اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مبتلایان به فشارخون بالا این غذاها را نخورند

فشار خون بالا یک بیماری ترسناک است زیرا علائم پنهانی دارد و افراد را در معرض خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی قرار می دهد. اما همین بیماری ترسناک را می توان با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی کاملاً کنترل کرد، بنابراین اگر به این بیماری مبتلایید یا مشکوک به ابتلا هستید اصلا ناامید نشوید.

به گزارش سایت طلا، با ما همراه شوید تا بدانید که برای کنترل و درمان این بیماری به چه غذاهایی نیاز دارید و چه کاری باید انجام دهید.


1-از مصرف شکر و نمک خودداری کنید
این دو ماده از عوامل بسیار مهم ابتلای به فشار خون بالا هستند. لازم است مصرف قند و نمک را محدود کنید ، اما این بدان معنا نیست که شما باید تا آخر عمر فقط غذای بدون نمک و یا شک بخورید.

به طور کلی ، فرد سالم نباید بیش از 2300 میلی گرم سدیم در روز مصرف کند، در مورد شکرهم فقط باید مصرف شکر بیش از اندازه نیاز را کنترل کنید نه اینکه اصلا مصرف نکنید . بدن ما برای عملکرد صحیح به قند احتیاج دارد ، اما بهتر است قند مورد نیاز از منبعی مانند میوه کامل به جای آب نبات یا حتی آب میوه تامین شود. انجمن قلب آمریکا مصرف روزانه بیش از 37.5 گرم قند (9 قاشق غذاخوری) برای آقایان و 25 گرم (6 قاشق غذاخوری) برای خانمها توصیه نمی کند.

2-لوبیای کنسرو شده
سبزیجات کنسرو شده ، به ویژه لوبیا ، سرشار از سدیم هستند زیرا از این ماده برای ماندگاری موادغذایی کنسرو شده استفاده می‌کنند، در مقابل حبوباتی که خشک خریداری می کنید و طبخ می کنید به دلیل داشتن پروتئین ، فیبر و مواد مغذی ضد التهابی در واقع یک انتخاب وعده غذایی بسیار سالم است.

اضافه کردن لوبیا به وعده غذایی شما نیز می تواند به حفظ قند خون کمک کند اما اگر مجبور به استفاده از لوبیای کنسرو شده هستید می توانید مقدار زیادی از سدیم آن را با آبکشی و شستشو از بین ببرید.

3-محصولات صنعتی که با گوجه فرنگی تهیه می شود
آیا تاکنون توجه کرده اید که مزه های گوجه فرنگی های خانگی چقدر متفاوت از آنهایی است که در فروشگاه خریداری می کنید؟
به این دلیل است که این گوجه فرنگی ها به طور معمول اصلاح می شوند تا زودتر و سفت تر عمل بیایند تا در طول چیدن ، حمل و نقل و انباشت در قفسه آسیبی به آنها وارد نشود.

به همین دلیل محصولاتی که با این گوجه فرنگی ها تهیه می شوند به مقدار زیادی سدیم نیاز دارند تا سس ، سس گوجه فرنگی و مربا و ... شما خوش طعم و با ماندگاری بالا باشد. در واقه تهیه این محصولات در خانه و با گوجه فرنگی های سالم کاری آسان است و با سلامتی شما سازگارتر است.

4-گوشت‌های بسته بندی شده و فرآوری شده
گوشتهای بسته بندی شده از جمله بیکن ، سوسیس و ... نیز برای ایجاد ماندگاری بالا به سدیم متکی هستند بنابراین نه تنها غذایی پر از نمک و مواد نگهدارنده را مصرف می کنید ، بلکه لذت و فواید خوردن غذای تازه و سالم را از دست می دهید.
گوشت قرمز برای سلامتی خطرناک تر از گوشت سفید است ، اما حتی مرغ و بوقلمون بسته بندی شده نیز سدیم زیادی دارند در عوض ، گوشت خود را مستقیماً از قصاب بخرید تا محصول تازه ای دریافت کنید.


5-غذاهای منجمد شده
آیا می دانید که غذای های منجمد شده ای که خریداری می کنید یک سال قبل از آنکه شما بخرید پخته شده است؟ بنابراین مقدار زیادی نمک استفاده می کنند تا مطمئن شوند که این مواد تا رسیدن به دست شما و بعد از آن سالم می ماند.


6-نوشیدنی‌های گازدار
فقط یک نوشابه در روز می تواند مقدار زیادی قند اضافه بر نیاز واقعی تان وارد بدن‌تان شود اما چون نوشابه های کافئین دار انرژی و نشاط شما را در هنگام مصرف تقویت می کند از خوردن آنها لدت می برید اما بهتر است کافئین خود را از چای یا قهوه ای تهیه کنید.

7-شیرینی‌ها
کوکی ها ، کیک ها ، دونات ها و سایر مواد شیرین و صنعتی، خوراکی های خوشمزه ای هستند که نخوردن آنها بسیار مشکل است زیرا سرشار از قند و چربی هستند اما می توانید با رعایت اعتدال از این شرایط هم لذت ببرید مثلا هنگام بیرون غذا خوردن ، یک دسر را با تمام میز به اشتراک بگذارید. هنگام پخت و پز در خانه ، می توانید به جای قند از سیب ، خرما یا استویا استفاده کنید.

8-سس ها
متأسفانه فقط سس گوجه فرنگی نیست که سرشار از قند و سدیم است، بیشتر سس ها و چاشنی های موجود در بطری ها از شکر پر شده اند.هنگام خرید به برچسب های روی سس ها دقت کنید ممکن است برخی دارای قند کمی باشند اما در عوض سرشار ازسدیم هستند .ما شما را تشویق می کنیم تا در خانه خلاق شوید. گیاهان تازه ، سیر و روغن زیتون می تواند بسیار سالم تر و راضی کننده تر از بطری های سس باشد.


در آخر اینکه کاهش مقدار قند و نمک رژیم غذایی نیاز به کمی تلاش اضافی دارد . تهیه وعده های غذایی تازه در خانه بهترین راه برای کنترل این رژیم است ، اوایل شاید مصرف غذاهایی که دارای نمک و شیرینی کمتری نسبت به حالت عادی هستند کمی سخت باشد اما به مروز زمان بدن و جوانه های چشایی شما به وضعیت عادت می کند .

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد