اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار مدیرکل سازمان بهداشت جهانی درباره تعجیل کشورها در لغو قرنطینه/احتمال انتقال کروناویروس حتی پس از بهبود علائم

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: تعجیل در لغو این تدابیر موجب سقوط «شدیدتر و ادامه‌دار» اقتصادی و افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا می‌شود. از طرفی بررسی‌های جدید نشان می‌دهد: افراد مبتلا به موارد خفیف بیماری کووید-۱۹ حتی پس از آنکه از وضعیت جسمی بهتری برخوردار شوند تا هشت روز پس از رفع علائم ظاهریِ بیماری ویروس در بدنشان وجود دارد.

به گزارش سایت طلا ، تدروس ادهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: تعجیل در لغو این تدابیر موجب سقوط «شدیدتر و ادامه‌دار» اقتصادی و افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان کرونا می‌شود.

وی افزود: همه ما از تبعات عمیق اجتماعی و اقتصادی این ویروس مطلع هستیم اما بهترین راه برای پایان دادن به محدودیت‌ها و کاهش تأثیرات اقتصادی آن، شکست دادن این ویروس است.

مشاور وزیر بهداشت خبر داد: ‏هشدار مدیرکل سازمان بهداشت جهانی درباره هرگونه تعجیل کشورها در لغو قرنطینه

به گزارش سایت طلا به گفته پزشکان تا هشت روز پس از بهبود علائم بیماری کووید-۱۹، کروناویروس در بدن نیمی از مبتلایان باقی می‌ماند.
یافته‌های این مطالعه بر اساس آزمایشات انجام شده روی تعداد بسیار محدودی از بیماران کووید-۱۹ در چین بدست آمده است.
«لوکش شارما» یکی از محققان این مطالعه از دانشکده پزشکی ییل در آمریکا گفت: مهمترین یافته بدست آمده از مطالعه این است که در بدن نیمی از بیماران، حتی پس از رفع علائم بیماری این ویروس وجود دارد. در واقع بیمارِ بهبودیافته برای مدت یک تا هشت روز می‌تواند ناقل بیماری باشد.
به گفته متخصصان امکان انتقال بیماری کووید-۱۹ حتی پس از رفع علائم وجود دارد و بنابراین بیماران بهبود یافته نیز به ادامه درمان و مراقبت نیاز دارند چرا که همچنان آلوده هستند.
به گزارش هلث دی نیوز، محققان تاکید کردند که لازم است تحقیقات بیشتری انجام گیرد تا مشخص شود آیا احتمال انتقال این ویروس در مراحل پایانی بیماری نیز وجود دارد یا خیر؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد