اونس طلا2414.52
مظنه14,461,000
18 گرم3,338,300
ارزش سکه32,580,633
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)40,450,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

دوازده غذا برای داشتن پوستی سالم

مهم ترین چیز برای سلامتی تغذیه مناسب است. یک رژیم غذایی نامناسب می تواند آسیب های زیادی را به بدن شما وارد کند، وزنتان را زیاد کند و شما را دچار ناراحتی های قلبی کند و یا حتی روی پوست شما نیز تاثیر بگذارد.

دوازده غذا برای داشتن پوستی سالم



مهم ترین چیز برای سلامتی تغذیه مناسب است. یک رژیم غذایی نامناسب می تواند آسیب های زیادی را به بدن شما وارد کند، وزنتان را زیاد کند و شما را دچار ناراحتی های قلبی کند و یا حتی روی پوست شما نیز تاثیر بگذارد.
دانشمندان تغذیه و سلامت معتقدند آنچه که می خورید بر سلامت، پیری و جوانی پوست شما تاثیر بسیاری می گذارد.
در ادامه به 12 مورد از بهترین مواد غذایی برای پوست اشاره خواهیم کرد.
1. ماهی های چرب: مانند سالمون یا تن ماهی و یا شاه ماهی که دارای اسید های چرب امگا3 فراوان هستند. کمبود امگا3 باعث نازک شدن و خشک شدن پوست می شود و یکی از ضروری ترین مواد برای سلامتی پوست است.
2. آووکادو: این میوه روغنی سبزرنگ حاوی مقدار زیادی از چربی های مفید است که می تواند پوست شما را سلامت و جوان نگه دارد.
3. گردو: گردو میان آجیل های دیگر از بالاترین میزان اسیب های چرب برخوردار است و سرشار از امگا3 و امگا6 می باشد که می تواند پوستتان را برای یک عمر جوان نگه دارد.
4. تخمه آفتاب گردان: تنها بیست و هشت گرم از تخمه آفتاب گردان می تواند بخش بزرگی از نیاز روزانه شما و پوستتان را به ویتامین ای، سلنیوم و روی تامین کند.
5. سیب زمینی شیرین: بتاکاروتن ماده مغذی موجود در این ماده غذایی است که می تواند در بدن شما تبدیل به ویتامین A شود که برای سلامت پوستتان ضروریست. بتاکروتن همچنین در پرتقال، هویج و اسفناج نیز یافت می شود.
6. فلفل قرمز و زرد رنگ: که سرشار از ویتامین A می باشد.
7. کلم بروکلی: این سبزی نه چندان مورد علاقه یکی از بهترین مواد غذایی برای سلامتی پوست شماست. بروکلی مملو از انواه ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین سی و روی است.
8. گوجه فرنگی: این سبزی قرمز رنگ و زیبا حاوی ویتامین سی و همه کارتنوئید های اصلی می باشد که تاثیر بسزای در سلامتی پوست شما دارد.
9. سویا: ایزوفلاوون ها دسته ای از ترکیبات گیاهی است که می تواند استروژن را در بدن شما مسدود و یا تقلید کند و برای پوستتان مفید واقع شود. سویا مملو از این ماده است.
10. شکلات تلخ: پس از شش تا دوازده هفته خوردن پودرکاکائو و یا شکلات تلخ پوستی نرم تر خواهید داشت. دلیل این موضوع آنتی اکسیدان های فراوان در این خوراکی خوشمزه است.
11. چای سبز: ترکیبات قدرتمند چای سبز به نام کاتچین از پوست شما در برابر پیری و آسیب محافظت خواهد کرد.
12. انگور قرمز: این میوه خوشمزه که در فصل آن هم قرار داریم به دلیل داشتن رسوراتول معروف است که از پوست این انگور به دست می آید. این ماده باعث می شود تا اثرات پیری در شما به شدت کاهش یابد و در نتیجه پوستی جوان خواهید داشت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد