اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با مزایای سیگار کشیدن آشنا شوید

شاید باور کردن این موضوع برایتان بسیار سخت و عجیب باشد اما سیگار کشیدن در کنار ضرر هایی که دارد مزایایی نیز می تواند داشته باشد که در ادامه قصد داریم تا شما را با آنها آشنا کنیم.

با مزایای سیگار کشیدن آشنا شوید


شاید باور کردن این موضوع برایتان بسیار سخت و عجیب باشد اما سیگار کشیدن در کنار ضرر هایی که دارد مزایایی نیز می تواند داشته باشد که در ادامه قصد داریم تا شما را با آنها آشنا کنیم.

چه کسی می گوید سیگار کشیدن مضر است؟ خب، البته به جز سازمان جهانی بهداشت، تمام پزشکان، سازمان غذا و دارو، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها و تمام بیلبورد های روی زمین!

اگر افراد سیگاری مقدار بسیار زیادی خوش شانس باشند و بتوانند بیماری های قلبی، انواع سرطان ها، مشکلات معده، مشکلات ریوی و موارد دیگر را گول بزنند ممکن است از چند مزیت سلامتی سیگار بهره مند شوند.

به طور کلی سیگار کشیدن یک بلیط یک طرفه به سمت مرگ زودرس بوده و باعث بیماری های بسیار زیادی می شود اما در ادامه 5 مزیت احتمالی آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. سیگار کشیدن خطر جراحی تعویض زانو را کاهش می دهد (منبع: تحقیقات دانشگاه آدلاید استرالیا، منتشر شده در شماره ژوئیه مجله Arthritis & Rheumatism)

2. سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهد. (منبع: مجله Neurology ، مارس 2010)

3. سیگار کشیدن خطر چاقی را کاهش می دهد. (منبع: تحقیقات منتشر شده در مجله Physiology & Behavior سال 2011)

4. در برخی از موارد سکته های قلبی سیگار کشیدن خطر مرگ را کاهش می دهد. (منبع: تحقیقات منتشر شده در مجله قلب آمریکا در سال 2005)

5. سیگار کشیدن ممکن است باعث بهبود عملکرد یک داروی قلب به نام کلوپیدوگرل شود. (منبع: مطالعه محققان کره ای در شماره اکتبر 2010 مجله علمی پژوهشی Thrombosis Research بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه هاروارد در سال 2009)

در مجموع این مزایا به معنای توصیه به سیگار کشیدن نیست اما این تحقیقات نشان می دهد که گیاه تنباکو بر خلاف بسیاری از گیاهان سمی دیگر ممکن است حاوی مواد بسیار ارزشمندی نیز باشد.

منبع خبر: سایت لایو ساینس

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد