اونس طلا2371.63
مظنه14,576,000
18 گرم3,364,800
ارزش سکه32,839,728
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,800,000
ربع14,900,000

ایران در اجلاس اوپک از برنامه کاهش تولید نفت معاف شد/زور کرونا به اجلاس اوپک چربید/ قیمت نفت کاهش یافت

وزیر نفت اعلام کرد ایران در صد و هفتاد و هشتمین اجلاس اوپک از برنامه کاهش تولید نفت معاف شد.در حالی که امروز در اجلاس اوپک به توافق اولیه برای کاهش یک و نیم میلیون بشکه‌ای تولید نفت حاصل شد اما نگرانی از شیوع گسترده کرونا اجازه نداد قیمت نفت افزایش یابد.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت، امروز در اجلاس اوپک ضمن تائید اینکه در این جلسه با کاهش یک و نیم میلیون بشکه‌ای عرضه نفت توافق شد اعلام کرد ایران، ونزوئلا و لیبی از این کاهش تولید نفت معاف هستند.

وزیر نفت ایران گفته است که امروز در اجلاس وزرای اوپک که در وین اتریش برگزار شد با کاهش یک و نیم میلیون بشکه‌ای نفت موافقت شده و قرار است فردا این توافق با اعضای غیر اوپک نیز مطرح شود.

روسیه بزرگترین تولید کننده عضو غیراوپک است که فردا تائید آن بسیار مهم است.

امروز در بازاراهای جهانی قیمت نفت برنت 46 سنت کاهش داشت و هر بشکه به قیمت 50 دلار و 67 سنت به فروش رفت.نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش 22 سنتی را تجربه کرد و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت 46.56 دلار معامله شد.

کاهش قیمت جهانی نفت در حالی است که امروز صد و هفتاد و هشتمین اجلاس اوپک در وین اتریش در سطح وزیران برگزار شد تا راهی را برای حمایت از بازار نفت پیدا کنند.

در پایان این اجلاس، آنطور که بیژن زنگنه وزیر نفت کشور ما گفته است برای کاهش یک و نیم میلیون بشکه نفت توافق شده است که البته این توافق مشروط بر این است که فردا اعضای غیراوپک هم با آن موافقت کنند.

در این توافق قرار است یک میلیون بشکه نفت توسط اعضای اوپک و 500 هزار بشکه توسط اعضای غیر اوپک که بزرگترین آنها روسیه است، کاهش یابد.

پیش از این نیز اعضای اوپک و غیر اوپک با اجرای طرح کاهش تولید نفت تولید خود را 1.2 میلیون بشکه کاهش داده بودند.

در صورتی که این توافق هم فردا حاصل شود مجموع کاهش تولید نفت اوپک پلاس به 2.7 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

رویترز نوشت: از آنجایی که شواهدی مبنی بر فروکش اوضاع وخیم وجود ندارد باعث شد که بازار نفت امروز به اجلاس اوپک واکنش مثبتی نشان ندهد. ضمن اینکه همچنان نگرانی از اینکه فردا اعضای غیر اوپک به ویژه روسیه توافق امروز اوپکی‌ها را قبول نکنند، وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد