اونس طلا2307.38
مظنه15,116,000
18 گرم3,489,500
ارزش سکه34,056,348
قدیم (بهار)38,600,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم24,300,000
ربع15,400,000

استفاده از داروهای تجدیدپذیر در مبارزه با ویروس کرونا

کار بر روی ویروس های مشابه ویروس کرونا به محققان سرنخ هایی برای تولید داروهای ضد این بیماری داده است.

کار بر روی ویروس های مشابه ویروس کرونا به محققان سرنخ هایی برای تولید داروهای ضد این بیماری داده است.

با توجه به اینکه ویروس جدید کرونا در سراسر جهان منتشر شده است، پزشکان و محققان در جستجوی داروهایی برای معالجه این بیماری و متوقف کردن شیوع آن هستند که از زمان معرفی ویروس کرونا در ووهان چین در ماه دسامبر تاکنون بیش از 3 هزار نفر را کشته است.

ویروس کرونا که باعث سندرم حاد تنفسی شده و عفونی تر از ویروس های قبلی است. مقامات بهداشتی عمدتاً برای جلوگیری از شیوع ویروس به قرنطینه ها متکی هستند.

آنتونی فوچی ، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماریهای عفونی ایالات متحده ، در 29 ژانویه در آرلینگتون ، واشنگتن ، در نشست سالانه انجمن زیست شناسی میکروبیولوژی آمریکا گفت: چنین اقدامات بهداشتی و درمانی کم کیفیت برای متوقف کردن بیماری سارس در سال 2004 موثر بود.

اما متوقف کردن ویروس جدید ممکن است به یک روش تهاجمی تر نیاز داشته باشد. فقط در چین ، حدود 300 کارآزمایی بالینی برای درمان بیماران بیمار با داروهای استاندارد ضد ویروسی ، مانند اینترفرون ها ، سلول های بنیادی و داروهای سنتی چینی از جمله طب سوزنی ، و پلاسما خون از افرادی که قبلاً از این ویروس بهبود یافته اند ، انجام می شود.

محققان فعالیت خود را در آنجا متوقف نکردند. آنها همچنین در تلاشند تا داروها را برای درمان عفونت ها و واکسن ها پیشگیری کنند. اما ایجاد روش های درمانی علیه بیماری های جدید اغلب سال ها طول می کشد . با وجود ویروس جدید کرونا و سرعت انتشار آن هیچکس نمی خواهد سال ها برای کشف داروی آن صبر کند.

محققان با استفاده از تجربه خود در زمینه توسعه درمان در مقابل ویروس کرونا و همچنین سایر بیماری ها مانند :اچ آی وی ، هپاتیت ، آنفلوانزا ، ابولا و مالاریا ، به سرعت در حال حرکت هستند تا ببینند از چه چیزی می توانند وام بگیرند تا زودتر به بیماران کمک کنند.

کارلا ساتچل ، میکروبیولوژیست و ایمونولوژیست در دانشکده پزشکی دانشگاه شمال غربی فاینبرگ در شیکاگو می گوید ، یافتن موارد جدید برای داروهای قدیمی یک استراتژی مناسب است ، به خصوص در هنگام مبارزه با یک بیماری با انتشار بالا که هیچ درمانی برای آن انجام نمی شود.

وی همچنین می گوید: تجویز دوباره داروها بهترین چیزهایی است که می تواند در حال حاضر اتفاق بیفتد. به طور بالقوه داروهایی که در گذشته برای درمان ویروس اچ آی وی و هپاتیت استفاده می شدند اکنون می توانند تاثیرگذار باشند.

این داروها وجود دارند. آن ها تولید شده اند. آنها بر روی بیماران آزمایش شده اند. اگرچه این داروها برای معالجه بیماری کرونا تأیید نشده اند ، اما آنها امکان خوبی برای شروع هستند.

هنگامی که سارس در سال 2002 ظهور کرد محققان حدود 5 ماه زمان بردند تا بتوانند تصویر کاملی از آرایش ژنتیکی ویروس یا ژنوم ویروس بگیرند. با ویروس جدید کرونا، مقامات بهداشت چینی برای اولین بار یک دسته از موارد ذات الریه پنومونی در ووهان را به سازمان بهداشت جهانی در 31 دسامبر گزارش دادند.

ژنوم ویروس یکی از ارزشمندترین ابزارهایی است که دانشمندان برای درک این بیماری ، چگونگی عملکرد و نحوه مبارزه با آن دارند. محققان بلافاصله مقایسه ژنوم كروناویروس با ویروس های سارس و مرس و سایر ویروس ها برای تعیین اینكه آیا داروهای تولید شده برای مبارزه با آن ارگانیسم های ایجاد كننده بیماری علیه تهدید جدید كار می كنند را شروع كردند .

یک گروه چهار داروی از جمله یکی را برای درمان هپاتیت و دو مورد با هدف اچ آی وی پیشنهاد کردند. همچنین داروی ضد انعقاد ، داروی ضد قارچ و برخی داروهای ضد سرطان نیز پیشنهاد شد. برخی از این داروها اکنون در آزمایشات بالینی در چین علیه ویروس جدید کرونا آِمایش می شود.

طی چند آزمایش محققان دریافتند داروهای ویروس اچ آی وی می تواند در درمان بیماری کرونا موثر باشد.

پزشکان بیمارستانی در بانکوک در یک جلسه مطبوعاتی در تاریخ 2 فوریه گزارش دادند که آن ها با یک زن 70 ساله به شدت بیمار با دوزهای بالای ترکیبی از لوپیناویر و ریتوناویر و داروی ضد آنفولانزا اوسلتامیویر معالجه کرده اند.

در طی 48 ساعت از درمان ، این زن برای ویروس منفی آزمایش داد. بهبودی وی ممکن است بیشتر به داروهای اچ آی وی باشد تا اسلتامویر.

در حال حاضر ، ما به افراد زیادی احتیاج داریم که با ایده های زیادی کار کنند. شباهت های بین ویروس هایی که باعث ابتلا به سارس و ویروس کرونا می شوند ممکن است بدان معنی باشد که برخی از داروها می توانند در برابر هر دو کار کنند.

این امیدواری وجود دارد كه چندین مولكول كوچك كه به عنوان مهاركننده پروتئاز سارس شناخته می شوند ، نقاط شروع معقولی را برای تلاش برای ساختن دارویی برای كرونا ویروس 2019 نشان دهند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد