اونس طلا2214.49
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آیا می‌توان روی سوددهی بیت‌کوین حساب کرد؟

تحلیل‌گران پیش بینی می کنند که ارز دیجیتالی بیت کوین در دوره پساکرونا با افزایش تقاضا همراه خواهد بود و به سرمایه ای جذاب تبدیل می شود.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب‌سایت بیت‌کوین، بحران جهانی و آشوب موجود در بازارهای مالی توجه بسیاری از سرمایه گذاران را به ارزرمزهایی مانند بیت کوین جلب کرده است؛ این افراد می خواهند بدانند آیا این سرمایه‌گذاری خوبی است یا خیر.

یک تحلیلگر ژاپنی پیش بینی کرده سرمایه‌گذاران نهادی در دوره پساکرونا شدیدا بدنبال بیت کوین خواهند بود و سه دلیل نیز برای این پیش‌بینی خود ارائه نموده است. شیوع کووید۱۹ موجب بروز یک بحران اقتصادی شده که طبق گزارش صندوق بین المللی پول از زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ تاکنون بی سابقه بوده است. شرکت ها بخش اعظمی از درآمدهای پیش بینی شده خود را از دست داده و بسیاری از سرمایه گذاری های سنتی نیز دچار خسارت شده اند.

این بحران باعث شده تا سرمایه گذاران در راه یافتن پناهگاهی امن برای دارایی های بی پناه خود تلاش کنند. افراد بیشتری اکنون سؤال می کنند که آیا ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین سرمایه گذاری خوبی هستند یا خیر.

کارشناس ژاپنی دلایل خود را برای گرایش سرمایه داران به سوی بیت کوین در دوره پس از حل بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا اینگونه مطرح می کند: نخست اینکه، بورس سهام به دلیل كاهش تقاضا برای محصولات بسیاری از شركت ها و در نتیجه كاهش درازمدت در سود آنها، ممكن است جذابیت خود را پس از بحران كرونا ویروس از دست بدهد.در چنین شرایطی سرمایه داران بدنبال گزینه هایی جز سهام هستند. این افراد نمی توانند همه دارایی خود را تبدیل به پول نقد کنند.

دلیل بعدی این است که ارزهای رمزپایه جذاب هستند چرا که همبستگی بسیار کمی میان آنها و سرمایه گذاری های سنتی وجود دارد. البته در شرایط تعلیق، تمامی دارایی ها فروخته می شود. چه طلا و چه بیت کوین. در نتیجه فضای بیشتری برای ترکیب این دارایی ها بری آینده ای که وضعیت آن مشخص نیست، وجود دارد.

یکی دیگر از دلایلی که سرمایه گذاران در مقایسه با انواع دیگر دارایی ها بیشتر علاقه مند به ارزهای رمزپایه خواهند بود این است که در میان این دارایی های غیر همبسته، آنهایی که هنوز تمامی دارایی خود را تبدیل به سبد سهام بورسی نکرده اند به سراغ ارزهای رمزنگاری شده به ویژه BTC می ایند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد