اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ارائه ۴ واکسن کرونای ایرانی به سازمان جهانی بهداشت/واکسن تا ۲ هفته آینده وارد فاز انسانی می‌شود

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه ۴ واکسن کرونای ایرانی به سازمان جهانی بهداشت خبر داد و گفت: واکسن ایرانی کرونا تا ۲ هفته آینده وارد فاز انسانی می‌شود.

ایرج حریرچی ظهر امروز ‌در ‌جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از کرونای زنجان ‌درباره ساخت مراحل واکسن ایرانی کرونا با اشاره به اینکه واکسن‌هایی تا به امروز در این زمینه اقدام به ساخت آن می‌کنیم، با نظارت سازمان جهانی بهداشت بوده است، اظهار داشت: در همین راستا اخیراً چهار مورد از این واکسن‌ها را به سازمان جهانی بهداشتی ارائه کرده‌ایم، به طوری که از پیشرفت‌های ایران در این حوزه ابراز شگفتی کرده‌اند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه علاوه بر این با چند کشور نیز اقدامات اولیه را برای تولید واکسن مشترک انجام داده‌ایم که به محض نهایی شدن، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، افزود:‌ اقدامات برای تولید واکسن ایرانی کرونا در حال انجام است ‌ و تا دو هفته آینده وارد فاز انسانی شده و سپس شاهد ورود آن به بازار خواهیم بود.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از رعایت موارد بهداشتی از سوی مردم در محدودیت دو هفته کرونایی گفت: خوشبختانه طبق آمار ترددها با کاهش 35 درصدی در سطح کشور مواجه شده و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی در مراکز دولتی به حدود 94 درصد و در مراکز خصوصی حدود 89 درصد رسیده است.

حریرچی همچنین گفت: البته برای کاهش مبتلایان و تعداد بستری‌شدگان، محدودیت‌های دو هفته‌ای کافی نیست و احتیاج به زمان داریم.

این مسئول افزود: خوشبختانه محدودیت‌های کرونایی و تعطیل شدن مشاغل در روند نزولی مبتلایان به کرونا موثر است به طوریکه به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی در برخی از شهرستان‌ها که در آبان‌ماه اعمال شد امروزه مشاهده می‌کنیم که 69 شهرستان از لیست قرمز خارج شده و به زودی دیگر شهرستان‌ها نیز خارج می‌شوند.

وی در ادامه گریزی به وضعیت استان زنجان زد و گفت: کمک‌های مومنانه شهروندان زنجانی در یوم‌العباس(ع)، شور و شعور زنجانی‌ها را به اثبات رساند.

معاون وزارت بهداشت در پایان اشاره‌ای به برنامه وزارت بهداشت درسه ماه آخر سال کرد و گفت: برنامه ما این است که قطع زنجیره کرونا به 90 درصد برسد، بستری‌ها 50 درصد کاهش و به لطف خدا تعداد فوتی‌ها40 درصد کاهش پیدا کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد