اونس طلا2289.29
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

تهران ۱۰ درجه سرد می‌شود/باران و تگرگ در کشور تا پایان هفته/آخرین وضعیت راه‌ها

هواشناسی استان تهران با بیان اینکه از عصر امروز با نفوذ سامانه بارشی به استان، از اواخر شب تا اوایل هفته آینده در بعضی ساعات بارش باران، رگبار، آذرخش و وزش باد پیش بینی می شود اعلام کرد: دمای هوای تهران از فردا(سه شنبه) تا پنجشنبه بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بارش باران در جاده‌های ۲ استان و تردد روان وسایل نقلیه در محورهای شمالی کشور خبر داد.

بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی روز دوشنبه هواشناسی تهران، در نواحی کوهستانی و ارتفاعات استان، در بعضی ساعات بارش باران و برف دور از انتظار نیست.

در همین مدت بارش تگرگ در نواحی مستعد انتظار می رود.

بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای دوشنبه(۲۰ و ۱۳) ، سه شنبه(۱۵ و ۷)، چهارشنبه (۱۳ و ۶)، پنجشنبه(۸ و ۵ ) و جمعه ( ۱۴ و ۸) درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ورامین با ۱۵ درجه و فیروزکوه- امین آباد با منفی ۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: سامانه بارشی که از شمال غرب وارد کشور شده است، تا پایان هفته در اغلب مناطق کشور فعال است.

وی ادامه داد: امروز در شمال غرب و غرب کشور، غرب سواحل خزر و هم چنین در اواخر وقت امروز در غرب دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، وزش باد شدید موقت و گاهی رعد و برق داریم که در ارتفاعات بارش برف و مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز سه شنبه 19 فروردین این سامانه بارشی تقویت می‌شود و به تدریج کل نیمه غربی کشور و شمال شرق را‌‌‌ در بر خواهد گرفت و موجب بارش‌های تقریبا شدید، وزش باد شدید و رعد و برق در سواحل غربی و مرکزی خزر و دامنه البرز مرکزی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 20 و 21 فروردین ماه، هم چنین جمعه 22 فررودین این سامانه بارشی در اغلب مناطق کشور غیر از جنوب شرق فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال است.

وی افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا در سواحل خزر، دامنه‌های البرز، شمال غرب و شمال شرق کشور 6 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: فردا اهواز با بیشینه دمای 36 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز آسمان تهران قسمتی ابری و دید افقی در پایتخت بیش از 10 کیلومتر است، هم چنین امروز جهت باد در تهران جنوبی و سرعت آن 11 کیلومتر بر ساعت است و نم نسبی 36 درجه محاسبه شده است.

همچنین بر اساس اعلام سازمان راهداری هم‌اکنون در محورهای چالوس ، هراز ، فیروزکوه ، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد وسایل نقلیه روان بوده و این محورها فاقد هرگونه مداخلات جوی هستند.

در زمان حاضر برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دارای بارش باران هستند.

*محورهای مسدود شریانی :

1) شهداد - نهبندان

2) خرم آباد - پلدختر

3) خلخال - اسالم

*محدودیت تردد با تغییر مسیر :

1) قطعه 4 آزادراه تهران-شمال (چالوس - مرزن آباد و بالعکس) از ساعت 19:00 تا 07:00 روز بعد مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین محور قدیم چالوس - مرزن آباد انجام می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد