اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

رقابت در بازار نفت و جایگاه خوب در انتظار طلا

رقابت بادوام بازار نفت و جایگاه بهتر طلا در آینده ای نه چندان دور

به گزارش سایت طلا،پس از حمل بیش از 3٪ مخازن در نوبت قبلی ، بازار نفت روند صعودی خود را با وجود ترس از اختلال در عرضه در عربستان سعودی و توقف تنفس دلار آمریکا، ادامه داد. بازارهای نفت یک شبه سقوط کردند زیرا سرمایه گذاری ها در سودهای اخیر قفل شدند و توجه خود را به نشست های فنی OPEC در ماه آینده معطوف کردند، جایی که انتظار می رود این گروه محدودیت عرضه را کاهش دهد.

با وجود فروش روز گذشته، روند صعودی نفت همچنان در مسیر خود باقی است. قیمت هردو معیار نفتی WTI و Brent به مناطقی با خریداری بیش از حد تبدیل شده بود. بنابراین، برخی از ادغام ها یا عقب نشینی ها با توجه به افزایش شدید قیمت های نفت در چند ماه گذشته جای تعجب ندارند.

با توجه به تولید واکسن، بازگشایی اقتصادها و بسته عظیم و محرک ایالات متحده آمریکا، که فقط چند روز با کامل شدن فاصله دارد، چشم انداز تقاضای نفت همچنان قوی است. با این حال، همین عوامل نیز باعث تقویت دلار آمریکا می شوند که می تواند سودهای مازاد نفت را محدود نگه دارد.

توانایی نفت در ماندن در این سطح به کارهایی که اوپک قصد انجام آن را خواهد داشت نیز بستگی دارد. همین اواخر این گروه با حفظ کاهش تولید، بازار را غافلگیر کرد.

طلا با ضعف دلار افزایش یافت اما چشم انداز نزولی دارد

طلا به لطف کمبود تقاضا دلار آمریکا، در حال پیشرفت است. این فلز گرانبها در نوبت گذشته فروش شدیدی داشت زیرا این فلز نه چندان ارزان نتوانست با افزایش سود اوراق قرضه رقابت کند. با این حال، سودهای بزرگ در بازارهای سهام می تواند صعود را برای فلز گرانبها حفظ کند. در حالی که شاخص های کوتاه مدت، اشکالات طلا را ترجیح می دهند اما چشم انداز بلند مدت نزولی باقی مانده است. به نظر می رسد که ما در حال وارد شدن به دامنه ی یک سناریو معاملاتی هستیم و سخت است که بتوانیم طلا را با افزایش از طریق 1720 دلار برای هر اونس در این هفته افزایش دهیم.

گزارش درخشان نرخ روزانه ی تعداد کارگران (به جز کشاورزان)، انتظارات در مورد بهبود جهانی بهتر را تقویت می کند. با افزایش اطمینان در مورد بهبودی کرونا ، کالاها در حال بازگشت به پویایی قبل از شیوع همه گیری هستند، که خبر خوبی برای طلا نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد