اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه بدون هزینه هوای خانه را تصفیه کنیم؟

آیا می‌دانید هوای داخل خانه 2 تا 5 برابر آلوده‌تر از هوای بیرون است؟

به گزارش سایت طلا،آیا می‌دانید هوای داخل خانه 2 تا 5 برابر آلوده‌تر از هوای بیرون است؟ بسیاری از مشکلات تنفسی و آلرژی شکایت می‌کنند اما خبر ندارند که منبع اصلی تمام آن‌ها هوای خانه است. در ادامه 6 راه طبیعی برای تصفیه هوای خانه را با هم بررسی می‌کنیم.

از تشک‌هایی که روی آن می‌خوابیم گرفته تا لباس‌خواب بچه‌ها همه و همه دارای مواد شیمیایی و سموم مضری است که سلامتی ما را به خطر می‌اندازد. تنفس این گازهای سمی باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی، خارش و تحریک چشم، سرفه و آلرژی‌های تنفسی می‌شود.

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توان برای تصفیه هوای خانه انجام داد استفاده از روش‌های ساده، طبیعی و ارزانی است که در ادامه این مقاله با آن‌ها آشنا می‌شویم.

1- بالا بردن تهویه هوا

تهویه هوای خانه باعث کاهش رطوبت می‌شود که عامل اصلی آلودگی است اما باز کردن همه در و پنجره‌ها در یک بازه زمانی مشخص کمک چندانی به حل این معضل نمی‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تهویه را به صورت قطره‌چکانی انجام دهید به این معنی که منفذی برای تبادل هوا در طول روز در نظر بگیرید مثلاً استفاده از فن گزینه بسیاری مناسبی است.

جالب است بدانید اجاق‌گاز باعث ایجاد گاز دی‌اکسید نیتروژن می‌شود که از نظر سازمان حفاظت از محیط‌زیست ناسالم است. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم هنگام آشپزی حتماً از هود استفاده کنید. یکی دیگر از راه‌های تصفیه هوای خانه، کمک به خروج بخارات ناشی از استحمام است؛ بنابراین در حمام از هواکش استفاده کنید.

تصفیه کردن هوای خانه

2- استفاده از شمع‌های مومی

اگر به استفاده از شمع‌های پارافینی معطر در خانه علاقه دارید، آگاه باشید که چون این شمع‌ها از مشتقات نفتی ساخته شدند در هنگام سوختن مواد شیمیایی خطرناکی مثل بنزن، تولوئن و دوده آزاد می‌کنند.

می‌توانید با جایگزینی شمع‌های مومی نه تنها این مشکل را حل کنید بلکه گام‌های مثبتی برای تصفیه هوای خانه بردارید. این شمع‌ها مواد مضری تولید نمی‌کنند و با یونیزه کرده هوا، ترکیبات سمی و آلاینده‌ها را خنثی می‌کنند.

3- استفاده از لامپ‌های نمکی

یکی از جذاب‌ترین راه‌های تصفیه هوا استفاده از لامپ‌هایی است که از نمک‌های معدنی ساخته شدند. نمک رطوبت هوا که عامل اصلی آلودگی است را به خود جذب و علاوه بر این دکوراسیون خانه را هم متحول می‌کند.

نور نارنجی که لامپ‌های نمک هیمالیا ایجاد می‌کنند بر هورمون‌های خواب تأثیر نمی‌گذارند؛ بنابراین می‌توان آن‌ها را در طول شب هم روشن گذاشت. نکته شگفت‌انگیز اینکه این لامپ‌ها هنگام خاموشی هم خواص اعجاب‌انگیزشان را حفظ می‌کنند.

4- استفاده از زغال اکتیو

زغال اکتیو یا کربن فعال جاذب بدون بویی است که با جذب سموم و آلاینده‌ها نقش مؤثری در تصفیه هوای خانه ایفا می‌کند. زغال بامبو هم گزینه مناسبی است.

تصفیه کردن هوای خانه

5- استفاده از گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبا و سرزنده کردن محیط در تصفیه هوای خانه و از بین بردن آلاینده‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند. بامبو و پیتوس برای محیط‌های کم‌نور مناسب هستند. سرخس در نور شدید رشد می‌کند و می‌توان از آن به صورت آویز نگهداری کرد.

همچنین گیاه گندمی در کنترل مونوکسید کربن و زایلین نقش به سزایی دارد و پیشنهاد می‌کنیم از آن در آشپزخانه استفاده کنید.

6- استفاده از روغن‌های اساسی

روغن‌های اساسی یا Essential Oils به زبان ساده همان عصاره گیاهان و به شدت هم فرار است؛ یعنی با قرارگیری در معرض اکسیژن هوا تبخیر می‌شوند. می‌توان برای ضدعفونی هوا از روغن‌هایی مثل لیمو، گریپ‌فروت، نعناع، آویشن، دارچین و ... استفاده کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد