اونس طلا2154.6
مظنه14,201,000
18 گرم3,278,300
ارزش سکه31,994,853
قدیم (بهار)36,000,000
جدید (امامی)38,750,000
نیم23,150,000
ربع14,400,000

رونق بازار طلا در پیش است؟

مدیر بخش تحقیقات موسسه CPM Group بر این باور است که 2 عامل مهم و اساسی موجب تقویت و رونق بازار طلا در سال 2020 خواهد شد.

روهیت ساوانت مدیر تحقیقات موسسه سرمایه گذاری CPM Group تاکید کرد: ضعف اقتصاد جهانی از یک سو و سیاست های انبساطی پولی بانکهای مرکزی از سوی دیگر 2 عامل مهمی است که موجب تقویت و رونق بازار طلا و نقره در سال آینده میلادی خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر بانکهای مرکزی جهان احتمالا به خرید طلا و افزایش ذخایر خود ادامه خواهند داد. ما نااطمینانی و نگرانی های زیادی در بازار داریم که علت اصلی آن اوضاع سیاسی در آمریکا و اروپا و سایر کشورها است. در عین حال پیش بینی می شود رشد اقتصادی جهان سال آینده کاهش یابد.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: بانکهای مرکزی جهان همچنان اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت دارند. همه این عوامل می تواند موجب تقویت و رونق بازار طلا شود ولی نباید انتظار رشد شارپ و چشمگیر قیمت طلا را داشته باشیم. به نظر من اوج قیمت طلا در سال آینده 1580 دلار خواهد بود.

میانگین قیمت هر اونس طلا در سال آینده به 1540 دلار خواهد رسید این رقم برای سال 2019 میلادی حدود 1395 دلار پیش بینی شده است.

ساوانت گفت: تقاضای رو به رشد بانکهای مرکزی جهان یک عامل مهم برای تقویت قیمت طلا خواهد بود. پیش بینی می شود بانکهای مرکزی جهان امسال 20 میلیون اونس طلا خریداری کنند و این رقم سال آینده با افزایش روبرو خواهد شد. این عامل امسال نیز تاثیر مهمی در افزایش قیمت طلا داشته است.

وی افزود: تصور نمی کنم که قیمت طلا در سال 2020 تاثیر منفی چندانی بر خرید بانکهای مرکزی داشته باشد. از سوی دیگر پیش بینی می شود مسیر قیمت نقره نیز همسو با طلا خواهد بود. میانگین قیمت هر اونس نقره سال آینده به 17.60 دلار خواهد رسید. این رقم امسال به 16.20 دلار می رسد.

به گزارش وبگاه Scrap Monster تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در بازار هند در سه ماه سوم امسال با 35 درصد کاهش به کمتر از 22.3 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش تحلیلگران بر این باورند که تقاضای سرمایه گذاری برای طلا در سه ماه پایانی امسال نیز روند نزولی خواهد داشت که علت اصلی آن کاهش خرید از سوی مردم روستانشین خواهد بود.

روستاییان هند در فصل جاری زراعی با کاهش شدید تولید محصولات کشاورزی روبرو بوده اند و این مساله تاثیر منفی زیادی بر درآمد و در نتیجه خرید طلا توسط کشاورزان داشته است.

تقاضای طلا در هند معمولا پس از فصل برداشت پاییزه با افزایش روبرو می شود ولی زیان و ضرر سنگین کشاورزان در فصل زراعی جاری موجب افت شدید خرید طلا شده است. این مساله موجب می شود تا تقاضای طلا در هند با افت 50 تا 60 درصدی نسبت به سال قبل روبرو شود. تقاضای مناطق روستایی هند بیش از 60 درصد کل تقاضای طلای این کشور را تشکیل می دهد.

هند دومین بازار بزرگ طلای جهان پس از چین به شمار می رود و تقاضای این کشور تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت جهانی این فلز گرانبها دارد. سیاست های دولت هند در افزایش تعرفه واردات طلا نیز نقش مهمی در کاهش تقاضا و خرید طی ماه های اخیر داشته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد