اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا را فراموش کنید، وقت خرید سهام است

در زمان عدم اطمینان در بازارهای اقتصادی، اکثر سرمایه گذاران بدنبال خرید طلا هستند حال آنکه سود نهایتا در بازار سهام است.

در زمان عدم اطمینان در بازارهای اقتصادی، اکثر سرمایه گذاران بدنبال خرید طلا هستند حال آنکه سود نهایتا در بازار سهام است.

به گزارش سایت طلا به نقل از موتلی فول، این سرمایه گذاری می تواند به شکل طلای فیزیکی باشد. به عنوان مثال، صندوق تجارت مبادله ای است بهای طلا را ردیابی می کند. یا اینکه شما می توانید سهام یک شرکت حفاری معدن طلا را که در حوزه اکتشاف و تولید این فلز زرد فعال است،‌ خریداری کنید.

دلیل اینکه بسیاری از افراد به سوی خرید طلا حرکت کرده اند این است که این کالا دارای ارزش ذاتی می باشد. پرواضح است که شمش طلا در مقایسه با سایر انواع دارایی واقعا ارزش ملموس دارد. یکی از دلایلی که بیت کوین تلاش می کند خود را به عنوان یک مرکز سرمایه گذاری اصلی مطرح کند این است که این ارز رمزنگاری شده واقعا ارزش ذاتی ندارد.

طی شش ماه گذشته و به دلیل اینکه سرمایه گذاران در مقابل وضعیت جهان از خود سازگاری نشان ندادند، بهای طلا به بالاترین قیمت خود طی چند سال اخیر رسید. در پی شیوع ویروس کرونا، طلا در ماه جاری به عدد ۱۷۰۰ دلار در هر اونس صعود کرد. این در حالی است که این رقم به تدریج کاهش یافته و هفته گذشته به کمتر از ۱۵۰۰ دلار در هر اونس رسید.

دلیل این نیز آن است که برخی از سرمایه گذاران برای پرداخت ضرر و زیان ناشی از سایر سرمایه گذاری ها و همچنین برای پرداخت هزینه های حاشیه ای ، مجبور به فروش طلای سرمایه ای خود هستند.

* پرداخت درآمد

نخستین دلیلی که من بر اساس آن، خرید سهام را به خرید طلا ترجیح می دهم، درآمد است. طلا به عنوان یک دارایی هرگز درآمدی به شما پرداخت نمی کند. هرگز چنین چیزی نبوده و نخواهد بود. در واقع، اگر من به اندازه کافی طلا بخرم باید هزینه ای را برای نگهداری امن آن اختصاص دهم.

با سرمایه گذاری در بازار سهام می توان بخشی از بنگاهی را خریداری کرد که سود سهام آن را به من پرداخت کنند. چنانچه فعالیت در بورس را به خرید سهام های مختلف و در نتیجه تقسیم سود میان آنها انجام داده شود، فروش آنها می تواند بازده جذابی داشته باشد. یک بنگاه ممکن است از نظر شیوع ویروس اخیر بی تأثیر باشد اما شاید به دلیل احساسات عمومی شاهد کاهش قیمت سهام باشد. بنابراین، سود سهام هنوز هم پرداخت می شود اما قیمت آن سهم پایین تر است.

تقسیم سهام می تواند سود را افزایش دهد و این امکان در سرمایهگذاری طلا وجود ندارد.

* کم بخرید

قانون طلایی سرمایه گذاری این است که پایین بخرید و بالا بفروشید. بنابراین کدام دارایی در حال حاضر می تواند زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد؟ من می توانستم طلا بخرم که این ماه به قله هشت ساله خود رسید. یا می توانستم سهامی در FTSE 100 خریداری کنم که هفته گذشته به پایین ترین نرخ خود طی یک دهه گذشته رسید.

برای من ، گزینه معقول خرید سهام کم ارزش در FTSE 100 است نهایتا اینکه من مخالف تملک طلا نیستم اما ترجیح می دهم در مواقعی که قیمت این فلز زرد پایین است آن را بخرم. به همین دلیل توصیه می کنم که اکنون سهام در مقایسه با طلا در اولویت است.

برچسب ها :
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد