اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات امروز/بورس به دوران اوج بازمی‌گردد؟/بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

شاخص کل در بازار بورس امروز پنج هزار و ۳۷۴ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا ،شاخص بورس در معاملات امروز بازار سرمایه با ۵۳۷۵ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۲۷۰۰ واحد افزایش یافت و رقم ۴۶۹ هزار و ۳۵۳ واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز یک میلیون معامله به ارزش ۱۱۱ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، فولاد خوزستان و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل سرمایه گذاری تامین اجتماعی و ایران ترانسفو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۹۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۱۷۴ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۲۹۲ هزار برگه سهم به ارزش ۱۴۰ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای صنعتی مینو (غمینو)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، توکاریل (توریل)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، قاسم ایران (قاسم) و بیمه سامان (بساما) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، پالایش نفت شیراز (شراز)، بیمه کوثر (کوثر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پتروشیمی غدیر (شغدیر)، نفت ایرانول (شرانل) و پتروشیمی مارون (مارون) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

بورس به دوران اوج بازمی‌گردد؟

ادامه نوسان و کاهش بورس باعث شد، شاخص کل روز شنبه برای بار دوم طی شش ماه گذشته تا کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یابد. البته این شاخص روز گذشته(یکشنبه) مجددا به کانال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد بازگشت و باعث شد نگاه‌ها دوباره به این بازار بازگردد. در این راستا یک تحلیلگر بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت سیاسی و اقتصادی شروط صعود دوباره بورس را تشریح کرد.

بهزاد صمدی، با تاکید بر اینکه حاشیه بازار و اتفاقاتی از جمله نفتکش کره جنوبی، تصمیم فولادی وزارت صمت، اقدامات انتخابی ترامپ و... باعث ایجاد ترس در سهامداران شد، اظهار کرد: این حواشی باعث شد شاخص کل اصلاحی را تا نواحی یک میلیون و ۲۸۰ واحد تجربه کند. شاخص کل از نظر تکنیکالی تقریبا داخل الگوی هارمونیک از نوع ساده درحال تکمیل بود و تا حوالی ۷۸ درصد را اصلاح کرد و اندیکاتور شاخص قدرت نسبی به محدوده ۲۸ رسیده بود. از نظر تکنیکال هر زمانی اندیکاتور شاخص کل به محدوده ۲۵ تا ۳۰ می‌رسد، شاهد بازگشت آن هستیم و این بار هم شاهد واکنش تکنیکالی به این محدوده بودیم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود شاخص کل با توجه به در پیش بودن گزارش‌های فصل پاییز و گزارش‌های ماهانه دی ماه، رشد داشته باشد و در گام نخست می تواند تا حوالی یک میلیون و ۴۵۰ واحد برسد. در آنجا باید دید عرضه و تقاضا می تواند از قله قبلی عبور کند یا خیر. اگر شاخص کل این توان را داشته باشد و از محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد عبور کند، انتظار می رود به تارگت‌های خوبی تا حوالی قله‌ای که در مردادماه شکل گرفت برسیم اما اگر محدوده یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد شکسته نشود، دوباره موج ریزشی دیگری را خواهیم داشت که ممکن است تا عید نوروز طول بکشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه با تاکید بر این‌که شرایط سیاسی بهتر شده است، گفت: ترامپ فقط حدود هشت روز کاری دیگر رئیس جمهور آمریکا خواهد بود و استرس بازار در مورد احتمال وقوع جنگ و تحریم‌ها کاهش خواهد یافت. همچنین گزارش شرکت‌ها بسیار خوب است و قیمت‌های جهانی روندی صعودی دارد. در میان‌مدت و بلندمدت به رشد بازار خوشبین هستیم.

صمدی با بیان این‌که در بازار ایران دید اهالی بورس کوتاه‌مدت است، ابراز کرد: زمانی که یک فشار فروش ایجاد می‌شود، سهامداران به صف فروش و زمانی که جو خوبی ایجاد می‌شود به صف خرید می‌روند. از آنجایی که قیمت های جهانی و نرخ دلار نیمایی همچنان رو به رشد است و موضوع قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا منتفی شده است، به نظر من اگر سهامداران روی سهم‌های بنیادی سرمایه‌گذاری کنند، نه تنها زیان نمی‌بینند بلکه در میان‌مدت می‌توانند سود خوبی هم کسب کنند.

بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

به عقیده کارشناسان ریسک‌هایی که تا پیش از این بازار سرمایه را تهدید می‌کرد، کنترل شده و تنها ریسک پیش‌روی بازار سهام، انتظار کاهش قیمت دلار است. اگرچه به گفته کارشناسان قیمت دلار بیش از این کاهش نمی‌یابد. با وجود از بین رفتن ریسک‌ها، بورس فردا چه می‌شود؟

حمیدرضا فرهادی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به قیمت دلار گفت: ابعاد روانی روی بازار سهام تاثیر زیادی دارد و همچنین چشم‌انداز دلار نزولی است و من نیز عقیده دارم کف قیمت دلار ۲۰ تا ۲۱ هزار تومان است. از طرفی معنقدم بازار سهام با دلار ۲۰ هزار تومانی بسته شده و با این قیمت نیز ارزندگی دارد.

این کارشناس در رابطه با روند صعودی آغاز شده در بورس گفت: بورس توانایی تداوم روند صعودی را ندارد و بعد از یک روز مثبت شدن متعادل می‌شود. همچنین تا زمانی که سایه ابهام در بازار سهام وجود دارد بازیگران بزرگ نوسان‌گیری می‌کنند و همین امر باعث نوسان می‌شود.

این کارشناس در رابطه با بورس فردا گفت: بورس فردا متعادل خواهد بود اما شاخص کل با منفی بازگشایی می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد