اونس طلا2198.17
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حباب ۹۵۰ هزار تومانی سکه

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، باتوجه به ثبت رکورد جدید قیمتی برای طلای جهانی پس از ۹ سال و افزایش شدید نرخ ارز در داخل، روند قیمت‌ها در هفته‌ای که گذشت، صعودی و بی‌سابقه بوده است.

محمد کشتی‌آرای ، در تشریح وضعیت هفته اخیر بازار سکه و طلا اظهار کرد: وضعیت بازار این هفته بدین گونه بود که انس جهانی با افزایش حدود ۴۰ دلاری از ۱۷۷۵ دلار در ابتدای هفته به ۱۸۱۵ دلار در انتهای هفته رسید. بالاترین نرخ ثبت شده برای انس جهانی ۱۸۱۲ دلار در سال ۲۰۱۱ میلادی بوده است؛ بنابراین در هفته‌ای که گذشت، قیمت انس جهانی پس از ۹ سال رکود قیمتی را شکست و بالاترین قیمت را در روز گذشته (پنجشنبه) ثبت کرد.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر در این هفته مجددا شاهد افزایش نرخ ارز در بازارهای داخلی بودیم. در طول هفته قیمت ارز روند صعودی داشت و باعث شد که قیمت سکه و طلا تا پایان هفته صعودی پیش رود. البته اواسط هفته، قیمت ارز باتوجه به صحبت‌های رییس کل بانک مرکزی در یک روز افت کرد که به دنبال آن، قیمت سکه و طلا و همچنین حباب سکه به شدت کاهش پیدا کرد اما این کاهش یک روز بیشتر دوام نداشت و از روز سه‌شنبه به‌ بعد دوباره صعودی شد.

وی در رابطه با آخرین وضعیت و قیمت‌ها در بازار گفت: همانطور که اشاره شد قیمت انس جهانی در محدوده ۱۸۱۵ دلار قرار داد و هر دلار آمریکا نیز در حدود ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود؛ بنابراین باتوجه به افزایش این دو پارامتر، قیمت سکه و به‌ویژه قیمت طلا به نسبت طلای جهانی بالا بوده و افزایش داشته‌ است. بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند. در حال حاضر حباب سکه در محدوده ۹۵۰ هزار تومانی برای هر قطعه سکه است.

کشتی‌آرای افزود: قیمت هر قطعه نیم سکه پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۱۲۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. همچنین هر مثقال طلا چهار میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۹۶۲ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

در ابتدای هفته ای که گذشت، سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شد. نیم‌سکه پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قیمت داشتند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد