اونس طلا2304.88
مظنه15,086,000
18 گرم3,482,600
ارزش سکه33,988,758
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

مبتلایان به ۲۰۰ هزار نفر رسید/ اعلام وضعیت قرمز در ۶ استان/۵۰ مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می‌شوند

لازم است همه مردم در همه شهر‌ها پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا استان‌های سفید به سمت وضعیت قرمز و هشدار نروند. با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود و هموطنانمان را تضمین و در جهت کاهش ابتلا و مرگ و میر حرکت کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۹۳۹۲ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۶۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۸۶ مورد بستری شدند.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۰ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۹۳۹۲ نفر رسید.

به گفته وی در مجموع تعداد کل مبتلایان کشور به ۲۰۰ هزار و ۲۶۲ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون ۱۵۹ هزار و ۱۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند، گفت: در عین حال ۲۸۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری تاکید کرد: استان‌های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی و ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی در پایان توصیه‌هایی به شهروندان داشت و گفت: لازم است همه مردم در همه شهر‌ها پروتکل‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند تا استان‌های سفید به سمت وضعیت قرمز و هشدار نروند. با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک سلامت خود و هموطنانمان را تضمین و در جهت کاهش ابتلا و مرگ و میر حرکت کنیم.

۵۰ مبتلا به کرونا بعد از هر مراسم عروسی و عزا شناسایی می‌شوند

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی گفت: بعد از برگزاری هر مراسم عروسی یا عزا حدود ۵۰ نفر مبتلا به کرونا در میان شرکت‌کنندگان شناسایی می‌کنیم.

سیمین خیاط‌زاده در گفت‌وگوی خبری پنجشنبه شب افزود: با وجود اینکه هنوز برگزاری مراسم های بزرگ مانند عروسی‌ها و عزاداری‌ها در تعداد زیاد را توصیه نکرده‌ایم، اما متاسفانه مردم این کار را انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: هنوز به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، توصیه می‌کنیم در خانه بمانند و افرادی که به دلایل اقتصادی مجبور به حضور در بیرون از خانه هستند، حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و ناظران هم حتمابر نحوه اجرای آن نظارت کنند.

وی با بیان اینکه هر روز نتیجه حدود ۳۰ درصد نمونه‌ها در آزمایشگاه مثبت می‌شود، گفت: خوشبختانه تعداد موارد فوتی هنوز چندان زیاد نیست، اما نسبت به هفته‌های گذشته افزایش یافته، اما درصد فوت همچنان چهار درصد است.

خیاط زاده اظهار کرد: بیماری در هفته‌های گذشته منجر به فوت افراد با سن پایین هم شده و افزایش ورود به بیمارستان‌ها را با شیب ملایم ملاحظه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش افرادی که زیر ونتیلاتور هستند و حتی وجود یک نفر مبتلا هم ما را نگران می‌کند و هشداری برای ما است.

وی با ارایه توصیه‌های بهداشتی به نمازگزاران به دنبال تصمیم برای برگزاری فریضه نماز جمعه از فردا، اظهار کرد: این تصمیم بر اساس اطلاعات ارائه شده دو هفته قبل که وضعیت زرد بود، گرفته شد.

وی تاکید کرد: از نمازگزاران خواهش می‌کنیم برای ادای این فریضه دینی بدون ماسک در مصلی حضور پیدا نکرده و فاصله ۱.۵ متری را رعایت کرده و با خودشان سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: نمازگزاران برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی در وضو خانه مصلی تا حد ممکن در خانه وضو بگیرند و فاصله مورد تاکید را در وسایل نقلیه عمومی رعایت کرده و به صورت یکی در میان بر روی صندلی‌ها بنشینند.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود نماز گزاران پس از اتمام فریضه دینی و هنگام ترک محل، تجمع نکنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد