اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

یورو و دلار همچنان در مسیر سقوط بیشتر

پس از افزایش قیمت دلار در هفته گذشته، از آغاز ین هفته قیمت یورو و دلار شاهد کاهش قابل توجهی بودند و هم اکنون نیز در حال ادامه دادن به روند نزولی خود می باشند.

یورو و دلار همچنان در مسیر سقوط بیشتر


پس از افزایش قیمت دلار در هفته گذشته، از آغاز ین هفته قیمت یورو و دلار شاهد کاهش قابل توجهی بودند و هم اکنون نیز در حال ادامه دادن به روند نزولی خود می باشند.

در حال حاضر هر دلار آمریکا در صرافی ملی 24,700 تومان می باشد که تا این لحظه و در دو مرحله 150 تومان از قیمت آن کاسته شده است. قیمت یورو نیز 30,190 تومان می باشد.

با اینکه نرخ صرافی ملی با بازار اختلاف حداقلی داشت ولی امروز بازارساز روند را کاهشی آغاز کرده و قیمت دلار را 150 تومان کاهش داد. بازارساز همچنین نرخ دلار نیمایی را با 270 تومان افزایش به رقم 25,360 تومان رساند.

افزایشی های دلار می گویند با آمدن جو بایدن اتفاقی نمی افتد زیرا قیمت دلار به کف خود رسیده است و دلیل دیگری برای افت بیشتر ندارد.

بازار تحت تاثیر فشار روانی بایدن در حال درجا زدن است و با پایان این اثر روانی، به راحتی به سوی نرخ‌های بالاتر بازخواهد گشت.

نرخ حواله درهم در سطحی قرار دارد که با عبور از فروش های هیجانی، معامله ‌گران داخلی می توانند قیمت دلار را به راحتی به بالای 25,500 ببرند.

نرخ دلار در سامانه نیما هم‌ به کانال 24 هزار تومان نرفته است و این یعنی بازار آمادگی کاهش قیمت را ندارد، از طرفی گشایش واقعی هنوز در اقتصاد صورت نگرفته که روند را کاهشی کند، حتی آزاد شدن دارایی‌های بلوکه ‌شده ایران در کره جنوبی قرار نیست براحتی صورت بگیرد.

اما از طرف دیگر کاهشی های دلار می گویند جلیلی مذاکره کننده پیشین هسته ای امروز گفت خروج امریکا از برجام 802 تحریم را برگرداند و 751 تحریم جدید نیز علیه ایران وضع شد.

لذا با برگشتن بایدن و کاهش تنش ها دلار ریزش دیگری را تجربه میکند و‌ موج سوم فروش ها آغاز خواهد شد و قیمت دلار افت بیشتری را تجربه خواهد کرد تا به کانال 23 هزار تومان برسد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد