اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مقایسه بهترین گوشی‌های موبایل با بودجه چهار میلیونی

بهترین گزینه از نظر قیمت، هوآوی P30 Lite است. سامسونگ Galaxy A50 بهترین پردازنده و دوربین سلفی را دارد. شیائومی Redmi Note 8 Pro باطری فوق‌العاده‌ای دارد و کیفیت دوربین اصلی آن بی‌نظیر است. نوکیا 8.1 هم از نظر فیلمبرداری عملکرد بهتری دارد

بهترین گوشی‌های موبایلی که می‌توانید با بودجه چهار میلیونی بخرید، به ترتیب سامسونگ Galaxy A50، شیائومی Redmi Note 8 Pro، هوآوی P30 Lite و نوکیا 8.1 است. البته این رتبه‌بندی صرفا نظر شخصی است. ممکن است پارامتر‌هایی که برایتان مهمتر است، این رتبه بندی را بر هم بزند. مثلا از نظر قیمت بهترین گزینه هوآوی P30 Lite است. سامسونگ Galaxy A50 بهترین پردازنده و دوربین سلفی را دارد. شیائومی Redmi Note 8 Pro باطری فوق‌العاده‌ای دارد و کیفیت دوربین اصلی آن بی‌نظیر است. نوکیا 8.1 هم از نظر فیلمبرداری عملکرد بهتری دارد. این گزارش جزء به جزء ویژگی این چهار موبایل را با هم مقایسه کرده تا دید بهتری به شما بدهد.

اگر با بودجه چهار میلیونی بخواهید سراغ خرید موبایل بروید، از هر برند یکی دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. اگر طرفدار سامسونگ هستید احتمالا بهترین گزینه گوشی سامسونگ Galaxy A50 با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و رم شش گیگابایتی باشد که چهار میلیون تومان قیمت دارد و کل بودجه شما را به خود اختصاص خواهد داد. توجه داشته باشید که این گوشی با حافظه ۶۴ و رم چهار گیگاباتی هم به بازار عرضه شده که قیمت آن‌ها تا ۳۰۰ هزار تومان پایین‌تر است.

در بین گوشی‌های سامسونگ که می‌توان با بودجه چهار میلیونی خرید، نام Galaxy M30s با حافظه ۶۴ و رم چهار گیگابایتی هم به چشم می‌خورد که بین سه میلیون و ۷۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان در فروشگاه‌های مختلف قیمت‌گذاری می‌شود.
هوآوی دو گوشی موبایل با بودجه چهار میلیونی روی پیشخوان فروشنده دارد. یکی هوآوی P30 Lite با رم شش گیگابایتی دیگری Y9s با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی است. آن‌ها بین سه میلیون و ۵۰۰ تا سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند و با این وجود قابل مقایسه با گوشی‌های چهار میلیونی دیگر برند‌ها هستند. با خرید آن‌ها بخشی از بودجه‌تان در اختیار خودتان باقی خواهد ماند.
پیشنهاد نوکیا برای کسانی که با بودجه چهار میلیونی دنبال یک گوشی موبایل خوب می‌گردند، نوکیا 8.1 است که با حافظه ۶۴ گیگابایتی، چهار میلیون تومان قیمت دارد. شیائومی Redmi Note 8 Pro با ظرفیت ۶۴ گیگابایت یکی دیگر از گزینه‌های قابل بررسی در این بازه قیمت است که بین سه میلیون و ۹۰۰ هزار تا چهار میلیون تومان قیمت دارد. از جمله دیگر گزینه‌های روز میز می‌توان به گوشی ال‌جی Q6 با قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ال جی W30 با قیمت سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، شیائومی Mi 8 SE با قیمت سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و آنر 9X با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت و قیمت سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اشاره کرد.

 Galaxy A50

قوی‌ترین سخت‌افزار؛ Galaxy A50

نوکیا 8.1 با توجه به رم چهار گیگابایتی، به کلی از نظر سخت افزار از سه رقیب دیگر عقب افتاده است. هر سه آن‌ها رم شش گیگابایتی دارند. این یعنی با سرعت بالاتری برنامه‌ها را برایتان اجرا می‌کند. این مورد برای کسانی که اهل بازی با موبایل هستند، اهمیت بسیار بالایی دارد. این گوشی‌ها کمتر هنگ می‌کنند و سریعا به دستورات شما عمل می‌کنند. CPU یا همان پردازنده هر چهار موبایل مورد بررسی هشت هسته‌ای است.

به گزارش فرارو، سامسونگ Galaxy A50 بهترین پردازنده را دارد. چراکه فرکانس پردازش آن ۲.۳ و ۱.۷ گیگاهرتز است. هوآوی P30 Lite با فرکانس‌های ۲.۲ و ۱.۷ گیگاهرتزی با اختلاف کمی در رتبه دوم قرار دارد. مقام سوم به پردازنده شیائومی Redmi Note 8 Pro رسیده که فرکانس آن ۲.۰ و ۲.۰۵ است. در نهایت نوکیا 8.1 با پردازنده شش هسته ۱.۷ و دو هسته ۲.۲ گیگاهرتزی در مقام آخر قرار گرفته دارد. سیستم عامل هر چهار گوشی اندروید ورژن ۹ یا همان پای به عنوان آخرین ورژن اندروید است.

P30 Lite

بیشترین ظرفیت؛ P30 Lite و Galaxy A50

ظرفیت حافظه هوآوی P30 Lite و Galaxy A50 در بازه قیمت نزدیک به چهار میلیون تومان، ۱۲۸ گیگابایت است. البته سامسونگ Galaxy A50 مدل ۶۴ گیگابایتی هم دارد که قیمت آن حدود ۲۰۰ هزار تومان کمتر از مدل ۱۲۸ گیگابایتی است. در طرف مقابل دو گوشی نوکیا 8.1 و شیائومی Redmi Note 8 Pro حافظه ۶۴ گیگابایتی دارند. باید توجه داشته باشید که شیائومی Redmi Note 8 Pro با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت خیلی گران‌تر است و چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد. به همین خاطر نمی‌توان آن را در این گزارش بررسی کرد. این مورد یک نقطه ضعف بزرگ برای شیائومی در رقابت با هوآوی و سامسونگ به حساب می‌آید.

Note 8 Pro

بزرگترین صفحه نمایش؛ Note 8 Pro

اگر اندازه صفحه نمایش برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، شیائومی Redmi Note 8 Pro تا حد زیادی می‌تواند خودش را در دلتان جا کند. صفحه نمایش این گوشی ۸.۵۳ اینچ است و نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه حدود ۸۴.۹ درصد محاسبه شده است. این یعنی این گوشی کمترین حاشیه صفحه را در مقایسه با رقبا دارد. در مقام دوم نوبت به Galaxy A50 می‌رسد که صفحه نمایش آن ۶.۴ اینچی است و با همان نسبت صفحه ۸۴.۹ درصدی طراحی شده است. دو رقیب دیگر یعنی هوآوی P30 Lite و نوکیا 8.1 صفحه نمایش ۶.۱۵ و ۶.۱۸ اینچی دارند که وقتی آن‌ها را کنار سامسونگ و شیائومی بگذارید، متوجه کمی اختلاف در اندازه صفحه نمایش آن‌ها خواهید شد.

بهترین صفحه نمایش؛ Galaxy A50

نوع صفحه نمایش گوشی‌های هوآوی P30 Lite، شیائومی Redmi Note 8 Pro و نوکیا 8.1 هر سه لمسی خازنی LTPS IPS است. سامسونگ از صفحه نمایش‌های قوی‌تری در گوشی‌های خود استفاده می‌کند که Super AMOLED نام دارند. همچنین صفحه نمایش بزرگتر در این موبایل، رزولوشن تصویر را بالاتر برده است. صفحه نمایش هر چهار گوشی مورد بررسی، ۱۶ میلیون رنگ دارد و از شفافیت مناسبی برخوردار است. اگر کیفیت تصویر خیلی برایتان اهمیت دارد، باید به پردازنده گرافیکی آن‌ها هم توجه کنید. شیائومی Redmi Note 8 Pro از این نظر برتر است. پردازنده گرافیکی آن Mali-G76 است و نسبت به بقیه شرایطی بهتری دارد. سامسونگ Galaxy A50 پردازنده Mali- G72 و هوآوی P30 Lite پردازنده Mali-G51 است. سری پردازنده گرافیکی نوکیا 8.1 به کلی متفاوت و Adreno 616 است.

بهترین دوربین اصلی؛ Note 8 Pro

شیائومی Note 8 Pro مسلح‌تر از دیگر رقبا به میدان آمده است. این گوشی چهار دوربین پشت دارد، دوربین اول از نوع Wide با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل، دوربین دوم از نوع UltraWide با رزولوشن هشت مگاپیکسل و دو دوربین ماکرو و حسگر عمق با رزولوشون دو مگاپیکسل عکس‌های با کیفیتی برایتان می‌گیرند. دوربین سه‌گانه هوآوی P30 Lite در مقام دوم قرار دارد. رزولوشن آن ۴۸ مگاپیکسل است و از سه دروبین ۴۸، هشت و دو مگاپیکسلی بهره‌مند است. سامسونگ Galaxy A50 با دوربین سه‌گانه ۲۵، هشت و پنج مگاپیکسلی در مقام سوم قرار دارد، اما حسگر عمق آن قوی‌تر عمل می‌کند. در نهایت نوبت به نوکیا 8.1 می‌رسد که با دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، بازنده این رقابت است.

بهترین دوربین سلفی؛ Galaxy A50

شاید سامسونگ Galaxy A50 نتواند از نظر کیفیت دوربین اصلی با شیائومی Redmi Note 8 Pro رقابت کند، اما از نظر دوربین سلفی از همه رقبا سبقت گرفته و در مقام اول قرار دارد. اگر زیاد اهل سلفی گرفتن هستید، احتمالا سامسونگ Galaxy A50 با دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی بهترین گزینه برای شما باشد. هوآوی P30 Lite با دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی در مقام دوم قرار دارد و مقام آخر به طور مشترک به نوکیا 8.1 و شیائومی Redmi Note 8 Pro رسیده است. رزولوشن دوربین سلفی هر دو آن‌ها ۲۰ مگاپیکسل است.

Nokia 8.1

باکیفیت‌ترین فیلمبرداری؛ Nokia 8.1

نوکیا شاید در عکاسی زیاد موفق عمل نکرده، اما اینطور که از مشخصات آن پیداست، فیلمبرداری آن به شکل قابل توجهی باکیفیت است. این گوشی می‌تواند تصاویر را با کیفیت 4K در حد فیلم‌های سینمایی فیلمبرداری کند. رزولوشن فیلمبرداری این گوشی 2160p است. البته قابلیت کاهش کیفیت تصویر برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی وجود دارد. کیفیت فیلمبرداری شیائومی Redmi Note 8 Pro هم در همین محدوده قرار دارد و می‌تواند تصاویر را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه با کیفیت 2160p فیلمبرداری کند. این گوشی همچنین قابلیت تصویربرداری در حرکت را هم دارد. چراکه می‌توان دوربین آن را طوری تنظیم کرد که به جای ۳۰ فریم در ثانیه، ۹۶۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری کند. البته در این حالت کیفیت تصویر به 720p کاهش پیدا می‌کند. به لطف این قابلیت، لرزش دست در هنگام فیلمبرداری کمتر به کیفیت آن آسیب می‌رساند. فیلمبرداری هوآوی P30 Lite و سامسونگ Galaxy A50 هر دو در یک سطح قرار دارد. این دو گوشی تصاویر را با کیفیت 1080p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری می‌کنند.

Note 8 PRo

بهترین باطری؛ Note 8 PRo

اگر در طول روز زیاد از موبایلتان استفاده می‌کنید و کمتر به شارژر دسترسی دارید، احتمالا گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro گزینه بهتری برایتان باشد. در بین چهار گوشی مورد بررسی در این گزارش، هر چهار مورد از باطری لیتیوم پلیمر بهره می‌برند. ظرفیت باطری Redmi Note 8 Pro از همه بیشتر و حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلی آمپر است. برای درک بهتر این رقم می‌توانید تصور کنید که به جای گوشی موبایل، یک پاوربانک پنج هزار میلی آمپری و ۱۵۰ هزار تومانی دستتان گرفته‌اید. بعد از شیائومی، سامسونگ Galaxy A50 با ظرفیت چهار هزار میلی‌آمپر در رتبه دوم قرار دارد. نوکیا و هوآوی بازنده‌های این رقابت هستند. ظرفیت باطری نوکیا 8.1 تقریبا سه هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر است و باطری هوآوی P30 Lite تنها سه هزار و ۳۴۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد که نسبت به رقبا عدد پایینی به نظر می‌رسد.

سبک‌ترین گوشی؛ P30 Lite

هوآوی P30 Lite کمتر از رقبایش دستتان را خسته خواهد کرد. این گوشی از نظر ابعاد کمی کوچکتر از بقیه است و راحت‌تر در دستتان جای می‌گیرد. وزن آن تنها ۱۵۹ گرم است و از این نظر توانسته از رقبایش سبقت بگیرد. سامسونگ Galaxy A50 با وزن ۱۶۶ گرمی در رتبه دوم خوش‌دست‌ترین گوشی‌های موبایل چهار میلیونی جای گرفته و مقام سوم به نوکیا 8.1 با وزن ۱۸۰ گرم رسیده است. در نهایت شیائومی بدترین عملکرد را در طراحی Redmi Note 8 Pro از خود نشان داده. این گوشی نسبت به رقبایش خیلی سنگین است و ۲۰۰ گرم وزن دارد. تا حدودی می‌توان گفت: اگر چهار گوشی هوآوی P30 Lite را در یک دست و سه گوشی شیائومی Redmi Note 8 Pro را در دست دیگرتان بگیرید، تفاوت چندانی احساس نخواهید کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد