اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ادامه اعتراض به تعرفه برق تولید رمزارزها/ ادعای آمادگی فعالان ماینینگ برای تولید برق

تعیین تعرفه ۹۶۵ تومانی به ازای مصرف هر کیلووات ساعت برق برای تولید رمزارزها مورد انتقاد فعالان صنعت ماینینگ قرار گرفته و انجمن بلاک‌چین ایران مدعی است که با این تعرفه، شاهد نابودی صنعت ماینینگ در ایران خواهیم بود.

به گزارش سایت طلا ، در ماه گذشته، مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق از نهایی شدن مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارز خبر داد و گفت: "قیمت برق این مراکز معادل متوسط نرخ برق صادراتی خواهد بود، که براین اساس این میزان 965 تومان به ازای هر کیلووات ساعت تعیین شده است."

تعیین نرخ 965 تومانی برای هر کیلووات ساعت برقی که در صنعت ماینینگ مصرف می‌شود، انتقاد فعالان این صنعت را به دنبال داشت.

محمدرضا شرفی رئیس هیئت مدیره انجمن بلاک‌چین ایران در این خصوص گفت: در شرایط کنونی که کشور با شرایط تحریمی و سختی دست و پنجه نرم می‌کند، فعالان صنعت ماینینگ با سرمایه‌ای بیش از 5000 میلیارد تومان بلاتکلیف هستند.

وی مدعی شد: آنچه می‌توان از این مصوبه اخیر نتیجه گرفت، این است که وزارت نیرو تنظیم‌کننده و مشوق هیئت وزیران در این مصوبه بوده و نقش مهمی را در نتیجه نهایی آن ایفا کرده است، البته وزارت نیرو مستندات غیرکارشناسی را سرلوحه خود قرار داده که همین امر موجب شده تا این مصوبه سد راه صنعت و تولید کشور شود.

شرفی با بیان اینکه "امکان فعالیت عموم بخش خصوصی در این صنعت سلب شده است"، ادعا کرد: به نظر می‌رسد، تعرفه های جدید ارز رمزها، نتیجه‌ای جز آسیب به این صنعت نداشته باشد و شاهد احتضار صنعت ماینینگ در ایران هستیم.

وی ادامه داد: ناپایداری شبکه و کمبود منابع تولید برق به عنوان دلیل وزارت نیرو که یکی از مؤلفه‌های تهیه این مصوبه است، قابل پذیرش نیست چرا که حدود 13هزار مگاوات ظرفیت تولیدی برق در کشور عموماً به صورت دستوری و خارج از روند تعمیرات نیروگاهی، مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد تا حاشیه امنی را برای ایام پیک مصرف سال که حداکثر 300 ساعت است، ایجاد کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن بلاک‌چین ایران تصریح کرد: پیشنهاد ساده‌ای که این انجمن برای دولت مطرح کرده، تأمین برق با تعرفه صنعتی مانند همه صنایع و دریافت مالیات بر درآمد توسط دولت یا اعطای مشوق برای تولید برق استخراج با تعرفه‌های گاز موجود است.

شرفی با بیان اینکه "کارشناسان و معاونان وزارت نیرو به صورت کامل متوجه اشتباه بودن مصوبه تعرفه برق تولید رمزارزها شده‌اند"، گفت: فقط شخص وزیر نیرو متوجه این اشتباه نشده و بر اجرای مصوبه صادر شده، پافشاری می کند.

همچنین امید علوی، عضو هیات رییسه کارگروه ماینینگ انجمن بلاکچین ایران با اشاره به اینکه "طبق گفته سخنگوی صنعت برق، در دورانی که قانونی برای استفاده برق در حوزه ارز رمزها وجود نداشت، مصرف برق ماینرها حدود 500 مگاوات بود"، گفت: این میزان مصرف برق با تعرفه‌ای کمی بیشتر از تعرفه صنعتی، حدود 666هزار دلار درآمد نقدی به صورت روزانه برای دولت دارد و این رقم در ماه 20 میلیون دلار می‌توانست باشد.

وی افزود: این در حالی است که وزارت نیرو برای ساخت نیروگاه از روسیه وام می‌گیرد، ما صنعتگران عرصه ماینینگ حاضریم در بخش تولید برق سرمایه گذاری کرده و علاوه بر اینکه نیاز برقی صنعت ماینینگ را تأمین کنیم، در ساعات پیک نیز می توانیم برق را در اختیار شبکه برق قرار دهیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد