اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

وضعیت خوزستان در مرز هشدار قرار گرفت

هرچند آمار کلی ابتلا در ایران دوباره روند صعودی پیدا کرد و در حال اوج‌گیری است، اما وضعیت در برخی استان‌ها نگران‌کننده‌تر از سایرین است. ازجمله خوزستان که استاندار آن، آمار نگران‌کننده‌ای از روند افزایشی این بیماری در این استان ارائه کرده است.

آمار مبتلایان به کرونا در ایران دوباره اوج گرفت و در برخی استان‌ها ازجمله خوزستان به مرز هشدار رسید. بنابر آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت در بازه زمانی ۲۴ ساعته روز سه شنبه تا چهارشنبه، یک هزار و ۶۸۰ نفر مبتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی شدند که با این رقم، تعداد کلی مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت و به‌طور دقیق به عدد ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ مورد قطعی رسید؛ افزایشی که وزارت بهداشت، اصلی‌ترین دلیل آن را «تغییر رفتار شهروندان» عنوان می‌کند.

از سوی دیگر، تعداد مبتلایان جدید اعلام شده در روز ۱۷ اردیبهشت نسبت به میزان مبتلایان شناسایی شده ۱۶ اردیبهشت‌ماه، ۳۵۷ مورد افزایش طی ۲۴ ساعت را نشان می‌دهد. به‌عبارت دیگر، تعداد مبتلایان جدید در روز ۱۶ اردیبهشت ۱۳۲۳ نفر بود، اما دربازه ۲۴ ساعته تا ۱۷ اردیبهشت، ۱۶۸۰ نفر دیگر به جمع مبتلایان شناسایی شده بیماری کووید-۱۹ پیوستند. طبق آمار رسمی، رقم ابتلا در چهار روز اخیر صعودی بوده است. ۱۳ اردیبهشت‌ماه میزان مبتلایان روزانه ۸۰۲ نفر گزارش شده بود و پیش‌بینی می‌شد که این روند نزولی در روز‌های بعد هم تداوم یابد، اما طی روز‌های اخیر روند مبتلایان روزانه، صعودی شد. این روند صعودی حتی مقامات وزارت بهداشت ایران را نیز نگران کرده است تا جای که روز گذشته سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد که «باید فکری به حال این روند صعودی شود.»

میانگین سنی ابتلا و فوت

از سوی دیگر و بنابر آمار اعلامی وزارت بهداشت، در بازه ۲۴ ساعته سه شنبه تا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه، ۷۸ نفر از هموطنان در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و بر این اساس، تعداد کل موارد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در ایران، به ۶ هزار و ۴۱۸ نفر رسید.

گزارش‌های وزارت بهداشت همچنین نشان می‌دهد که میانگین سنی مبتلایان به کرونا در کشور تا دیروز، ۸/ ۵۱ سال بوده است. همچنین این بررسی‌ها از میزان ۸/ ۵۱ درصدی ابتلا در مردان و ابتلای ۲/ ۴۸ درصدی زنان به ویروس کرونا حکایت دارد. از سوی دیگر، در هفته گذشته میانگین سنی فوت شدگان ناشی از کرونا ۸/ ۶۶ سال بوده است. همچنین ۵/ ۷۳ درصد فوت‌شدگان سن بالای ۶۰ سال داشته‌اند. ۳/ ۵۸ درصد فوت شدگان از این بیماری، مردان و ۷/ ۴۱ درصد نیز زنان بوده‌اند. مطالعات نشان می‌دهد که در ایران تاکنون، ۳/ ۳۶ درصد فوت شدگان حداقل یک بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

خوزستان در مرز هشدار

هرچند آمار کلی ابتلا در ایران دوباره روند صعودی پیدا کرد و در حال اوج‌گیری است، اما وضعیت در برخی استان‌ها نگران‌کننده‌تر از سایرین است. ازجمله خوزستان که استاندار آن، آمار نگران‌کننده‌ای از روند افزایشی این بیماری در این استان ارائه کرده است. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در ارتباط ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور با سراسر کشور در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور درخصوص وضعیت استان درخصوص شیوع کرونا گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است که این افزایش تعداد بیماران دو دلیل دارد؛ یکی از آن‌ها کاهش فاصله‌گذاری اجتماعی، باز شدن بازار‌ها و فعالیت اصناف است. البته او دلیل دیگر این افزایش را قوی‌تر شدن در بیماریابی عنوان کرد. محمد علوی، سرپرست مرکز بهداشت خوزستان هم در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت که موارد ابتلا به ویروس کرونای جدید در این استان «از حد انتظار فراتر رفته است».

روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان تا حدی است که رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در این استان، از احتمال بازگشت خوزستان به محدودیت‌های کرونایی سخن گفته و در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، تاکید کرد که بخش عمده‌ای از افزایش موارد ابتلا، نه صرفا به‌دلیل افزایش بیماریابی بلکه به‌دلیل عدم‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. او گفت که اگر شرایط این‌گونه باشد، مطمئنا تصمیمات یک ماه قبل، مجددا اتخاذ خواهد شد.

اعزام دو تیم تحقیقاتی به خوزستان

از سوی دیگر، قاسم جانبابایی، معاون درمان وزارت بهداشت هم دیروز در نشست ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران، با بیان اینکه تاکنون در حوزه درمان روند رو به افزایش را تنها در استان خوزستان شاهد بودیم، از حضور دو تیم تحقیقاتی در این استان برای بررسی خبر داد.

شرایط شکننده تهران در کرونا

بنابر اعلام وزارت بهداشت، ۱۵ استان در چند روز اخیر روند افزایشی ابتلا را تجربه کردند که از میان آنها، علاوه‌بر خوزستان، تهران نیز وضعیت خوبی ندارد. علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران با بیان اینکه آمار‌ها تفاوت قابل توجهی را نسبت به ۴۸ ساعت گذشته نشان نمی‌دهد، گفت: همان‌طور که قبلا گفتیم شرایط استان تهران در زمینه بیماری کرونا شکننده و بی‌ثبات است و هرگونه بی‌احتیاطی و تقلیل ملاحظات بهداشتی می‌تواند موجب شکل جدیدی از بروز بیماری در استان شود. زالی با تاکید بر اینکه گروه‌های پرخطر باید از حضور در سطح شهر اجتناب کنند، اعلام کرد: تغییری در شرایط به‌وجود نیامده و شهر تهران به‌عنوان شهری آلوده تلقی می‌شود و بسیاری از سطوح به ویروس کووید-۱۹ آلوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد