اونس طلا2320.46
مظنه15,296,000
18 گرم3,531,000
ارزش سکه34,461,888
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

آیا ویروس کرونا می تواند باعث سکته مغزی در جوانان شود؟

گزارش های اخیر از شهر نیویورک این سوء ظن را در مورد احتمال ابتلا به ویروس کرونا به ویژه در افراد جوان ایجاد می كند. موارد پیش از این گزارش شده است ، و فرضیه های مختلفی وجود دارد.

به گزارش سایت طلا، ویروس کرونا در اواخر سال 2019 در ووهان چین آغاز شد و اکنون جهان را ویران کرده است. داده های جدید در مورد این بیماری دائماً در حال ظهور است. تیم های بهداشتی نسبت به علائم هوشیارتر شده و به نظر می رسد عوارض جانبی جدید ویروس را کشف می کنند. این شامل احتمال اینکه ویروس کرونا می تواند باعث سکته مغزی در بزرگسالان شود.

در داستانی که در واشنگتن پست منتشر شده است ، پزشکان ایالات متحده از افزایش سکته مغزی خبر می دهند. این اتفاق به ویژه در جوانان آلوده به ویروس کرونا رخ می دهد.

این به گزارش هایی از چین اضافه می شود ، جایی که متخصصان مغز و اعصاب ووهان دریافتند که تا 36٪ از بیماران بستری در ویروس کرونا برخی از علائم عصبی را داشتند. این نشان دهنده برخی درگیری بیماری ها با مغز و نورون ها است.

تئوری های مربوط به افزایش سکته های مغزی در بیماران مبتلا به ویروس کرونا بر سه مکانیسم ممکن تمرکز دارد:

نوروتروپیسم ویروس ، که می تواند سلولهای عصبی را آلوده کرده و در آن چارچوب ، تغییراتی در سیستم عصبی مرکزی ایجاد کند. این منجر به علائم عصبی می شود و مغز را در معرض خطر قرار می دهد.

طوفان سیتوکین ، که یک بیماری نادر است که از واکنش ناگهانی سیستم ایمنی بدن تشکیل شده است ، در مبارزه با عفونت است. عوارض جانبی شامل تغییر در انعقاد است.

آیا ویروس کرونا مغز را آلوده می کند؟

ما می دانیم که ویروس کرونا در درجه اول سلولهای موجود در آلوئولهای ریوی را هدف قرار می دهد. با این حال ، ما این سلولهای گیرنده را نیز در سلولهای دیگر داریم.

به همین دلیل ، محققان گمان می کنند که ویروس کرونا ممکن است دقیقاً مانند مسیر ریوی وارد بافت های دیگر شود. در مورد نورونها ، ورود ویروسی به طور علمی توسط آزمایشات اثبات نشده است. با این حال ، علائم بیماران در این جهت نشان می دهد.

وجود سكته مغزي در جوانان مبتلا به ویروس کرونا مي تواند در فهرست علائم و اختلالات عصبي ثبت شده در بيماران باشد. البته ، باید آنوزمی را نیز درگیر کنیم. شکی نیست که این یک نشانه عصبی اولیه در افراد بدون علامت است.

ویروس کرونا می تواند باعث سکته مغزی و ایجاد لخته در مغز شود؟

گزارش ها از کمتر از یک هفته پیش نشان می دهد که مواردی وجود دارد که بیماران مبتلا به ویروس کرونا در سیستم انعقادی خون خود نارسایی دارند. این شکستها شامل انعقاد خون و تشخیص آنتی بادی های ضد فسفولیپید است.

هرگاه بیماری دچار این نارسایی ها شود ، بیماری زمینه ای نیز وجود ندارد ، احتمال ابتلا به یکی از اعضای بدن حیاتی آنها خطر زیادی دارد. به عنوان مثال این می تواند باعث حمله قلبی یا سکته مغزی شود.

امكان ابتلا به سكته مغزي با ویروس کرونا ، حتي اگر جوان باشد ممكن است. علیرغم داشتن سیستم ایمنی قوی ، یک فرد بالغ در سن 30 و 40 سالگی می تواند برای جلوگیری از بروز لخته شدن در سیستم خونی اقدامات کمی انجام دهد.

به یاد داشته باشید که دو نوع سکته مغزی وجود دارد: ایسکمیک و بواسیر. در نوع اول رگ های خونی با لخته شدن مسدود می شوند. در نتیجه ، آبیاری در یک ناحیه از مغز قطع می شود. در حالت دوم ، رگ خونی در حال ترکیدن است ، با نتایج مشابه با نوع اول.

طوفان سیتوکین

سه فرضیه ممکن است سکته مغزی ویروس کرونا را توضیح دهد: نوروتروپیسم ، شکستگی لخته شدن و طوفان( در صورت ادامه) سایتوکاین. "طوفان سیتوکین" اصطلاحی است که در جهان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد تا به یک روند مشترک در بین بیماران مبتلا به سپسیس اشاره کند. اینها افرادی هستند که در بدن خود عفونت گسترده ای دارند. این همراه با پاسخ سیستم ایمنی کنترل نشده است.

سایتوکاین ها موادی هستند که از سیستم ایمنی بدن انسان برای برقراری ارتباط استفاده می کند. به طور کلی سلولهای دفاعی یکی از دو کار را انجام می دهند.

آنها یا این سیتوکین ها را ایجاد می کنند تا پیامی به سلولهای دیگر ارسال کنند یا پروتئین ها و گیرنده ها را فعال می کنند. اگر این وسیله ارتباطی به دلیل یک عفونت بخصوص قدرتمند پیام های زیادی از این نوع ایجاد کند ، منجر به فعال شدن التهابی عظیم می شود.

طوفان سایتوکاین شدید و کنترل با دارو دشوار است. این ارتباط نزدیکی با تلفات ویروس کرونا و تحقیقات بیشتر برای یافتن مواد مخدر به مهار کننده های سایتوکاین دارد.

در یک سناریوی طوفان سایتوکاین ، درگیری عصبی و سکته مغزی به دلیل ویروس کرونا ممکن است. حتی اگر جوان باشید ، اگر طوفان سیتوکین رخ دهد ، بدن شما قادر نخواهد بود به راحتی از آن جلوگیری کند.

آیا جوانان باید نگران سکته های ویروس کرونا باشند؟

به طور کلی، کلید اصلی در تشخیص زودهنگام است. این امر به این دلیل است که آنها نمی خواستند به پزشک مراجعه کنند و خطر ابتلا به ویروس را ندارند. با این حال ، مشکل این بود که آنها قبلاً آلوده شده بودند.

این واقعیت که ویروس کرونامی تواند باعث سکته مغزی شود ، تنها یک دلیل دیگر است که باید در این شرایط سخت مراقب باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد