اونس طلا2209.02
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شیوع کرونا در ایران بازار ارز دوبی را به هم ریخت!

ارزها و بورس‌های عربی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا ریزشی شدند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خلیج تایمز، همه سه ارز مهم عربی در معاملات امروز در برابر دلار کاهشی بودند. همچنین آن طور که خبرگزاری رویترز گزارش کرده است، شاخص های بورسی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز تحت تاثیر افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران و نگرانی از گسترش بیماری، ریزشی بودند. علاوه بر ایران، تاکنون افغانستان، عراق، کویت، عمان و بحرین از ثبت موارد مثبت ابتلا به کرونا در کشورهای خود خبر داده اند.

در معاملات بازار ارز دوبی، نرخ برابری هر دلار معادل ۳.۶۸ درهم امارات، ۳.۶۴۱ ریال قطر و ۰.۳۸۵ ریال عمان اعلام شد که هر سه ارز نسبت به روز قبل خود کاهش داشته اند. علاوه بر دلار، ارزش دیگر ارزهای مهم جهانی در برابر سه ارز مهم عربی افزایشی بوده است تا جایی که نرخ برابری هر یورو برابر همتایان اماراتی، قطری و عمانی به ترتیب: ۴.۰۰۵، ۳.۹۷۱ و ۰.۴۱۹ و نرخ برابری هر پوند به ترتیب معادل: ۴.۷۶۸، ۴.۷۲۸ و ۰.۴۹۹ اعلام شد.

تاکنون خطوط هوایی کویت و امارت پروازهای خود را به ایران تعلیق کرده اند و هواپیمایی قطر نیز از قرنطینه ۱۴ روزه مسافران ایرانی و کره جنوبی ( با توجه به دوره ۱۴ روزه ظهور علائم بیماری) خبر داده است.

بورس های عربی نیز از ترکش های شیوع کرونا در امان نبودند و کاهش قیمت نفت نیز وحشت معامله گران را دو چندان کرد. در عربستان شاخص بورس " تداول" بیش از سه درصد ریزش کرد که بدترین عملکرد این شاخص از می سال گذشته تاکنون محسوب می شود.

نماد غول نفتی عربستان یعنی آرامکو به تنهایی ۱.۹۴ درصد کاهش را ثبت کرد. در امارات، شاخص بورس ابوظبی ۲.۲ درصد و در دوبی شاخص بورس ۰.۸ درصد عقب نشست. در قطر شاخص بورس دوحه ۱.۳ درصد و در بحرین شاخص بورس منامه ۰.۵ درصد عقب نشستند. شاخص های بورس عمان و کویت نیز به ترتیب یک و ۱.۷ درصد ریزش کردند

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد