اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هند با پشت سر گذاشتن انگلیس و فرانسه به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد/گروکشی انتخاباتی ترامپ

هند توانسته با پشت سر گذاشتن انگلیس و فرانسه در سال 2019 به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد.از طرفی رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش از سفر به هند اعلام کرد که بعید است در این سفر با هندی‌ها توافق تجاری امضا کند و این توافق را به پس از برگزاری انتخابات و در صورتی که وی پیروز شود، موکول کرد.

به گزارش سایت طلا به نقل از راشاتودی، اندیشکده ورلد پاپیولیشن ریویو، در آخرین گزارش خود اعلام کرد که هند با اجرای برخی سیاست‌ها در حال تبدیل شدن به یک اقتصاد با بازار باز است.

در این گزارش آمده است اقتصاد هند هم اکنون پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است و با تولید ناخالص 2.94 هزار میلیارد دلاری انگلیس و فرانسه را در سال 2019 پشت سر گذاشته است.

اقتصاد انگلیس در سال 2019 معادل 2.83 تریلیون دلار بوده و اقتصاد فرانسه با 2.71 تریلیون دلار تولید ناخالص داخلی داشته است.

بر اساس گزارش این اندیشکده آمریکای از منظر برابری قدرت خرید، تولید ناخالص داخلی هند 10.51 تریلیون دلار بوده که از ژاپن و آلمان بیشتر بوده است.

سرانه تولید ناخالص داخلی هند هم با توجه به جمعیت بالای این کشور 2170 دلار بوده است.

ارزیابی‌ها حاکی از آن است که رشد تولید ناخالص داخلی هند در سال 2019 برای سومین سال متوالی کاهش خواهد یافت و از 7.5 به 5 درصد می‌رسد.

همچنین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، تنها چند روز مانده از سفر به هند نسبت به حصول توافق تجاری با این کشور در این سفر ابراز تردید کرد و گفت: امضای این توافق را به پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا موکول کرده و در صورتی که پیروز شود، آن را امضا می‌کند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما می‌توانیم با هند یک توافق تجاری داشته باشیم اما من این توافق بزرگ را برای پس از انتخابات نگه داشته‌ام. ما یک توافق بسیار بزرگ با هند خواهیم بست. بعید می‌دانم که بتوانیم پیش از انتخابات این توافق را امضا کنیم اما ما حتما با هندی‌ها یک توافق تجاری بزرگ می‌بندیم.

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد که علاقه زیادی به نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند دارد اما گفت که هند رفتار خوبی با آمریکا نداشته است که از جمله این اقدامات تداوم اعمال تعرفه وارداتی در برخی کالاهای آمریکایی است.

علیرغم آنکه هند در برابر برخی خواسته‌های آمریکا نظیر بالا بردن میزان واردات محصولات کشاورزی مقاومت کرده و به همین دلیل پیشرفت مذاکرات تجاری بین دو کشور را طی هفته‌های گذشته کند کرده است اما آنها در تلاش هستند تا با برخی اقدامات همچنان امضای این توافق را برای آمریکایی‌ها شیرین کنند.

هندی‌ها گفته‌اند که می‌خواهند اعمال تعرفه بر واردات محصولات کشاورزی آمریکا را لغو کرده و هفته پیش گفتند که تعرفه واردات موتور سیکلت‌های هارلی دیویدسون را از 50 درصد کنونی به میزان قابل توجهی کاهش خواهند داد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد