی سال تبدیل شده و در رتبه 15 بلومبرگ قرار گرفته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد