اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اعمال سطح سوم قرنطینه در ایران / لزوم برخورد قضایی با مدعی طب اسلامی در بیمارستان کرونایی/اطلاعیه سازمان غذا و دارو در مورد تولید داروی ترکیبی ایرانی کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی درباره حضور یکی از مدعیان طب اسلامی در بخش بیماران مبتلا به کرونا در یک بیمارستان، واکنش نشان داد و ورود دستگاه قضا به این موضوع را خواستار شد. سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای درخصوص خبر درج شده در برخی از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها مبنی بر "تولید و عرضه داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده" توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش سایت طلا ،دکتر کیانوش جهانپور در ارتباطی ویدئو کنفرانسی درباره اظهارات مطرح مبنی بر توقف شیب صعودی بیماری کرونا در تهران، گفت: صحبت از شیب نزولی بیماری زودهنگام است. ورودی بیمارستان ها و اورژانس ها و آزمایشگاه ها نشان دهنده آن است که روند مقداری کُند شده اما بی تردید تداوم آن منوط به آن است که مردم با اعمال محدودیت در مراودات و پرهیز از سفر، عدم دید و بازدید عید و عدم حضور در تفرجگاه ها و پارکها و مراکز خرید و ... کمک کنند تا این روند ادامه یابد.

وی گفت: در هر حال هر چند شیب ابتلا مقداری کند شده، اما هنوز برای قضاوت در این زمینه زود است و امیدواریم با همراهی مردم، این روند ادامه یابد.

لزوم ورود دستگاه قضا به ماجرای حضور یک مدعی طب اسلامی بر بالین بیماران کرونا

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی منسوب به یکی از مدعیان طب اسلامی و حضور وی در بخش کرونا یکی از بیمارستان ها با وجود ممنوع الملاقات بودن بیماران کرونا، گفت: فردی متخلف منسوب به یکی از جریانات متخلف موسوم به طب اسلامی اقدامی را انجام داده و هنوز اطلاعات مان در این زمینه کامل نیست و نمی دانیم در کدام بیمارستان و کدام استان این اتفاق رخ داده؛ اما ظاهرا بیمارستانی در استان گیلان بوده است. به محض آن که اطلاعات مان در این زمینه کامل شود، هر فردی از بیمارستان که وی را همراهی کرده است، بی تردید با وی برخورد خواهد شد.

جهانپور در این باره افزود: بی تردید حضور این فرد در بیمارستان و بر بالین بیماران، مصداق بارز مداخله در امر درمان است و با توجه به قوانین موجود و مستنداتی که خود فرد منتشر کرده و البته تشویش اذهان عمومی، امیدواریم دادستان منطقه مربوطه و دستگاه قضایی برخورد لازم را داشته باشند. لازم است مدعی العموم به این موضوع ورود کند و برخورد اساسی را با فرد متخلف داشته باشد.

سطح سوم قرنطینه در ایران برای مهار کرونا
اعمال حکومت نظامی؛ ممکن و مطلوب نیست

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره چرایی عدم اعمال قرنطینه کامل و اعمال محدودیت های بیشتر در رفت و آمد مردم به منظور کنترل سریع تر بیماری، گفت: همه اقداماتی که در هفته های اخیر انجام شده، از جنس قرنطینه بوده که ادامه نیز خواهد داشت. در همین راستا محدودیت هایی اعمال شده که تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد و در صورت نیاز و با مصوبه ستاد و تایید رییس جمهور، تمدید خواهد شد.

جهانپور در این باره افزود: سطح سوم قرنطینه اعمال همین محدودیت های داوطلبانه و اعلامی از سوی دستگاه ها و تعطیلی های این چنینی است. احتمالا نظر برخی افراد ایجاد حکومت نظامی و وضع قوانین منع رفت و آمد با قوانین قهری است که این امر در کشور ما ممکن و مطلوب نیست و امکان برقراری آن نخواهد بود. این تجربه در کشورهایی که این مدل را اجراکردند نیز خروجی راهگشا و موثری برای کنترل بیماری نداشت و البته عوارض اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتری نسبت به عوارض کرونا به دنبال داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: در هر حال اکنون سطح سوم قرنطینه در کشورمان جاری است و سطح چهارم آن که حکومت نظامی است، در کشور ما ممکن نیست و مطلوب هم نخواهد بود.

آمار بهبودیافتگان کرونا در ایران در مقایسه با دنیا

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره اثرگذاری پروتکل درمانی و دارویی ایران و مقایسه بهبودیافتگان کرونا در ایران و دنیا، گفت: به نظر می رسد در روند بهبودیافتگان و ترخیص شدگان کرونا از بیمارستانهای ایران به نسبت تعداد کل تشخیص داده شده، وضعیت بهتری در مقایسه با سایر کشورها داریم. در مجموع بهبودیافتگان این بیماری به تناسب کل افراد تشخیص داده شده، بالاست. اما در عین حال تعداد افراد فوت شده این بیماری نیز شاید کمی بالا به نظر برسد. در مجموع پروتکل های موجود و همچنین بخش های مراقبت ویژه در بیمارستانها تا کنون پاسخگوی نیاز بیماران بوده و سرویسی که بیماران دریافت کرده اند تا کنون مناسب و چشمگیر بوده است.

جهانپور افزود: البته استمرار این موضوع منوط به رعایت موارد از سوی مردم و عمل به استراتژی در خانه بمانیم طی روزهای آینده است تا طغیان بیماری در استان ها را شاهد نباشیم. قاعدتا افزایش ازدحام در بیمارستان ها، خدمت رسانی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و این موضوع نیز در آمار بهبودیافتگان و مرگ و میر بیماری تاثیر منفی خواهد داشت. امیدوارم با همکاری رسانه ها و مشارکت عمومی بتوانیم مسیر کنترل و مهار بیماری را در کشور فراهم کنیم. شاید تماشای تصاویر برخی بیمارستان ها در برخی کشورهای اروپایی که جزو پیشرفته ترین کشورها هستند، هشداری باشد برای رعایت نکات و توصیه های مرتبط با این بیماری تا به این ترتیب مردم از سفرهای غیرضرور شهری و بین شهری پرهیز کرده و مراقبت سلامت خود و دیگران باشند.

وی همچنین درباره مباحث مطرح درباره پلاسما درمانی در بیماری کرونا، گفت: فعلا همه مواردی که در این زمینه مطرح می شود در حد فرضیه است و میزان اثربخشی آنها مشخص نیست. بسیاری از این موارد از سوی کمیته اخلاق در ایران نیز مجوز گرفته و در حال بررسی و آزمایش است و امیدواریم از میان آنها روشهای موثر و مفیدی مشخص شود.

مرگ ۲۴۴ تن به دلیل مصرف الکل های تقلبی در چند روز اخیر

جهانپور همچنین در ادامه صحبت هایش ضمن هشدارمجدد نسبت به عوارض و تبعات مصرف فرآورده های الکلی به ویژه فرآورده های جعلی و تقلبی در بازار سیاه جهت مصونیت در برابر کرونا و لزوم آگاهی خانواده ها و جوانان در این زمینه، گفت: متاسفانه این اطلاعات غلط به صورت شایع در فضای مجازی انتشار یافته و در همین مدت بیش از ۲هزار و ۱۹۷ مسمومیت ناشی از مصرف فرآورده های الکلی تقلبی در کشور داشته ایم که ۸۴۳ مورد آنها منجر به بستری شده و ۱۲۳ تن از آنها نیز در ICU بستری شده اند. همچنین متاسفانه ۲۴۴ تن نیز صرفا به دلیل مصرف فرآورده های الکلی تقلبی در چند روز اخیر جان خود را از دست داده اند. این موضوع مایه تاسف است و لازم است مردم به اطلاعات غلط و پراکنده در فضای مجازی توجه نکنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، در این اطلاعیه آمده است: «بدون شک با همت دانشمندان و محققان داروسازی ایرانی در سال‌های اخیر شاهد بومی سازی تولیدات داروئی در داخل کشور بوده و با تولید ۹۷ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران کشور و نزدیک شدن به مرزهای خودکفائی توطئه کشورهای مدعی حقوق بشر در تحریم بیماران هموطن خود را ناکام گذاشته ایم که از آن جمله می‌توان به فناوری صددرصد ایرانی در زمینه تولید رادیوداروها ، نانوداروها ، داروهای بیوتکنولژی ، سل تراپی و.... اشاره کرد که به اذعان محققین و تولیدکنندگان بی طرف کمتر کشوری در جهان همچون ایران می توان نام برد که همزمان در همه این زمینه ها شاهد جهش ورشد قابل توجهی باشد.

موضوع مطرح شده درخصوص تاخیر در واردات مواد اولیه یکی از شرکت‌های تولیدکننده داروی کرونا بدلیل تحریم های ظالمانه داروئی علیه ملت ایران بود که در توضیحات آمده است، مشکل مواد اولیه این شرکت داخلی حل شده و مواد اولیه تولید این دارو که از مدت ها قبل در کشور صورت می گرفته، تامین شده است.

همچنین درمورد زمان تولید داروی مدنظر و توزیع آن، مدت زمان دوهفته ای اعلام شد که متاسفانه برداشت اشتباه از پاسخ‌های ریاست سازمان غذا و دارو و درج آن در رسانه ها با عنوان ساخت داروی ضد کرونای ایرانی، باعث موج سواری رسانه‌های بیگانه شده است.

لذا خاطرنشان می‌گردد اطلاع رسانی صرفا درمورد واردات ماده اولیه داروی بیماران مبتلا به کرونا بوده که در گذشته نیز در کشور صورت می‌گرفته و در دنیا نیزتوسط کشورهای معدودی تولید و مصرف می‌گردد.

لذا در شرایط حساس کنونی که دنیا و به تبع آن کشور ما با بحران کرونا مواجه است، انتظار می‌رود رسانه های منصف ومتعهد با دقت و حساسیت بیشتری در رسالت مقدس اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، ایفای نقش کنند. گرچه افتخارات جوانان ایرانی در زمینه داروسازی فراتر از آن است که با این قبیل جوسازی ها وشایعه پراکنی ها بتوانند ارزش کار آنها را تضییع نمایند.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد