اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مهم ترین فاکتورهای موثر بر سئو سایت

آشنایی با سئو این روزها برای صاحبان کسب و کارها به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. این روزها هر کسی که مشغول انجام کسب و کاری باشد مجبور است به اینترنت و فضای مجازی اهمیت دهد.

در روزگاری که مردم برای بسیاری رفع از نیازهای روزانه‌شان به سراغ گوگل می‌روند، این موتور جستجو جای بزرگترها را برای مشورت دادن گرفته و همه گیر شده است.

حتما وقتی به گوگل مراجعه کردید، مشاهده کرده اید که گوگل برای یک سرچ ساده، هر چه که می‌خواهد باشد، لینک‌ها و حتی صفحات زیادی را مقابل شما قرار می‌دهد. هر کسی هم که برای پیدا کردن موضوعی به گوگل مراجعه می‌کند، اگر همان لینک اول را باز نکند احتمالا لینک دوم و سوم را بازکرده و کم پیش می‌آید که سراغ صفحات سوم و چهارم و چندم گوگل برود. همین امر هم بر اهمیت تولید محتوای مناسب برای قرار گیری در صفحات اول گوگل می افزاید.

به قرار گیری لینک در صفحات گوگل فکر کرده‌اید؟!

اما آیا تا به حال این فکر کرده‌اید که فرآیند قرار گیری لینک در صفحات مختلف گوگل چگونه است و لینک‌ها بر اساس کدام معیاری مرتب می‌شوند؟ یا مثلا وقتی محتوایی برای سایت شخصی یا محل کار خود آپلود می‌کنید و حتما دوست دارید محتوای شما در سرچ‌های کاربردی جایگاه بالاتری را کسب کند، چگونه این اتفاق رخ می‌دهد؟ رقبای شما در سایر کسب و کارها چه کرده‌اند که هنگام سرچ کردن، لینک سایت آنها در صفحه اول و در جایگاه بالا قرار می‌گیرد؟

جواب همه این سوال‌ها و سایر سوالات مرتبط و اینچنینی در علمی به نام سئو نهفته شده است. سئو این روزها برای طراحان سایت و افرادی که تولید محتوا می‌کنند از همه چیز واجب تر و ضروری‌تر است. در این مطلب می‌خواهیم بخشی از فاکتورهای موثر بر سئو سایت را برای شما شرح دهیم تا در این راه توفیقات بیشتری را کسب کنید. همچنین چون موضوعات اقتصادی هم برای همه مهم است، اشاره‌ای در زمینه قیمت سئو هم برای شما خواهیم داشت. پس توصیه می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید

سئو چیست و هدف نهایی آن کدام است؟

حال این سوال به وجود می آید که سئو چیست؟ سئو علمی است که به بهینه شدن پایگاه‌های اینترنتی برای موتورهای جستجوگر منجر می‌شود. این علم با هدف بهتر کردن عملکرد سایت مطابق با استاندارهای تعریف شده برای موتورهای جستجو و همچنین افزایش بازدیدکننده‌ها از این راه، اقدام می‌کند.

فاکتورهای موثر بر سئو سایت کدام‌اند؟

فاکتورهای موثر بر سئو سایت بسیارند و البته سال به سال و در زمان‌های مختلف هم دچار تفاوت‌هایی می‌شوند. برخی از این فاکتورها، از کلماتی که در متن و هنگام تولید محتوا به کار رفته هستند تا لینک‌هایی که منجر به ورود کاربر به صفحه شما می‌شود. البته طراحی سایت هم از جمله این موارد مهم است. در کنار اینها موارد دیگری هم هست که به مرور در ادامه متن بیان می‌شود.

دامنه

اگر در مراحل طراحی سایت و روزهای اول کار خود هستید می‌توانید به راحتی چندین قدم از رقبایتان جلو بیافتید؛ چرا که باید بدانید نام دامنه شما و البته زیر دامنه شما هم حائز اهمیت است. بدین نحو که اگر دامنه شما دارای کلمه کلیدی اصلی کسب و کار شما باشد به راحتی در بهبود سئوی شما موثر است. همچنین دامنه سایت شما اگر منتهی به پسوندهای مربوط به کشور مثل .ir باشد این امکان برای بهبود رتبه شما در همان کشور موثر بوده و تاثیری در رتبه جهانی شما ندارد.

از دیگر فاکتورهای موثر بر سئو سایت که مبتنی بر دامنه سایت هستند، امور مربوط به مالک دامنه است. اینکه مالک دامنه شما اطلاعاتی خصوصی داشته باشد و یا اطلاعات مربوط به این فرد در سایت WhoIs به صورت عمومی باشد بر سئوی شما موثر است و قطعا گوگل از افرادی که اطلاعات خود را پنهان می‌کنند خیلی استقبال نمی‌کند.

سئو داخلی

یکی از مهم ترین فاکتورهای موثر بر سئو سایت، سئو داخلی است که شامل کلیه فعالیت هایی است که برای بهبود جایگاه در درون سایت شما انجام میگیرد. مهم ترین عناصر سئو داخلی تایتل یا عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، پارگراف اول، لینک سازی داخلی و تجربه کاربری مطلوب است که رعایت آن ها باعث افزایش رتبه وب سایت می شود.

بک لینک

شاید خیلی از کسانی با سئو آشنایی زیادی ندارند، نمیدانند که بک لینک چیست؟ بک لینک به معنای لینک دادن دیگر سایت‌ها به سایت شماست. یعنی مثلا در سایت دیگری محتوایی مرتبط با سایت شما وجود داشته باشد و این محتوا منجر به ارجاع کاربر به سایت شما شود. این اتفاق بسته به ارتباطات گردانندگان سایت و یا میزان هزینه کرد آنها رخ می‌دهد، اما چیزی دور از دسترس نیست.

اما همین بک لینک هم از جمله فاکتورهای موثر بر سئو سایت است. اینکه دامنه سایتی که به شما بک لینک می‌دهد چقدر قدیمی باشد و یا جدید ( قدیمی بودن بهتر است) مهم است. اینکه تعداد دامنه‌هایی که به شما بک لینک می‌دهند هرچه بیشتر باشد بهتر است؛ یعنی با توجه به سطح رقابت چندین سایت نیاز دارید که به شما لینک بدهند.

اما از تمامی موارد گفته شده که در خصوص فاکتورهای موثر بر سئو سایت که مرتبط با بک لینک هست، اعتبار سایت مبدایی است که می‌خواهد مخاطب را به شما ارجاع دهد. هرچه وب سایت بک لینک دهنده به شما در گوگل رتبه بهتری داشته باشد، این بک لینک برای سایت شما مفیدتر خواهد بود. بهترین نوع بک لینک، رپورتاژ آگهی می باشد که طبعا هزینه بیشتری را میطلبد و تاثیر زیادی رو قیمت سئو دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد