اونس طلا2323.3
مظنه15,287,000
18 گرم3,529,000
ارزش سکه34,441,611
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

راهکارهای طبیعی و ساده برای تنظیم کلسترول بالا

سطح کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری های جدی قلبی عروقی را افزایش می دهد. به همین دلیل ، ما در حال ارائه راه حل های طبیعی برای كاهش كلسترول در حد طبیعی هستیم.

به گزارش سایت طلا،‌ کلسترول یک ماده چربی است که به طور طبیعی در کبد تولید می شود. در یک مقدار مشخص ، بدن شما از آن برای تشکیل غشای سلولی و تولید هورمون استفاده می کند. با این حال ، کلسترول بالا می تواند عوارض جدی ایجاد کند. بنابراین چگونه می توانید کلسترول بالا را تنظیم کنید؟

در بیشتر موارد ، کلسترول زیاد باعث علائم قابل مشاهده نمی شود. به همین دلیل ، بسیاری از مردم آن را "قاتل خاموش" عنوان کرده اند، دلیلش این است که اگر به موقع درمان نشود، می تواند باعث سکته قلبی ، سکته مغزی و سایر خطرات جدی شود.


داروهای طبیعی برای تنظیم کلسترول بالا
درمان های طبیعی برای تنظیم کلسترول بالا معمولا با گیاهان دارویی و ادویه جات ساخته می شوند که باعث کاهش کلسترول می شود. با این حال ، تحقیقات انجام شده در مورد اثرات آنها در مقایسه با درمان های معمولی یا دارویی محدود است. بنابراین، اگر چه برای تنظیم کلسترول بالا استفاده از این درمان های طبیعی موثر است اما نباید جایگزین داروهای تجویز شده توسط پزشک را بگیرند. از طرف دیگر ، مشورت با پزشک خود در مورد ایمنی آنها بسیار مهم است ، زیرا برخی از این راه حلها می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند یا منع مصرف داشته باشند.


1-آستراگالوس
Astragalus گیاهی محبوب است که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه غالبا برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از عفونت ها استفاده می شود. از طرف دیگر ، برخی مطالعات حاکی از آن است که این گیاه می تواند با کاهش سطح کلسترول به سلامت قلب شما کمک کند.

نحوه استفاده از آن:
ابتدا ، یک قاشق غذاخوری ریشه پودر آتراگالوس را با یک لیوان آب گرم ترکیب کنید، بعد ، مایع را با معده خالی بنوشید.
حداقل هفته ای سه بار آن را بنوشید.


2-دانه های کتان
دانه های کتان به تازگی به دلیل فواید سلامتی جالب توجه آنها محبوب شده اند. به لطف اسیدهای چرب ضروری سالم و آلفا لینولنیک اسید (ALA) ، آنها می توانند به جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی کمک کنند. اگر می خواهید کلسترول بالا را تنظیم کنید ، تخم کتان می تواند گزینه خوبی باشد.

نحوه استفاده از آنها:
شما می توانید تخم کتان را به شکل های مختلف ، از جمله سالاد و اسموتی ها قرار دهید.گزینه دیگر خیساندن آنها در آب است: بگذارید چند ساعت خیس شوند و سپس آب لیمو را به آنها اضافه کنید.هر روز آن را با معده خالی یا اواسط صبح بنوشید.
3-سیر
یکی از بهترین مبارزان طبیعی برای تنظیم کلسترول بالا سیر است. این ماده حاوی ترکیبات آلیسین و آنتی اکسیدان است که به تجزیه لیپیدهای موجود در شریانهای شما کمک می کند.در حقیقت ، فشار خون را کاهش داده و پیشرفت آترواسکلروز را کند می کند.
نحوه خوردن آن:
ابتدا سیر خام را رنده کنید.سپس آن را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید.هر روز صبح این غذا را با معده خالی مصرف کنید.


4-کنگر فرنگی
کنگر فرنگی مزایای زیادی برای بدن شما دارد. کنگرفرنگی نه تنها به كاهش وزن صحیح و اصولی كمك مي كند بلكه باعث پاکسازی بدن از سموم و نيز کمک به کاهش كلسترول بالا نيز می کند.

چگونه از آنها استفاده کنیم؟
دستور العمل های زیادی برای نحوه مصرف کنگر فرنگی وجود دارد. با این حال ، اگر می خواهید از آنها به صورت دارویی استفاده کنید ، بهتر است آن را به صورت دمنوش استفاده کنید. برای این کار ، چند قاشق غذاخوری از برگهای کنگر فرنگی خشک را در یک لیتر آب بریزید. سپس ، بگذارید آب برای چند دقیقه جوش بیاید ، و به کنگر اضافه کنید و برای چند دقیقه بگذارید حرارت ببیند ، سپس آن را صاف کرده و بنوشید.
قبل از وعده های غذایی اصلی روزانه 2 یا 3 فنجان بنوشید.این روش درمانی را به مدت 15 روز انجام دهید.

هشدارها: در صورت انسداد در مجاری صفراوی ، بارداری یا هنگام شیردهی ، این روش درمانی را مصرف نکنید.

در آخر اگر آزمایشی انجام داده اید و در نتیجه میزان کلسترول شما از حد طبیعی بالاتر است با داشتن فعالیت بدنی روزانه ، توصیه های پزشک خود را دنبال کنید و درمان را با این داروهای طبیعی ادامه کنید. حتماً معاینات منظم را انجام دهید تا به میزان کلسترول استاندارد و عادی برسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد