اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خرید طلا؛ فرصتی در برابر تهدید اقتصادی کرونا

عقب نشینی قیمت در زمان شیوع کرونا می تواند فرصتی طلایی برای خرید باشد؛ فرصتی که از قلب یک تهدید جهانی بدست می آید.

عقب نشینی قیمت در زمان شیوع کرونا می تواند فرصتی طلایی برای خرید باشد؛ فرصتی که از قلب یک تهدید جهانی بدست می آید.

به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، به گفته یکی از کارشناسان بازار،‌ قیمت طلا هفته گذشته سطح مقاومت اساسی خود را شکست و اکنون هرگونه عقب نشینی قیمت نشانگر فرصت خوبی برای یک خرید بزرگ است. کریس وستون، رئیس مرکز تحقیقات Pepperstone ، روز دوشنبه گفت: "طلا و فلزات گرانبها کاملاً به رادار بازگردانده اند ... و من احساس می کنم که عقب نشینی قیمت، فرصت خرید است."

وی نوشت: اگر به نمودار ماهیانه طلا نگاهی بیاندازید خواهید دید که این فلز بازه قیمتی ۱۶۷۰ دلار در هر اونس را طی دو ماه گذشته ادامه داده است. در زمان نوشتن این مطلب، معاملات آتی Comex برای ماه ژوئن با بهای ۱۷۴۳.۴۰ دلار در هر اونس معامله شد ودر طول روز کاهش ۰.۵۴ درصدی داشت.

وستون افزود: دلایل زیادی برای افزایش قیمت طلا وجود دارد، از سیاست های مالی ضعیف گرفته تا تورم و بدهی ارز. طلا یک حصار در برابر جنون و اقدامات آزمایشی دنیای بانک مرکزی است. این فلز مانعی است برای سقوط بازده های واقعی که تا حدودی با افزایش انتظارات تورمی پیش رفته است، مانعی در مقابل کمبود ارز.

«معیارهای کلیدی هنوز اجرایی نشده است. پول مدیریت شده در گزارش تعهدات هفتگی معامله گران زیاد است اما خیلی نگران این بخش نیستم. افزایش قیمت نفت در آینده به نفع طلا عمل خواهد کرد چرا که انتظارات تورمی افزایش یافته و هزینه های تولید طلا نیز بیشتر می شود. قیمت بالاتر نفت نه تنها با تورم بالاتر انتظار می رود، بلکه طلا یک کالای سنگین سرمایه برای معدن است و شما اغلب می بینید که طلای منعکس کننده هزینه تولید خود است».

همه اینها در شرایطی است که ویروس کرونا چند ماه است گریبان بسیاری از کشورهای دنیا و اقتصادهای آنان را گرفته و از قضا، کشورهای توسعه یافته و اصلی ترین مشتریان طلا بیشترین چالش های مالی را در این زمینه تجربه می کنند. کارشناسان امیدوارند با روند نزولی شیوع کووید ۱۹ در کشورها، وضعیت اقتصادی نیز سیر بهبود پیدا کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد