اونس طلا2212.96
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شناسایی ۲۰۲۰ بیمار جدید در کشور/ چه بیمارانی بیشتر در معرض کووید-۱۹ هستند؟

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

به گزارش سایت طلا ،سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۹ مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۶ هزار و ۷۱۲ رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۲۷ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۸۴ هزار و ۳۷۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۰۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۶۸۶ هزار و ۴۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه همچنان ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند، افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی گفت: استان آذربایجان غربی در وضعیت هشدار قرار دارد. در این استان شاهد خیز نسبتا متوسط ابتلا و بستری کرونا در اسفند ۹۸ بودیم. از اواخر فروردین روند ابتلا و بستری کرونا در این استان رو به کاهش گذاشت و در اردیبهشت به پایداری رسید.

لاری افزود: به رغم توصیه های بهداشتی از خرداد، امسال همسو با سایر استانها شاهد روند صعودی ابتلا و بستری کرونا در آذربایجان غربی بودیم به طوری که روزهای پایانی خرداد و اوایل تیر شاهد بیشترین میزان ابتلا و بستری کرونا در این استان بودیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در یکماه گذشته با تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری مردم شاهد روند کاهشی ابتلا و بستری کرونا در استان آذربایجان غربی هستیم البته در برخی شهرهای این استان مانند ارومیه، خوی، تکاب، سردشت، میاندوآب با شدت بیشتر کرونا مواجه هستیم.

وی گفت: در استان آذربایجان غربی از ابتدای مرداد بیشترین میزان استفاده از ماسک در ادارات و بانکها انجام شده است. بیشترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بیمارستانهای بوده و کمترین میزان آن در پایانه های مسافربری درون شهری با ۳۶ درصد و بعد از آن پایانه های مسافری برون شهری با ۵۵ درصد است.

وی افزود: از ابتدای مرداد تاکنون ۲۳۴ واحد متخلف صنفی یا صنعتی در آذربایجان غربی پلمب شده و ۱۱۱ واحد متخلف دیگر به مراجع قضایی معرفی شده اند. امیدواریم را رعایت پروتکل های بهداشتی و همکاری همگانی در این زمینه شاهد خروج استان آذربایجان غربی از وضعیت هشدار باشیم.

لاری ادامه داد: تاکنون ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در دنیا به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند و ۷۲۹ هزار نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند. همه گیری کووید ۱۹ همچنان رو به شتاب دارد و اساسی ترین راه مقابله و کنترل آن رعایت پروتکل های بهداشتی شامل شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا دو متر و استفاده از ماسک است. امیدواریم با رعایت این اصول بهداشتی شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.

چه بیمارانی بیشتر در معرض کووید-۱۹ هستند؟

با تداوم روند همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در ایران و جهان و شروع موج دوم آن در بسیاری از کشورها، نگرانی‌ها در مورد افرادی که بیشتر در برابر این بیماری آسیب‌پذیر هستند، افزایش پیدا می‌کند. در این اینفوگرافیک که بر اساس اطلاعات «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا» تهیه شده، به بیماری‌هایی که خطر ابتلا و مرگ بر اثر کرونا را تشدید می‌کنند، اشاره شده است. این افراد باید بیش از دیگران از قرار گرفتن در معرض ابتلا به ویروس کرونا اجتناب کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد