اونس طلا2154.74
مظنه14,206,000
18 گرم3,279,400
ارزش سکه32,006,118
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

هجوم سرمایه‌داران برای خرید سکه‌های طلا

در حالی که چشم انداز روشنی برای پایان اپیدمی کرونا وجود ندارد،‌ بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید مسکوکات طلا بر یکدیگر پیشی گرفته تا آنجا که پیش بینی شده ذخایر طلا تنها تا دو هفته آینده دوام خواهند آورد.

در حالی که چشم انداز روشنی برای پایان اپیدمی کرونا وجود ندارد،‌ بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید مسکوکات طلا بر یکدیگر پیشی گرفته تا آنجا که پیش بینی شده ذخایر طلا تنها تا دو هفته آینده دوام خواهند آورد.

به گزارش سایت طلا به نقل از فای‌نیوز، جنون ایجاد شده برای خرید طلای فیزیکی بسیاری از برندهای معروف ضرب سکه طلا را با کمبود مواجه کرده است. سکه صادراتی سوئیس از معدود مسکوکاتی است که هنوز هم قابل خریداری می باشد.

در پی تعطیلی چهار پالایشگاه سوئیسی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بازار طلای فیزیکی دچار کسری کم سابقه شده است. توجه بازار به سوی مسکوکات شناخته شده بوده که اکنون تنها با پرداخت یک اجرت سنگین افزون بر بهای طلا یا نقره، قابل خریداری است. بخش اعظمی از این تقاضا عمدتا توسط سکه های دولتی تامین می شد،‌ بخشی که اکنون به واسطه همه گیری اخیر تعطیل شده است.

کارشناسان پیش بینی می کنند که تولیدکنندگان سکه بعید است تا پیش از پایان ماه مه تولید خود را از سر بگیرند. در حال حاضر تقاضا برای خرید گلدهانس (اصطلاحی محاوره ای برای مناقصه های قانونی سکه های طلای سوئیس) به نقطه اوج خود رسیده است. شخصی که با این مساله آشنایی دارد، در این باره تاکید کرد: افزایش تقاضای طلا در یکی از معتبرترین و مشهورترین بانک های مسئول توزیع طلا در سوئیس شاهدی بر این مساله بود. بانک مذکور (Zuercher Kantonalbank) دیگر قادر به تهیه طلای فیزیکی نبود.

سخنگوی این بانک عنوان کرد:‌ این بانک در تلاش است تا تقاضای مشتریان دیرینه خود را که خواهان خرید فلزات گرانبها هستند، تامین کند اما به دلیل مقادیر بالای تقاضاها،‌ برخی از پیشنهادهای خرید را محدود کرده است.

بانک سوئیس به یک صندوق داد و ستد مبادله ای طلا پیشنهاد کرد مسئولیت ارائه خدمات جایگزین را بر عهده بگیرد. سخنگوی این صندوق گفت ما دارای فلز کافی در ذخایر هستیم تا بتوانیم از پس تامین تقاضا برآییم. اگر تولید پالایشگاه برای مدت طولانی تر به حالت تعلیق درآید، ZKB قادر به صدور ETF های جدید طلا نخواهد بود حال آنکه ETF موجود این صندوق مملو از طلای فیزیکی است.

گفتنی است ویروس کرونا همانطور که بسیاری از مردم را وادار کرد برای خرید دستمال توالت به فروشگاه ها هجوم ببرند، عاملی برای شتابزدگی خریداران طلا به سوی این فلز زرد نیز شده است. این در حالی است که بسیاری از مکان های مخصوص خرید طلی فیزیکی در زوریخ تعطیل شده و خدمات آنلاین در اختیار مشتریان خویش قرار می دهد.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد