اونس طلا2206.52
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

نسل جدید کیا اپتیما 2020 معرفی شد

با معرفی نسل جدید خودروی کیا اپتیما در کره جنوبی، بسیاری از مشخصات و اطلاعات مربوط به آن نیز منتشر شد که نظر و توجه خیل عظیمی از طرفداران این محصول را به خود جلب کرده است.طراحی سدان خانوادگی کیا برای تولید در سال ۲۰۲۰ متحول شده است. نسل جدید اپتیما تأکید بیشتری بر ظاهر اسپرت و مدرن خواهد داشت.

پس از آن که تصاویر و اطلاعات مختلفی از نسل جدید خودروی کیا اپتیما در فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، حالا این سدان جدید با طراحی زیبا و متفاوت در وطن خود کره جنوبی رونمایی شده است تا بدین ترتیب بتواند نظر و توجه مشتریان و علاقمندان را به سمت و سوی خود جلب کند.

از تصاویر این خودرو که در کره جنوبی تحت عنوان K۵ عرضه می شود، می توان دریافت که طراحی نسل ششم اپتیما لوکس تر، اسپرت تر و با ظاهری تهاجمی تر صورت گرفته است به گونه ای که به تعبیر کارشناسان فعال در حوزه خودرو، جلو پنجره آن شبیه به پوزه ببر بوده و به چراغ های باریک با دی‌لایت های یکپارچه مجهز شده است که بین کاپوت و گلگیرهای جلو قرار گرفته اند.

همچنین این خطوط تهاجمی در سراسر طول و نمای ظاهر این خودرو به چشم می‌خورد و حتی در چراغ های عقب نیز که با نوار ال ای دی به هم متصل شده اند، وجود دارد.

سقف این خودرو شیب بیشتری نسبت به نسل های قبلی خود دارد و بیشتر به سمت عقب کشیده شده است و همین مورد موجب شده که ظاهری اسپرت تر نسبت به نسخه های قبل از خود داشته باشند.

نسل قبل اپتیما با کشیدگی سقف به سمت لبه‌ی کاپوت عقب، تأکید زیادی بر ویژگی‌های اسپرت داشت؛ اما یک خودروی فست‌بک محسوب نمی‌شد. مدل ۲۰۲۰ با افزایش اندازه‌ی شیشه‌ی عقب و کوتاه‌کردن بخش فلزی درپوش صندوق، بیش از گذشته نمای خودروهای فست‌بک، مثل آئودی A5 را تداعی می‌کند؛ اما هنگام گشودن قسمت بار، تمام شیشه بالا نمی‌رود و همچنان یک فست‌بک کامل نیست. نمای عقب اپتیما ۲۰۲۰ با پیروی از سوناتا ۲۰۲۰، چراغ باریک و سرتاسری دارد که البته المان‌هایی هماهنگ با نوار LED چراغ‌های جلو ارائه می‌کند. از دیگر نکات جالب در طراحی بدنه‌ی نسل جدید اپتیما می‌توان به خطی نقره‌ای رنگ اشاره کرد که از لبه‌ی شیشه‌ی سرنشین جلو و نزدیک آینه بغل تا صندوق عقب و سمت دیگر خودرو را پوشش می‌دهد.

البته با اینکه هنوز تصاویر رسمی از کابین داخلی اپتیما جدید منتشر نشده اما می توان با توجه به اطلاعات منتشر شده دریافت که تغییرات بزرگی در درون خودرو نیز رخ داده است که از جمله مهمترین آنها می توان به صفحه نمایش بزرگ و پهن در میانه داشبورد در کنار صفحه آمپر دیجیتالی، کنسول میانی و فرمان چند منظوره جدید اشاره کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده عرضه نسل ششم اپتیما قرار است از ماه آینده میلادی در کره جنوبی آغاز شود همچنین انتظار می رود نسخه های اروپایی و آمریکایی آن نیز با نسخه کره ای آن یکسان باشد. بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که شرکت کیا موتورز احتمالاً نسل جدید این خودرو مخصوص بازار ایالات متحده را در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد.

اپتیما، فعلا از پیشرانه‌های مرسوم در محصولات کیا و هیوندای پیروی می‌کند که شامل نمونه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ و ۲/۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت‌های ۱۸۰ و ۱۹۰ اسب‌بخار است. به احتمال فراوان، نسخه‌ی هیبریدی همراه‌با پیشرانه‌ی ۲ لیتری و موتور برقی ۴۰ کیلوواتی نیز عرضه خواهد شد که مجموع قدرت ۱۹۵ اسب‌بخار با گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر، میانگین مصرف سوخت ۴.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۹.۵ ثانیه فراهم خواهد کرد.

کیا در تلاش است تا آستانه قیمت اپتیما را در محدوده‌ی کم‌تر از ۲۵ هزار دلار حفظ کند. روی کاغذ، تویوتا کمری و هوندا آکورد به دلیل قدمت تاریخی و هوادارن وفادار خود، شانس بیشتری برای فروش در بازار جهانی دارند؛ اما مسلما اپتیما ۲۰۲۰ با گارانتی ویژه و امکانات اضافی نسبت به رقبا، مشتریان تازه‌ای خواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد