اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پروژه مخفیانه ایستگاه باتری تسلا در تگزاس

ایلان ماسک و شرکت تسلا پشت پروژه بزرگ ذخیره انرژی Gambit در حال ساخت در تگزاس هستند.

به گزارش سایت طلا،ایلان ماسک و شرکت تسلا پشت پروژه بزرگ ذخیره انرژی Gambit در حال ساخت در تگزاس هستند.

گزارش‌ها حاکی از این است که ایلان ماسک و شرکت تسلا پشت ساخت یک ایستگاه مگا باتری مخفیانه در تگزاس هستند.

به گزارش بلومبرگ، این نیروگاه 100 مگاواتی در حال ساخت در آنگلتون تگزاس به‌اندازه‌ای بزرگ خواهد بود که قادر است در اوج تابستان مصرف برق بیش از 20 هزار خانه را تأمین کند.

تحقیقات نشان دهنده این است که Gambit Energy Storage یکی از شرکت‌های تابعه تسلاست که مسئولیت ساخت این پروژه عظیم ذخیره سازی انرژی را به عهده دارد. پروژه‌ای که تجهیزات آن به گونه‌ای پوشانده شده که امکان مشاهده فعالیت‌ها در آن وجود ندارد.

شرکت تسلا

بر اساس این گزارش، سوابق اطلاعات ثبتی شرکت Gambit نشان دهنده یکی بودن آدرس ثبتی آن با شرکت تسلا در Fremont است.

وارن لشر، مدیر ارشد برنامه ریزی سیستم در شورای رقابت الکتریکی تگزاس در این رابطه گفته است که شرکت Gambit در ERCOT ثبت شده است.

از سوی دیگر، علی رغم شهرت بسیار زیاد شرکت تسلا در ساخت خودروهای برقی تسلا، ایلان ماسک مالک این شرکت همواره وعده‌هایی در خصوص اقدامات بزرگ شرکت تسلا در زمینه انرژی داده است.

وی در یک رویداد کارآفرینی در سال 2020 گفته است: من فکر می‌کنم تسلا انرژی، تقریباً همان اندازه که خودروی تسلا بزرگ است، بزرگ خواهد بود. و البته تجارت انرژی در مجموع بزرگ‌تر از تجارت خودرو است.

تسلا در حاضر بیشتر توجه خود را به مخفی نگه داشتن فعالیت خود در تگزاس متمرکز کرده است. اما با این حال ایلان ماسک در دسامبر گذشته تأیید کرده است که از کالیفرنیا به تگزاس نقل مکان کرده است.

این شرکت در حال ساخت یک کارخانه عظیم تولید Gigafactory در نزدیکی آستین تگزاس است. جایی که آن‌ها مدل‌های Y و Cyber Truck را آن جا خواهند ساخت.

شرکت تسلا

اما با این حال دفتر مرکز شرکت تسلا و اسپیس ایکس همچنان در کالیفرنیا باقی خواهد ماند.

شایان ذکر است که در حال حاضر ماسک دومین فرد ثروتمند جهان است که ثروت شخصی وی بالغ بر 153 میلیارد دلار است.

ایلان ماسک مدتی پیش توانسته بود که در رشد درآمد از جف بزوس (بنیان‌گذار آمازون) که نفر اول رنکینگ ثروتمندترین فرد جهان است، پیشی بگیرد اما سقوط قیمت سهام تسلا باعث شد که دوباره جف بزوس جایگاه خود را باز پس بگیرد.

به نظر می‌رسد که با جواب دادن اقدامات پر ریسک ایلان ماسک، او به زودی خواهد توانست جایگاه ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد