اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کدام ادارات هفته آینده تعطیل هستند؟/بانک‌ها هفته بعد تعطیل هستند؟+فیلم

اینکه در تعطیلات پیش روی کارکنان سازمان‌ها تا چه اندازه این تصمیم دولت را اجرایی کنند جای تامل دارد، به هر حال در دوره‌های قبلی که دولت تصمیم به کاهش حضور کارکنان گرفت، همواره بودند دستگاه‌هایی که تاکید داشتند کارکنان به صورت کامل حضور داشته باشند در حالی که امکان دورکاری و حضور حداقلی در وضعیت خاص موجود برای آن‌ها فراهم بوده است.

به گزارش سایت طلا،جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری پنجشنبه شب شبکه دو سیما گفت: اصل بر این است که ادارات در هفته آینده تعطیل هستند مگر کارکنانی که حضور آن‌ها به تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

وی افزود: امیدوارم طرح جامع مدیریت هوشمند شیوع بیماری کرونا بتواند موفقیت های لازم را بدست بیاورد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه داد: طرحی که در ستاد ملی کرونا تصویب و از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ شده است برای هر سه وضعیت زرد و نارنجی و قرمز, حدنصاب‌هایی از کاهش نیرو را پیش‌بینی کرده است و اصلا بحث دورکاری مطرح نیست.

انصاری اضافه کرد: به اداراتی که زیرساخت‌های لازم در آنها مستقر شده است و کارکنان آنها می توانند کار خود را از راه دور انجام دهند, اجازه داده و تکلیف کرده‌ایم که از دورکاری استفاده کنند اما چون این اواخر شرایط، خیلی پیچیده شد و آمار مبتلایان و فوتی‌ها بالا رفت، ستاد ملی کرونا برای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا، این تصمیم را گرفت که اساساً خدمات ضروری را جدا کنیم و خدمات غیرضروری را به عقب بیاندازیم.

وی ادامه داد: بنابراین صرفاً دستگاه‌هایی که خدمات ضروری را ارائه می‌کنند و نمی‌شود آن خدمات را تعطیل کرد و دستگاه‌هایی که مأموریت‌های اساسی دارند مانند استانداری‌ها و فرمانداری‌ها لازم است کارکنانشان در اداره حضور یابند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بنا بر این بود که در شرایط قرمز، حداکثر تا یک سوم کارکنان در محل کار حضور داشته باشند و مدیران می‌توانند کمتر از یک سوم از کارکنان خود را هم سازماندهی و بکارگیری کنند.

انصاری افزود: با توجه به توفیقاتی که در هفته نخست، پیش آمد و نگرانی‌‌هایی که همکاران ما در وزارت بهداشت و درمان و وزارت کشور از تردد وسایل حمل ونقل عمومی به ویژه مترو در صبح‌ها داشتند رئیس جمهور دستور داد برای کمک به اجرای این طرح، فقط کارکنانی در اداره حضور یابند که بالاترین مقام دستگاه، حضور آنها را ضروری تشخیص دهد.

وی گفت: اصل بر این است که هفته آینده ادارات تعطیل هستند مگر کارکنانی که حضور آن ها با تشخیص بالاترین مقام دستگاه، ضروری تشخیص داده شود.

انصاری ادامه داد: این تصمیم در جلسه چهارشنبه هیات دولت گرفته و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.

وی همچنین از مردم خواست از مراجعه حضوری به ادارات خودداری کنند و کارهای اداری خود را برای حدود دو هفته عقب بیاندازند.

کدام ادارات هفته آینده تعطیل هستند؟

رئیس سازمان اداری استخدامی: ستاد کرونا هنوز در مورد تعطیلی ادارات خصوصی تصمیم نگرفته، تعطیلی شامل ادارات دولتی در مناطق قرمز میشود. بانکها و ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری تعطیل نیستند اما امکان کاهش تعداد کارمندان آنها وجود دارد.

BOX:491550150

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد