اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 تصور درباره کرونا

از آنجا که موارد تایید شده ابتلا به این ویروس همچنان ادامه دارد و متخصصان بهداشت به دنبال بهترین روشها برای مهار این بیماری هستند ، دانشمندان بهداشت عمومی در تلاشند تا از گسترش شایعات جلوگیری کنند.

از آنجا که موارد تایید شده ابتلا به این ویروس همچنان ادامه دارد و متخصصان بهداشت به دنبال بهترین روشها برای مهار این بیماری هستند ، دانشمندان بهداشت عمومی در تلاشند تا از گسترش شایعات جلوگیری کنند.

به گزارش سایت طلا، هفته گذشته ، دانشمندان بهداشت بیانیه ای را منتشر کردند که از اطلاعات نادرست در مورد منشا شیوع این بیماری ابراز نگرانی کردند.

در اینجا به برخی از متداول ترین سؤالات ویروس کرونا پاسخ داده می شود:

* آیا استفاده از ماسک صورت شما را از ابتلا به کرونا محافظت می کند؟

ماسک صورت به تنهایی از محافظت در برابر محافظ ویروس محافظت نمی کند. ماسک صورت که توسط مردم پوشیده شده است کاملاً مؤثر نیست ، زیرا بسیاری از افراد به طور نامناسب آنها را می پوشند .

در استفاده از ماسک صورت چند نکته وجود دارد:

_ قبل و بعد از استفاده دست ها را با صابون و آب تمیز کنید

_ پوشیدن آن ناراحت کننده است ، اما باید هنگام استفاده از لمس ماسک خودداری کنید

_ اگر ماسک خیس شد ، آن را تعویض کنید و از ماسک های یکبار مصرف استفاده نکنید

_ ماسک را در سطل بسته بچینید

* آیا باید از خوردن غذای چینی دست بردارید؟

از جمله برخی از ترسهایی که در اینترنت وجود دارد این است که ازخوردن غذای چینی خودداری شود زیرا ممکن است باعث ویروس کرونا شود.

هیچ توصیه ای در مورد رژیم غذایی وجود ندارد. نگرانی درباره محصولات چینی مانند ماهی نیز چیزی بود که اخیرا شنیده شده است اما هیچ چیز نشان نمی دهد که ویروس کرونا می تواند در مواد غذایی بویژه در غذاهای بسته بندی شده دوام داشته باشد.

ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس ها است که در بسیاری از گونه های مختلف حیوانات از جمله شتر ، گاو ، گربه و خفاش ها شایع است.

* چه زمانی باید علایم جدی گرفته شود؟

رابرت ردفیلد ، دکتر مركز مركز كنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده گفت كه كروناویروس جدیدی كه در چین فوران كرده است ممكن است در چند روز اول بدون علائم گسترش یابد .

اگرچه ممکن است این مسئله تا حدودی عصبی به نظر برسد ، نکته اصلی که باید در مورد ویروس کرونا به یاد داشته باشید این است که به نظر می رسد مانند سایر عوامل بیماری زا تنفسی گسترش می یابد.

پاتوژن ها می توانند در سطوح پخش شوند ، و این ویروس منتقل شود ، بنابراین راهکارهای پیشگیری مشابه هستند: دست های خود را بشویید ، از تماس با چشم خودداری کنید و از هر کسی که مریض باشد فاصله معقول خود را حفظ کنید.

ما همچنین باید به خاطر داشته باشیم که بخش کوچکی از جمعیت جهانی آلوده هستند.

* چه اقداماتی می تواند از ویروس کرونا جلوگیری کند؟

تاکتیک های دیگر ، مانند پوشیدن روسری در اطراف دهان ، احتمالاً به این خوبی هم نخواهد بود. رایج ترین نقطه انتقال دست شماست. با لمس کارها و سپس لمس دهان یا چشم ها ، عوامل بیماری زا می توانند وارد بدن شما شوند.

کارشناسان ما به اتفاق آرا موافقند که بهترین اقدامات پیشگیری شستن دست های شخص به طور مکرر است. مردم باید حداقل 20 ثانیه ، دستهای خود را به طور مؤثر شست وشو دهند.

به گفته سازمان بهداشت جهانی ، سیگار کشیدن ، مصرف داروهای گیاهی سنتی و خود درمانی مانند آنتی بیوتیک ها نیز به جلوگیری از انقباض این بیماری کمک نخواهند کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد