اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هر آنچه که باید درباره یبوست بدانید

یبوست می تواند باعث نفخ و حرکات دردناک روده شود. در مورد آن و نحوه درمان آن در این مقاله بیشتر بخوانید.

یبوست می تواند باعث نفخ و حرکات دردناک روده شود. در مورد آن و نحوه درمان آن در این مقاله بیشتر بخوانید.

به گزارش سایت طلا، این بیماری معمولاً با تغییرات ترشح روده رخ می دهد و باعث می شود حرکات روده کندتر از حد نرمال شود و این باعث می شود دفع مدفوع سخت شود.

به طور کلی ، یبوست می تواند دلایل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال ، اغلب مربوط به یک سبک زندگی بی تحرک و یک رژیم غذایی نادرست است که دارای فیبر کم می باشد. حتی ممکن است ناشی از عدم تعادل بدن یا بیماری روده باشد. این امر بسیار رایج است.

در این مقاله ، ما همه چیزهایی را که باید در مورد یبوست و نحوه رفع آن بدانید ، توضیح خواهیم داد :

* یبوست چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد ، یبوست یل حمل و نقل کند مدفوع باعث می شود عضلات کندتر و ضعیف تر از حد معمول شود. این امر باعث می شود که حمل و نقل مدفوع بسیار کند باشد و باعث می شود مدفوع سخت تر دفع شود. وقتی این اتفاق بیفتد ، منطقی است که یبوست وجود داشته باشد .

کسی که از این شرایط رنج می برد ، نمی تواند نقصی جدی داشته باشد. و وقتی این اتفاق می افتد ، دردناک است. همچنین ، حتی ممکن است به مقعد یا روده آنها آسیب برساند.

همچنین ، یبوست ترانزیت کند همراه با اتساع شکم و گاز روده است. در بعضی موارد به دلیل تلاشی که شخص برای دفع مدفوع انجام می دهد می تواند بواسیر ایجاد کند. در حقیقت ، این افراد اغلب احساس پر شدن می کنند و حتی ممکن است به دلیل گاز روده دچار تنفس بد صبحگاهی شوند.

* چه عواملی باعث یبوست می شود؟

بیشتر اوقات ، این وضعیت ناشی از مواردی است که مربوط به بیماری ها ، مانند سن نیستند. این اتفاق در افراد مسن بیشتر از افراد جوان اتفاق می افتد.

به نوبه خود ، یک سبک زندگی بی تحرک نیز می تواند باعث ایجاد آن شود. در حقیقت ، این یکی از مهمترین عوامل خطر برای ایجاد یبوست است. ورزش باعث می شود کل بدن فعال شود. همچنین به حرکت روده نیز کمک می کند.

غذای ناسالم و عادت بد غذایی نیز یک دلیل شایع ایجاد یبوست است. پیروی از رژیم غذایی کم فیبر و مایعات اندک احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

توجه به این نکته نیز ضروری است که برخی داروهای خاص با این مشکل همراه هستند ، به ویژه استفاده از ملین ها. ملین ها روده را تحریک می کنند. بنابراین ، اگر کسی آنها را برای مدت طولانی مصرف کند ، روده شما به آنها عادت می کند و اثر معکوس ایجاد می کند.

شایع است که یبوست نیز می تواند نشانه بیماری متابولیک یا آسیب عصبی باشد. این امر هنگامی رخ می دهد که بر روی هر یک از اعصاب تحریک کننده حرکت بدن مانند آسیب نخاعی تأثیر بگذارد.

وقتی پریستالیس یا حرکات لوله گوارشی تحت تأثیر قرار گیرد و کند شود ، می توانیم در مورد یبوست صحبت کنیم.

* برای رفع آن چه می توانید انجام دهید

اولین کاری که اگر از این مشکل رنج می برید این است که با پزشک خود مشورت کنید. آنها احتمالاً تغییر رژیم غذایی یا شیوه زندگی را برای کمک به شما در حل این اختلال به طور طبیعی توصیه می کنند.

در مرحله اول ، معرفی بیشتر غذاهای سرشار از فیبر مانند میوه و سبزیجات مهم است. همچنین ، متخصصان توصیه کرده اند که مصرف لبنیات و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. به همین ترتیب ، نوشیدن آب کافی نیز حائز اهمیت است.

در کنار رژیم غذایی خود باید روزانه ورزش کنید. به سادگی پیاده روی یک ساعت در روز می تواند منجر به بهبود شود. برخی از متخصصان همچنین به منظور تسهیل تخلیه مدفوع ، تغییر وضعیت خود را هنگام حمام توصیه می کنند.

اگر هنوز به ملین نیاز دارید ، باید سعی کنید از ملین های طبیعی استفاده کنید. چای سبز و میوه های خاصی مانند کیوی می تواند کمک کند. با این وجود ، فقط در صورت توصیه پزشک ، باید از آنها استفاده کنید.

اگرچه یبوست معمولاً یک دلیل فیزیولوژیکی دارد و با اصلاحاتی کوچک قابل درمان است ، مانند مواردی که ما در اینجا پیشنهاد کردیم ،اما بهتر است در صورت بهبودی ، با پزشک خود مشورت کنید. آنها آزمایش های مربوطه را درخواست می کنند و علت اصلی را تعیین می کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد