اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جهش قیمت طلای جهانی

امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی در پی انشار جمعیت بیکاران آمریکا به مرز ۱۷ میلیون نفر درخشان‌تر شد.از طرفی پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا یک بسته محرک اقتصادی بزرگ را برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا اعلام کرد فلز زرد به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید.

به گزارش سایت طلا ،پس از آنکه فدرال رزرو آمریکا یک بسته محرک اقتصادی بزرگ را برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا اعلام کرد قیمت طلا شاهد افزایش بود و در مقطعی به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز با 0.35 درصد افزایش به 1686 دلار رسید. در اواسط معاملات دیروز قیمت فلز زرد به بالاترین رقم از 9 مارس یعنی 1690 دلار و 3 سنت رسیده بود. در این هفته قیمت طلا حدود 4.2 درصد رشد داشته است.قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات دیروز با 4.07 درصد رشد به 1752 دلار و 80 سنت رسید.

تای وونگ تحلیلگر بازار طلا در موسسه بی ام او گفت: «فدرال رزرو یک بسته محرک اقتصادی دیگر را برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین شهرداری ها اعلام کرده است.» بازار طلا احتمالا از تزریق بی سابقه نقدینگی به اقتصاد منتفع خواهد شد.

فدرال رزرو یک بسته کمک 2.3 تریلیون دلاری را برای کمک به دولت های محلی و بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط اعلام کرده تا اقتصاد آمریکا را از تبعات مخرب ویروس کرونا در امان نگاه دارد.

جرومی پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت این بانک به استفاده از تمام ابزارهای خود تا زمانی که روند ترمیم اقتصاد آمریکا آغاز شود ادامه خواهد داد.

آمارهای جدید نشان میدهد 16.8 میلیون آمریکایی طی سه هفته گذشته درخواست مزایای بیکاری کرده اند. درخواست های جدید هفته گذشته برای دومین هفته متوالی به 6 میلیون نفر رسید. شیوع ویروس جدید کرونا بیرحمانه اقتصاد را نابود کرده است.

گزارش هفتگی نرخ بیکاری از سوی وزارت کار که در روز پنج شنبه منتشر شد، پیش بینی اقتصاد دان ها از 20 میلیون نفر بیکار در آوریل را تقویت می کند و با این عقیده اقتصاددان ها موافق است که اقتصاد در رکودی عمیق قرار دارد. این گزارش همچنین بر نیاز فوری به محرک‌های بیشتر مالی جهت توقف سقوط سریع اقتصاد تاکید می‌کند.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره رشد 41سنتی داشت و فلز گرانبهای پلاتینیوم 10 دلار افزایش داشت اما فلز پالادیوم با کاهش 13 دلاری مواجه شد.

درخواست های جدید بیمه بیکاری که به رقمی رکوردشکن رسیده است نتیجه بسته شدن کسب و کارهایی مثل رستوران ها، کافه ها و سایر حوزه های اجتماعی جهت کنترل شیوع ویروس کرونا است.

درخواست های جدید مزایای بیکاری در هفته منتهی به چهارم آوریل به 6.606 میلیون نفر رسید. از بیست و یکم مارس تا حالا 16.78 میلیون نفر برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند که رقمی رکوردشکن است.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز فلز طلا مورد توجه سرمایه‌گذاران بود چرا که آنها سرمایه‌گذاری در این حوزه را حاشیه امن برای خود تصور می‌کنند.

یک تحلیلگر ارشد در این باره گفت: فلز زرد همچنان به سوددهی خود ادامه می‌دهد و در شرایط بحرانی این سوددهی بیشتر می‌شود.

یک تحلیلگر ارشد UBS هم اعلام کرده هر چقدر ویروس کرونا شرایط را بحرانی‌تر می‌کند و محرک‌های مالی بیشتری برای بهبود این وضعیت می‌طلبد، سرمایه‌گذاران به سمت طلا بیشتر کشیده می‌شوند.

البته در این میان آمارهای ناامیدکننده از نرخ بیکاری آمریکا هم به این افزایش تقاضای فلز زرد دامن زده است.

تحلیل‌گر بانک یوبی‌اس، جویوانی استوانوو، می‌گوید: هر تصمیمی که در اجلاس اوپک پلاس گرفته شود نوسان شدیدی در قیمت نفت و متعاقب آن بازارهای دیگری مانند طلا ایجاد خواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد