اونس طلا2302.52
مظنه14,781,000
18 گرم3,412,200
ارزش سکه33,301,593
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,400,000
نیم24,000,000
ربع15,200,000

پمپئو: به زودی مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال می‌کنیم/آغاز دور دوم مذاکرات استراتژیک عراق و آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در پی شکست کشورش در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران مدعی شد که ترامپ به زودی مکانیسم ماشه علیه ایران را فعال خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از المیادین ، مایک پمپئو در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای عراقی خود در واشنگتن با اعلام این موضوع گفت: رئیس جمهور ترامپ به زودی اقداماتی که قرار است علیه ایران انجام شود را اعلام خواهد کرد.

پمپئو گفت: من اطلاعی در مورد زمان دقیق (این موضوع) ندارم. ترامپ به روشنی اظهار داشته است که ما قصد داریم این کار (روند بازگشت تحریم های سازمان ملل) را انجام دهیم و این کار را خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: فعال کردن مکانیسم ماشه بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ صورت می‌گیرد که این یک سند آمریکایی نیست؛ یک قطعنامه مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

وی در خصوص قطعنامه ۲۲۳۱ گفت: ما انتظار داریم تمامی کشورهای جهان - از جمله هر پنج قدرت [اعضای دائم شورای امنیت] و همه اعضای دیگر سازمان ملل که تعهدات بین‌المللی که پذیرفته‌اند، را جدی می‌گیرند – به آن پایبند بمانند. انجام این کار یک تعهد دیرینه ایالات متحده است و ما اطمینان داریم همه کشورها خواهند دید که اجرا شدن کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل - که یک مجموعه تعهدات قانونی، گسترده، و مستمر است - به نفع آن‌هاست. سازوکار اجرایی این قطعنامه همان است که ما برای تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل داریم.

آغاز دور دوم مذاکرات استراتژیک عراق و آمریکا؛ پامپئو: مذاکرات روی خروج ما متمرکز نباشد

احمد صحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق اظهار کرد: وزیران خارجه عراق و آمریکا جلسه مذاکرات استراتژیک دو کشور را آغاز کردند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق بعد از رایزنی‌های آغازکننده دور دوم مذاکرات استراتژیک میان دو کشور اعلام کرد: از تلاش‌های دولت عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی حمایت می‌کنیم.

پامپئو افزود: مذاکرات استراتژیک نباید بر مساله عقب‌نشینی نیروهای ما از عراق متمرکز باشد. رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی گام‌های آتی درخصوص تعامل با ایران را اعلام خواهد کرد.

او تاکید کرد: با طرف عراقی به بررسی کاهش تعداد نیروهای آمریکایی پرداختیم اما گروه‌های مسلح "همچنان مسبب بسیاری از مشکلات" در عراق هستند و شراکت ما با عراق قوی است و گروه‌های مسلح از توان عملیاتی ما می‌کاهند و "شبه‌نظامیان در عراق تهدیدی برای ثبات این کشور هستند". امیدواریم عراق را عاری از فساد ببینیم همانطور که آزادی در عراق اولویت دولت دونالد ترامپ است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا از دولت عراق خواست بودجه ویژه اقلیم کردستان را آزاد کند.

پامپئو تصریح کرد: بغداد را به حل مشکلات با اقلیم کردستان عراق و آزاد کردن بودجه آن ترغیب کردیم و وعده کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به عراق دادیم.

وی افزود: ما متعهد به حمایت از عراق و منع مداخله خارجی در امور داخلی‌اش هستیم.

وزیر خارجه عراق نیز اشاره کرد: واشنگتن هم‌پیمان قوی عراق است و به تعمیق این روابط ادامه خواهیم داد امروز یادداشت تفاهم با واشنگتن درخصوص زمینه‌های سیاسی و اقتصادی را امضا خواهیم کرد.

او اضافه کرد: برای حمایت از ائتلاف با آمریکا تلاش می‌کنیم، ایران نیز همسایه ماست و سیاست‌های ما مبتنی بر منافع عراق است. تصمیم عراقی به دست عراقی‌هاست و ما مداخله خارجی در امور داخلی‌مان را رد می‌کنیم.

وزیر خارجه عراق اظهار کرد: دیدار با پامپئو مثبت بود و ما روابط اقتصادی و مقابله با کرونا را بررسی کردیم. محورهایی برای این مسائل وجود دارند و باید عملی مشترک انجام گیرد.

حسین افزود: آمریکا و عراق در مقابله با داعش در یک جبهه هستند و ما هم‌چنان برای عقب‌ راندن تروریست‌ها از عراق همکاری خواهیم کرد. این همکاری در زمینه مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه عراق ادامه داد: مذاکرات ما تا زمان دستیابی به عمل مشترک در زمینه‌های تولید انرژی ادامه می‌یابند و یادداشت تفاهم و همکاری در زمینه برق، نفت، آموزش عالی وجود دارد و این یادداشت تفاهم امروز امضا خواهد شد.

وی اشاره کرد، مذاکرات ادامه دارند و نتایج مثبتی برای منافع دو کشور و دو ملت خواهند داشت.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز در راس هیئت عالی‌رتبه وارد واشنگتن شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد