اونس طلا2337.17
مظنه14,856,000
18 گرم3,429,500
ارزش سکه33,470,568
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000

آیا با کلسترول پایین هم دچار گرفتگی رگ‌ها می‌شویم؟

شریانهای مسدود شده یا گرفتگی معمولاً وقتی اتفاق می افتند که ماده ای به نام پلاک روی دیواره شریان شما ایجاد شده و جریان خون طبیعی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش سایت طلا، کلسترول بالا یکی از عوامل خطر اصلی برای ایجاد پلاک است. با این وجود ، تعدادی دیگر از عوامل نیز در می توانند نقش داشته باشند و حتی اگر سطح کلسترول پایینی نیز داشته باشید می توانید ممکن است دچار این عارضه شوید.
تمام پلاک ها حاوی مقداری کلسترول و همچنین چربی ، کلسیم و سایر مواد دیگر در خون شما هستند. هنگامی که پلاک در دیواره شریان شما جمع می شود ، فرآیند سخت شدن شریان به نام آترواسکلروز را بوجود می آورد که به نوبه خود ، کاهش جریان خون مرتبط با آترواسکلروز می تواند منجر به یک وضعیت جدی پزشکی بنام بیماری قلب عروق کرونر شود که با کاهش میزان اکسیژن دریافت شده توسط عضله قلب شما مشخص می شود.

شریان هایی که تا حدودی مسدود شده اند وقتی منطقه ای از پلاک باز شود باعث تشکیل لخته خون در یک گذرگاه شریانی باریک شود ، و رگ کاملاً مسدود می شود. که این شکل از انسداد بصورت جزئی و کامل در یک شریان کرونر می تواند منجر به بروز حمله قلبی شود.

خطرات ناشی از انسداد شریان ها
طبق گفته موسسه ملی ریه و خون و یا NHLBI ، هر چیزی که به لایه های داخلی عروق کرونر شما آسیب برساند ، می تواند منجر به ایجاد پلاک و در نتیجه انسداد شریان و بیماری قلبی شود. جدا از سطح کلسترول بالا ، عوامل خطرناک دیگری وجود دارند که می توانند باعث انسداد شریان های خونی شوند که از جمله مهمترین آنها می توان به فشار خون بالا ، سیگار کشیدن ، عدم ورزش یا فعالیت بدنی ، دیابت ، سیگار کشیدن ، افزایش سن ، اضافه وزن یا چاقی و پیروی از یک رژیم غذایی ناسالم اشاره کرد.

یکی دیگر از عوامل اصلی خطر انسداد شریان ها، سندرم متابولیک است. این سندروم هنگامی ایجاد می شود که شما همزمان چندین مشکل یا بیماری قلبی نیز داشته باشید. برخی از افراد نیز از نظر ژنتیکی نسبت به بیماری عروق کرونر قلب مستعد هستند که جدا از عوامل دیگر به تنهایی میتواند خطر بزرگی محسوب شود. همچنین طبق گفته پزشکلان و محققان به طور معمول مردان بیشتر از زنان در معرض خطرا بیماری های قلبی هستند .

به گزارش NHLBI ، برخی عوامل اگر چه باعث انسداد شزیان های خونی نمی شوند اما نقش تشدیدکنندگی دارند و شرایط را برای ابتلا به این عارضه فراهم هموار می کنند برخی ازاین عوامل شامل : مصرف سنگین الکل ، استرس ، وجود شرایطی به نام آپنه خواب ، سطح بالای تری گلیسیرید و وجود یک بیماری مرتبط با بارداری به نام پره اکلامپسی است. در صورتی که سابقه مشکلات مربوط به عروق مانند آنوریسم آئورت یا سکته مغزی را دارید ، ممکن است خطر ابتلا به آترواسکلروز در عروق کرونر خود را نیز داشته باشید.

ملاحظات
اما راه حل جلوگیری و یا درمان این نوع از انسدادهای غیرکلسترولی چیست؟ در جواب این سوال گفته شده است که برای افرادی که دچار این عارضه می شوند پزشک ممکن است انواع مختلفی از داروها را برای پایین آوردن فشار خون ، شل شدن شریان ها ، بهبود جریان خون به قلب شما یا کاهش بار کاری قلب توصیه کند.
داروهایی که برای رسیدن به یک نتیجه و درمان مطلوب وجود دارد شامل مسدود کننده های بتا ، مهارکننده های ACE ، آسپرین ، کلوپیدوگل ، پرزوگرل ، دیورتیک ها ، مسدود کننده های کانال کلسیم ، نیتروگلیسیرین یا نیتراتهای دیگر است.
اما اگر جز افرادی هستید که به دلیل کلسترول بالا به این عارضه دچار شده اید ، پزشک ممکن است دارویی را از یک دسته از داروهای به نام استاتین تجویز می کند.

اما در دو حالت بهترین کار که شما را در سریعترین زمان و به بهترین شکل بتواند به سلامتی کامل برساند مشورت با پزشک و اجرای کامل دستورات پزشک است. اما بهترین کار پیروی از یک رژم غذایی سالم، داشتن تحرک کافی در طول روز، دوری از استعمال دخانیات و الکل است، با رعایت این موارد ساده بدن تان به درستی خون سازی کرده و قلب تان با انرژی به فعالیت خود ادامه می دهد و در نتیجه نیازی به مراجعه به پزشک نخواهید داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد